Mitä tapahtuu jos en suostu lastensuojeluviranomaisen vaatimuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen kans samaa mieltä monen kanssa täällä siitä että kannattaa se eka kerta käydä siellä ls-tädin luona niín näkevät että teillä on kaikki ok. Silloin kun musta tehtiin aiheeton ilmotus kun tyttö oli jotain 3-vuotias kun ei saanut hampurilaista ja meillä oli kiire kotiin kun tultiin hakemaan kylään niin tottakai vähän hermostuin siinä tytölle ja karjasin. Sitte tuli kirje sossusta ja kävin siellä ja kerroin oman näkemykseni asiasta niin antoivat asian olla eli ei menty sen pitemmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja lkhjkhj:
Se ap on laittanu netin ja puhelimen kiinni ja naulannu oven umpee. Ja nyt se konttaa ja kykkii lattialla ettei sossutäti tuu ja nappaa.

Tai naulaa kaappien ovet, makuuhuoneiden ovet, parvekkeen oven, keittiön kaapit ja keittiön oven ja olohuoneen oven kiinni, sekä lasten suut niiteillä kiinni. 1 kpl sosiaalityöntekijää voi sitten tulla eteiseen puhumaan äidin kanssa, joka kertoo että ilmoitus on kiusantekoa.

Jos sossu olisi meistä kiinnostunu niin totta kai menisin sinne tapaamiseen.

Musta on hyvä että hätää kärsivien lasten luo mennään tarpeen vaatiessa vaikka karmit kaulassa ja poliisisaattuessa.

Ja tiedostan senkin että ne sossut ei voi kristallipallosta katsoa kenen lapset on hädässä ja kenen ei.

Siksipä en haaskaakaan sossujen aikaa vänkyttämällä niille vastaan, vaan käyn tapaamisessa ja ne saa jatkaa niiden hädänalaisten auttamista.

Oikeastiko ap susta on ok että jos joku vaikka soittaa ja kertoo nähneensä ikkunasta kuinka naapuri pahoinpitelee lastaan, niin sossu vaan soittaisi että "Sossusta päivää, pahoinpitelittekö tänään lapsenne? Ette vai? No sitten ei mitään, kiitoksia hei."

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mä olen vaan niin v*ttuuntunut tähän asiaan (täti soittelee koko ajan ja vaatii tapaamista...) kun mun mielestä ei ole syytä mennä tapaamiseen. Ne kuitenkin vaan keksii jotain syitä huostaanottoon tai muuhun seurantaan. Ja sitä me ei nyt tarvita tai haluta. Sen verta huonoja juttuja oon näistä ls-viranomaisista lukenut ja kuullut. Ettei niistä pääse eroon koskaan.

Ei uskonut puhelimessakaan kun sanoin että ei oo tarvetta millekään "avulle" tai tapaamiselle. Täti vaan väitti että "ei teillä kuitenkaan asiat oo kunnossa". :headwall: Mistä se tietää, varsinkin kun kaikki on ok.

Kukaan ei voi kehitellä syitä tuollaiseen..kyllä ne syyt sitten ovat oikeasti olemassa jos siihen päädytään. Monikohan väittää ettei oo tarvetta ja oikeesti muuta ookkaan? Sit tapahtuu jotain ja selviää ettei oo tarkistettu?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mä olen vaan niin v*ttuuntunut tähän asiaan (täti soittelee koko ajan ja vaatii tapaamista...) kun mun mielestä ei ole syytä mennä tapaamiseen. Ne kuitenkin vaan keksii jotain syitä huostaanottoon tai muuhun seurantaan. Ja sitä me ei nyt tarvita tai haluta. Sen verta huonoja juttuja oon näistä ls-viranomaisista lukenut ja kuullut. Ettei niistä pääse eroon koskaan.

Ei uskonut puhelimessakaan kun sanoin että ei oo tarvetta millekään "avulle" tai tapaamiselle. Täti vaan väitti että "ei teillä kuitenkaan asiat oo kunnossa". :headwall: Mistä se tietää, varsinkin kun kaikki on ok.

Kukaan ei voi kehitellä syitä tuollaiseen..kyllä ne syyt sitten ovat oikeasti olemassa jos siihen päädytään. Monikohan väittää ettei oo tarvetta ja oikeesti muuta ookkaan? Sit tapahtuu jotain ja selviää ettei oo tarkistettu?

Ja jos nyt ihan totta puhutaan niin kyllä on myös sellasia tanttoja jotka keksivät näitä syitä.. Meiltä voi tulla lukemaan papereita jos ei usko tähän, että tehdään turhiakin huostaanottoja!

Mutta nämä siis tapahtunut tuossa 80-90 luvun taitteessa, en tiedä voiko nykyään asiat enää mennä noin, mutta minun osaltani luotto sossuun ja muihin on mennyt iäksi..

Yhteistyössä