mitä tää nyt on :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUA

Vieras
Mut kutsuttiin äityspoliklinikalle. olin neuvolassa ja menin sanomaan että juon noin 12 pulloa olutta sillon kun otan alkoholia :/ mä en ymmärtäny että olis jotenkin liian paljon eikä se neuvola ihminen kertonu että teki jotain pisteytystä... Onko kellään muulla kokemusta kyseisestä käynnistä? mitä siellä tehdään??

Alkuperäinen kirjoittaja APUA:
Mut kutsuttiin äityspoliklinikalle. olin neuvolassa ja menin sanomaan että juon noin 12 pulloa olutta sillon kun otan alkoholia :/ mä en ymmärtäny että olis jotenkin liian paljon eikä se neuvola ihminen kertonu että teki jotain pisteytystä... Onko kellään muulla kokemusta kyseisestä käynnistä? mitä siellä tehdään??

ehkä juuri tuon takia. Alkoholi raskausaikana ei ole muutenkaan suositeltavaa, tsätä määrästä puhumattakaan. Sen lisäksi että asiaa ei itse tiedosta :(

Meille annettiin lappu tuosta alkoholin käytöstä ja se piti täyttää (meidän molempien). Jätettiin täyttämättä ja sanottiin, ettei haluttu täyttää. Kumpikaan ei käytä alkoholia kuin ehkä pari-kolme kertaa vuodessa (silloin tosin menee aika monta annosta yhessä illassa) eipä nuo sen kummemmin asiaa ihmetelly neuvolassa. Mutta ne kysymykset on laitettu sillee typerästi että jos juot harvoin, mutta kerralla paljon, leimataan allkoholistiksi vaikka se on tyypillistä suomalaista juomatyyliä.

Haluavat pitää saarnaa alkoholin käytöstä, ettet sitten lapsen synnyttyä vetele korillisia menemään. Se lappu joka piti täyttää oli tosi tuhmä siinä leimattiin just todella satunnaisesta alkoholia käyttävätkin ihan juopoiksi.

en usko kun sanoin että ennen raskautta ja sanoin vielä että viime kerrasta on melkein se kaksikuukautta aikaa...

Tai voin sanoa että ei luulleet koska kysyi sen ennen raskautta...
minähän en halua mihinkään psykiatri sairaanhoitajalle mennä piste...

onkohan tää pakollinen tai siis voiko sinne soittaa ja sanoa etten oo tulossa peruuttakaa aika??

Voit peruuttaa ja selvitä asia terkkarin kanssa, ettet ole sitten sairaalaan mennessä alkoholistiksi leimattu ja siellä erityisvalvonnassa.

12 pulloa on aika paljon ja haluavat varmaan keskustella sun alkoholin käytöstä. Oishan se terveydenhoitaja voinut puhua sun kanssa itsekin enempi eikä vain laittaa eteenpäin...Mutta kannattaa nyt kuitenkin mennä, kun käsketään. Muuten ne huolestuu enempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
12 pulloa on aika paljon ja haluavat varmaan keskustella sun alkoholin käytöstä. Oishan se terveydenhoitaja voinut puhua sun kanssa itsekin enempi eikä vain laittaa eteenpäin...Mutta kannattaa nyt kuitenkin mennä, kun käsketään. Muuten ne huolestuu enempi.

Niin se nyt vielä puuttuis että alkavat oikeen syynäämällä syynäämään et oon ihan täys juoppo.sen olisi pitänyt kertoa mulle siitä pisteytys hommasta etukäteen eikä vasta sitten kun on pisteet yhteen laskenu! harmittaa tollanen!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
niin tai ettei vaan olis ihan tavis np-ultra?

Ei kun meillä se eka käynti on aina yksityisellä.. tää on aluesairaalassa

Soita aluesairaalaan (siinä lapussa on puh) ja kysy mitä siellä tehdään kun sulla on menoa / vaikea päästä tms ja jos kuulostaa normikeikalta niin mennet ja jos outoa niin kysy tarkemmin perusteita tms.

Niin se nyt vielä puuttuis että alkavat oikeen syynäämällä syynäämään et oon ihan täys juoppo.sen olisi pitänyt kertoa mulle siitä pisteytys hommasta etukäteen eikä vasta sitten kun on pisteet yhteen laskenu! harmittaa tollanen!

Miten se olisi vaikuttanut, jos ne olisi kertoneet sulle etukäteen että siitä lasketaan jotain pisteitä?

Kuten tuossa oli aiempi viesti, selvitä asia ettei jää historiatietoja että on epäily alkoholin käytöstä ja peruuttaamaton aika yms. Voi olla jälkeenpäin hankala selittää ilman epäilyksiä.

Yhteistyössä