mitä tää on?neuvokaa pliizz

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bookplus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bookplus

Vieras
mun hyvä frendini tutustui ulkona ollessaan erääseen mieheen, he ovat pitäneet yhtä puolen vuoden ajan, ja nähneet silloin tällöin, käyneet mm. syömäs jne. He ovat olleet ihan "kaveripohjalla" liikenteessä, ehkä kuitenkin molempien puolelta pientä sutinaa mut ei suuremmin.
Sit nyt parina kertana kun nää kaks on käyneet ulkona, syömäs ja leffas, niin tää mies on yrittänyt lähennellä, mut sit tää mun frendi lopettaa tilanteen, koska pelkää et tää mies satuttaa häntä lopulta. (hällä ollu suhde, jossa tullut petetyksi eikä halua samaa kokea uudelleen, siis hän ei halua päästää liian lähelle liian aikasessa vaiheessa).
Sit tilanne oli rauhottunu ja olivat lähteneet molemmat omiin osoitteisiinsa niin sit mies oli laittanu viestii illan päätteeksi,et ei tiedä mitä ajatella, et on vähän ajatukset sekaisin sen illan jälkeen.
Mitä toi tarkoittaa? Mun frendini ei ymmärrä ollenkaan, hän mietti, et onko tää mies alkanu katumaan lähentelyään ja ihastumistaan ja siks sanoo niin. Kun hän oli viel laittanu jotai tyyliin, et haluais alottaa kaiken uudestaan ihan frendipohjalta.
Sit tää mun frendi ei uskalla ottaa yhteyttä, vaikka haluaiskin pyytää esim leffaan, et sit vois sen jälkeen jutella suhteesta.
Oisko tääl vinkkejä mitä tehdä asialle. Kuulostaa hiukan monimutkaiselta, ainakin mun mielestä

Ohjeeksi seuraavaa provoa varten: Kirjoita koko repliikkisi 'yhteenpötköön' ilman pilkkuja ja kappalejakoa isoja kirjaimia (niin kuin aloititkin, mutta unohdit tarinan edetessä.) Käytä ks-päättees tilalla x:ää ja ts-konsonanttiiyhdistelmän tilalla zetaa.
Silloin Ellit jopa uskovat ja kokevat sinut sielunsisarekseen.
Onnea uuteen yritykseen!

Joo, oikeinkirjoitukseen pitäisi taas kiinnittää huomiota ja oppia selittämään asiat niin, että saa selvää ja ymmärtää kenestä on milloinkin kysymys. Toisaalta, mikä sinä aloittaja olet puuttumaan toisten suhteisiin? Vai onko sinulta varta vasten kysytty apua tähän sotkuun?

On minulta kyllä kysytty apua tilanteeseen ja ihan oikeasti tarvisin neuvoja tilanteeseen. Ois ihan mukava jos vois saada asiallisen vastauksen. Ja tuohon miksi kirjoitin niin sekavasti niin johtuu ihan siitä, että olin samaan aikaan puhelimessa ja hoidin sataa muuta asiaa, suonette anteeksi.
Niin siis tää mies laitto tälle mun frendille sen viestin ja hän ei tiedä mitä tekisi enkä mä oikein osaa neuvoa, mä kuvittelin et tää mies on vaan rakastunu tähän mun ystävään mut tää mun ystävä sanoo, et ei se hänen mielestään sitä tarkoita, vaan et hänen mielestään tää mies haluu etäisyyttä.
Tiedä sitten mikä on totta, olis helppoo kun kysyis suoraan, mut hän ei sitä uskalla tehdä. Mikä neuvoksi?

Neuvoni on että käske sen kimmakaverisi kirjoittaa tänne Elleihin ihan ite. Kyllä sille sitten neuvoja sataa. Sitten se voi rauhassa kääntää joka ainoalle neuvolle selkänsä ja tehdä just päinvastoin. Tällä tavalla homma sujuu täällä Elleissä.

mies on tullut torjutuksi ja hän ei halua tulla torjuksi. Ilmeisesti kysymyksessä ei ole mies, joka jaksaisi sinnikkäästi yrittää. Kyllä mies on ihastunut ystävääsi.

vaikuttaa siltä, etä ystäväsi on rikki ja hänen pitäisi eheytyä huonoista kokemuksistaan, jotta alkaisi taas luottamaan.

Eikös toi nyt ollut niin selkeä juttu kuin voi olla? Mies luulee että kaverisi tykkää hänestä, sitten kun kaverisi torjuukin hänet niin mies ihmettelee että mitä ihmettä tässä nyt tapahtuu. Äly hoi.

...tää kundi tykkää sun frendist, mutta ku se ei saanu niinku vastakaikuu tunteilleen - siis kun se sun frendi ikäänku pakeni sitä lähentelytilannetta - nii tää kundi pelästy, et onxhän ny mogannu koko jutskan. Tää kundi ei kuiteskaa haluu tiätsä menettää tätä muijaa kokonaan, nii se toivoo, et ne vois olla silti frendei, vaikkei tää muija sillee diggaiskaa siitä kundist muuta ku frendinä. Eli se mesitsi tarkotti ikäänku sitä, et ok, mä hiffaan, et sua ei kiinnosta alkaa oleen mun kaa, mutta haluun silti jatkaa edes frendinä, et alettaisko silleen uudeleen ihan frendipohjalta.

Niin se kyl voi olla niin, ehkä mä sanon siit mun kaverille, et mitä jos asia onki niin. Vaikee tilanne, mut hassuu seurata sivusta ja yrittää puhuu hyvälle ystävälle järkee, et ei se sitä tarkota, et se ei haluu tekemisis enää olla, niinku tää mun ysti sanoi.
Mä luulen, et tää mun ystävä ei tuu nettii keskustelee asiasta, kun hänen mielestää on selvä, et koko juttu ei tuu onnistuun kun tää mies hänen mielestään on vaan petturi, kun ensin lähentelee ja sit sen jälkee laittaa viestii, et hän ei tiedä mitä ajatella suhteesta plääplää. Mut nähtäväksi jää.
Tää mun ystävä aikaa kyl soittaa ja pyytää leffaan joku ilta. Hmm. mikähän se sellanen leffa ois mikä kannattis täs tilantees mennä kattoo.

Kumpikin saattaa pelätä sitä, että tulee jätetyksi. Siksi voi olla sellainen tilanne, että ei tiedä, miten edetään, koska kumpikaan ei halua edetä, ettei satu. On tietysti myös mahdollista, että mies on halunnut vain sänkyyn, muttei jaksa seurustella niin kauan, kuin nainen haluaisi, vaan mies miettii jo uutta naista.

Missä tahansa suhteessa (seurustelusuhde, parisuhde) keskustelutaito on tosi tärkeä asia. Tekstarit käsittää helposti väärin, koska niistä ei välity äänenpainot yms. Silloin kannattaa mieluummin vaikka mesettämällä keskustella tilannetta, jos ei kasvotusten pysty asiaa selvittämään.

Vaikka olisi aiemmin käynyt parisuhteessa huonosti, niin sitten kannattaa miettiä, että mitään ei saavuta, jollei yritä. Jos varoo liikaa ja suojelee itseään, niin moni mieskin kaikkoaa, kun toinen on jatkuvasti saavuttamaton ja kylmä. Silloin itsensä suojelu voi tulla esteeksi.

Voi näitä onkelmia. No mies on ainakin jollain tasolla ihastunut, nuoremmat miehet eivät useinkaan vietä muussa tapauksessa kovin paljon aikaa vain "ystävän" kanssa.

Luulen että tämä nuori mies nyt rohkaistui tekemään aloitteen ja kun koska ei saanutkaan vastakaikua ystävältäsi, miettii nyt tekiköhän hän ison mokan ja vaaransi "ystävyyden" lähentelyillä. Siksi todennäköisesti lähetti viestin, että oltaisiinko taas vain "ystäviä". Koska mies ei halua menettää ystäväsi "seuraa" kokonaan.

Ei tuossa ole mitään hirveän monimutkaista. Aika varmasti kysessä on vain arkailua myös tämän miehen osalta. Miehenalku pelkää tehneensä "mokan" lähentelemisellään ja paljastamalla ihastumisensa sekä pelkää, että ystäväsi ei nyt sen johdosta halua olla enää yhteydessä. Nyt ystäväsi vielä vahvistaa tämän miehenalun päätelmät, koska ei ota enää yhteyttä.

Aikuisemman ihmisen neuvo on, että ystäväsi lähettää vaikka sitten tekstiviestin miehelle ja pyytää tätä leffaan. Voihan asiat selvitä siinä kasvokkain ollessa, miehenalku ei nyt varmasti ainakaan leffaan pyynnöstä pahastu, päinvastoin luulen että ilahtuu.

Mitä saatanan monmutkaista tossa on? Miks teidän nuorten naisten täytyy AINA tehdä asioista jotenkin elämää suurempia?

Ihan tavallinen juttu. Jos puolen vuoden ajan ollaan jo tapailtu ja käyty elokuvissa ja syömässä yhdessä, mikä ihme siinä on jos mies yrittää jo lähempää kontaktia? SIIS MIKÄ IHME? Aika iisi mies on ollut muutenkin, kun noinkin kauan on jaksanut pelkkää kaverifiilistelyä.

Ja nyt juttu on sitten NIIIIIIN monimutkainen... ihanko totta? Ette tiedä elämän monimutkaisuudesta yhtään mitään, kun tuokin on jo noin ihmeellistä...

Ja miksi muuten sinun pitää puhua puhelimessa samaan aikaan, kun kirjoitat tänne palstalle? Eikä sen kirjoittamisen muka voi siksi aikaa keskeyttää, kun puhelin soi?

Kyllä te teinit ootte yksiä ongelmakimppuja. Ainut vaikeus on se, että itse niitä ongelmia teette, tavallisista asioista.

Ja tämä vielä: Jos jostakin ihmisestä aidosti pitää, ei siinä enää vaikuta menneet pettymykset. Jos nyt niin kovasti pelkää uudestaan pettymistä, kannattaa sitten jättää toinen sukupuoli kokonaan tapailematta, koska siinä on sitten aina huomioitava se toisenkin puoliskon tunteet. Hän kun ei ole mitenkään syyllinen kenenkään entisiin pettymyksiin.

No tuota.. Musta juttu on päivänselvä. Mies on jo puoli vuotta odotellut seksiä, ja kun on tullut torjutuksi, on päättänyt siirtyä seuraavaan naiseen. Nätti tapa lopettaa- 'ollaan vain ystäviä' Veikkaisin ettei tuosta 'ystävästä' kauaa enää kuulu..