Mitä tämä kipu oikeen meinaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sannulii

Aktiivinen jäsen
26.08.2007
5 666
1
36
Koko alavatsa ja nivuset ja alkureidet ovat olleet koko yö ihan sairaan kipeät.
Aina kun olen kääntynyt kipu ollut kauhea ja kun vassassa olen ravannut irvistyksien kera..

Mielestäni ei kuitenkaan ole selkeitä supistuksia .. vaan repivää/ vihlovaa kipua.. jpa reisiinja selkään saakka..
vielläkin kävellessä tuskaa.. istuessa helpottaa..

rv on 35+4

jatkkuko tätä nyt koko loppu raskauden ? tämä on yhtä tuskaa
:|

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Liitoskivuilta kuulostavat.
Silloin pitää vähentää niitä liikkeitä jotka nuit repimisii aiheuttaa..helpommin sanottu ku tehty.

ei mulla ekasta raskaudesta ollut noin kovia liitoskipuja..

liitoskipuja kylläkin, mutta niin että asentoa vaihtaa niin tekee mieli huttaa kivusta..

sitten toinen asia, kuinka tarkkoja olette oleet vauvan liikeistä?
tämä masuvauva kun on ollut hiljainen jo muutaman päivän.. siis muutamia liikeitä vain päivässä..
iltaisin on ollut vähän huolestunut olo, kun ei ole möyrynnyt siellä niin kuin tavallisesti..

ajattelin tänään syödä jotain oikeen sokeripitoista ja kokeilla saanko sen liikeelle.. jos en saa niin sitten varmaan alan huolestua onko napanuora ja kaikki kunnossa..

ei vaan oikeen auta kun mies hokee vieressä että olä nyt ole koko ajan noin vauhko..
että sun hormoonit vaan saa sut vauhkoksi..

tässä kuitenkin on ihminen kyseessä mun sisällä :/

soita polille ja kokeile pääsisitkö käymän. liitoskivuilta kyllä kuulostaa mutta jos vaavikin on ollu hiljainen niin parempi ehkä tarkistaa. ihan sun oman mielenrauhankin takia. :hug:

Mulla oli muutomat viimeset yöt ennen synnytystä aika tuskasia. Sattui ihan sikana selkään, kylkiin, alamahaan ja nivusiin kun kylkeä käänsi.

Ja viimesessä neuvolassa oli puhetta liikelaskennasta. Mä sain ohjeeksi laskea et saan 15 liikettä tunnissa jos vauva vaikuttaa hiljaselle. Jos ei onnistu niin laskea toisen tunnin.
Jos sulla vauva on liikkunu nor,aalisti enemän ja nyt ei paljon ollenkaan, niin soittele ä.polille.

Ei niitä välttämättä ole ollenkaan.
Mullakin ekassa oli sellasia vähäisiä,toisessa sairaan kipeitä,kolmannessa niitä ei taas sitten muka juurikaan tuntunut,,odotin erittäin kovia kipuja,mutta niitä ei sitten kuitenkaan tullut.

Olin aika ylihysteerinen vauvan liikkeistä,myönnän.Monet kerrat olin jo soittamassa äippäpolille et nyt tuun ultraan,ku vauva oli niin uninen,ettei sitä meinannut saada liikkumana kunnolla.
Loppuajan jouduin sitten hyppäämään äitipolilla,ja sain mielenrauhan kun näin että virtaukset ja vauvansykekäyrä oli hyvät.

Mun veikkaus on, että vauva on asettunut lähtökuoppiin :) Mullakaan ei ekasta ollut kovinkaan kummoisia liitoskipuja. Tokan kohdalla loppuraskaudesta kyllä. Poika möyri mahassa ja heitti volttia vielä 35 viikolla, oli siis ihan nurinpäinkin monesti. Sitten eräänä aamuna olin ihan hirmu kipeä, paikkoja repi aivan älyttömästi. Vaivoin kaakersin neuvolaan, kun sattui olemaan neuvolakäynti ja hoitaja totesi, että vauva oli vihdoin kääntynyt yön aikana oikein päin ja pääkin oli siellä syvällä lähtökuopissa. Sen jälkeen vauva olikin sitten huomattavasti hiljaisempi, ei vissiin päässyt oikein enää liikkumaan.

Mutta kaikesta huolimatta, sanoisin niin kuin muutkin: soita tai käy äippäpolilla. Saat mielenrauhan. Todennäköisesti syy voisi olla ihan samankaltainen kuin mulla, mutta onhan tilanne hyvä tarkistaa, kun se sinua kovasti mietityttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mulla oli tuomosta ja ne oli supistuksia. ja jos kerran on jo rauhallisempi ollu useemman päivän ni vaatisin pääsyä käyrille. ei ne pois käännytä kun marssit sinne.

Mulle tuli kans mieleen et supistuksia.. Vauva valmistautuu tulemaan ulos kun on hiljaisempi..

Yhteistyössä