mitä tämä on raskaana maha kutisee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miks epäilette raskausmyrkytystä? mun käsityksen mukaan siinä ois valkuaisa tai jotain virtsassa..
en tiä neuvola torstaina mut taidan kuitenkin huomenna kysellä. vai odotanko torstaihin asti

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miks epäilette raskausmyrkytystä? mun käsityksen mukaan siinä ois valkuaisa tai jotain virtsassa..
en tiä neuvola torstaina mut taidan kuitenkin huomenna kysellä. vai odotanko torstaihin asti

Kannattaa vaan heti huomenna kysyä, tietävät mitä tehdään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Niisk:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kannattaa vaan heti huomenna kysyä, tietävät mitä tehdään :)

soita heti lähimmälle päivystävälle äitiyspolille tai synnytyssairaalaan, ottavat kyllä sut tarvittaessa päivystyksenä tutkimuksiin

No helkkari. Kyllä se hepatoosi yleensä kutisee juuri niissä oudommissa paikoissa kuten kämmenissä ja jalkapohjissa. Hirveä hysteria tästäkin nyt tuli. Kyllä minulla vatsa kutisi raskauden aikana ja nimenomaan ihon venymisen takia. Rasvaa sitä vatsaa niin pitäisi helpottaa vähän.

Toki voit neuvolassa kysyä asiasta, mutta en usko että pelkällä vatsanahan kutinalla vielä hepatoosia diagnosoidaan.

Itselläni ainakin kahdessa edellisessä raskaudessa kutisi juuri ihon venymisen myötä.
En usko että on syytä huoleen, toki voit neuvolaan kaiken varuilta soittaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
No helkkari. Kyllä se hepatoosi yleensä kutisee juuri niissä oudommissa paikoissa kuten kämmenissä ja jalkapohjissa. Hirveä hysteria tästäkin nyt tuli. Kyllä minulla vatsa kutisi raskauden aikana ja nimenomaan ihon venymisen takia. Rasvaa sitä vatsaa niin pitäisi helpottaa vähän.

Toki voit neuvolassa kysyä asiasta, mutta en usko että pelkällä vatsanahan kutinalla vielä hepatoosia diagnosoidaan.

Mutta ne arvot on kyllä syytä tarkistaa

voi olla hepatoosi,siinä kutisee koko kroppa paljon. yhteys neuvolaan ja kokeisiin. se ei ole leikin asia ja kannattaa tarkistaa.

toinen voi olla se että venyy ja kutisee siksi. mulla kutisi paljon kun veny ja tuli sillon just pari arpee.
ihohan kuivuu muutenkin odotusaikana.

jos se vaan on se maha joka kutiaa niin se on nahka joka venyy. raavi lisää kyllä sde helpottaa. :D
ehkä kuulut niihin onnekkaisiin jotka saa pysyvä arpi muistoksi. :p

minulla kutisi iho ihan kauheesti raskauden aikan ja lääkäri määräsi zyrtekin tapaista lääkettä. Raskauskutinaksi sitä sanottiin (zyrtec muistaakseni on kielletty raskaana olevilta, korjatkaa jos olen väärässä)

Alkuperäinen kirjoittaja hepatoosi jo monta kertaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:

Mutta ne arvot on kyllä syytä tarkistaa

Juu, ja siellä neuvolassa varmasti pistävät lähetettä jos on aihetta. Että voi seuraavan kerran neuvolassa kysyä, tai jos sinne on pitkä aika niin soittaa huomenna päivystysaikaan. Kuitenkin todennäköisin vaihtoehto nyt on vaan se nahan venyminen niin en ymmärrä miksi täällä jotkut ovat varmoja siitä, että kyseessä on nyt vakava sairaus ja ap kupsahtaa kuoliaaksi, jos ei lähde päivystykseen saman tien.

Mulla kutisi viime raskaudessa niistä kohdin navan ympäriltä mihin sit kehittyi raskausarpia. Tulivat sit myöhemmin esiin. Tulkitsin, että kudokset "repeilivät" ja kutina johtui siitä.

Yhteistyössä