Mitä syötävää, kun on suussa tikkejä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mehukeittoa, jogurttia, mehujäätä, viiliä, välipalajuomaa tms....
varman kylmät on parempia kun lämpimät... onhan kaikenlaista sosekeittoa mm pakastimessa mitkä helppoja toipilaana lämmittää vaikka mikrossa...
 
Jos kestää pitkään niin apteekissa on sellaisia pillijuomia jotka korvaa aterian. Itse leukaleikkauksen jälkeen join nokkamukista (suu ei auennut kun sen nokan mentävän verran) mehukeittoja, maustamatonta jogurttia (siksi maustamatonta ettei niitä klönttejä tullut suuhun kun siinä tilassa ei saanut) tuoremehua siihen joukkoon niin sai makua ja tuli paremmin nokasta ulos.
 
jos riskinä on, että suu ei aukea kunnolla niin osta pillejä! niillä saat imettyä esim. marjakeittoja, sosekeittoja, pirtelöä jne. kupista :) Jos kovin lämpöisiä syöt/juot niin se kiihdyttää vedenkiertoa ja voi saada leikkaushaavan vuotamaan - kannattaa siis alkuun suosia kylmiä.
 
En tiedä mikä operaatio sulla tulossa, mutta itsellä ison leukluihin kohdistuneen leikkauksen jälkeen ei tuo pillillä imu ois heti alkuun toiminut myöhemmin kyllä. Koko pää oli niin turvoksissa ja suun alue tietysti ettei imeminen onnistunut (ei oikein lihakset toimineet samalla lailla kun normaalisti), eikä kipukaan kyllä olisi antanut myöten. Mutt tietty jos kyseessä vaikka hampaan leikkaus saattaa pillilla imeminenkin onnistua.
 
Kiitti vastauksista, hyviä vinkkejä tulikin, joita en olisi tullut ajatelleeksi. Imeminen pillillä ei onnistune aluksi. Täytyy käydä apteekissa kyselemässä. Tiedossa on ainakin viikon parin kestävä "ruokavalio", joten jotain ruokaisampaakin pitää löytyä. Muutenhan sitä vetäisi pari päivää pelkkää jätskiä:D
 

Yhteistyössä