Mitä sinulle tapahtuu jos et...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
ulkoilisi ollenkaan, et harrastaisi mitään, etkä juuri poistuisi kotoa ikinä mihinkään?
Älkää vastatko, että tulisin hulluksi, vaikka tulisittekin, kertokaa tarkemmin miltä se tuntuisi ja mitä siitä seuraisi!!

Mää varmaan masentuisin tai jotain. En enää jaksais tehä arkitouhuja ja olla lasten kans. Joskus kun on pitkään huonoa keliä tai paukkupakkasia (jolloin yhtä meidän lasta ei voi viedä ulos), niin musta tulee jotenki hiljasempi ja ehkä sulkeutuneempi. En osaa sanoa, mihin se johtais, jos tuota jatkuis tosi pitkään. :/ Huonoa siitä kuitenki mulle seurais.

Lötsähtäisin ja lihoisin, koska makaisin sohvalla lukemassa ja mässyttämässä herkkuja kaiken päivää :D Tai sitten surffailisin aivot narikkaan ja sulautuisin bittiavaruuteen. Tai ryhtyisin leipomaan ja kokkaamaan kaikki paikat täyteen, mut jonkun kyllä pitäs tuoda ne tarvikkeet kotiovelle...

Oikeesti tosi vaikea kuvitella tollasta tilannetta, koska päiväkin sisällä ja kierrän kehää kuin villieläin häkissä.

No olen valitettavasti joutunut pariinkin kertaan kokeilemaan käytännössä, miltä tuo tuntuu ja hulluksihan siinä meinaa tulla.

Seinät kaatuu päälle, paikkoja alkaa kolottaa liikunnan puutteesta, päätä särkee, olen kiukkuinen kuin ampiainen, väsyttää, lihon jne.

Ei sovi mulle. B)

Mä ahdistun. En pysty tekemään mitään ja pahimmillaan alan pelkäämään ihmisiä. En pääse enää lainkaan ovesta ulos, en pysty siivoomaan, en käymään suihkussa, en yhtään mitään.
Näin on päässyt käymään joskus, enkä enää ikinä halua kokea vastaavaa...

Mie ulkoilen, ja käyn kaupassa (kerta viikkoon isossa kaupassa, 1-2 kertaa viikossa kyläkaupassa), mutta en juurikaan harrasta mitään kodin ulkopuoleista juttua. Toki luen, ja oon tässä koneella jne, mutta en siis lenkkeile, käy uimassa tai muuta.
Ulkoilusta jo mainitsinkin, että sitä tulee tehtyä omassa pihassa pääsääntöisesti lasten kanssa.
Muuten kotoa poistuminen on lähinnä neuvolakäyntejä jne.

No... käyn mie sillointällöin laulamassa karaokea, mutta ilman sitäkin tulisin (kai ;) ) toimeen. Eli ei, en usko että mie tulisin ihan hulluksi... En siis myönnä olevani ihan tööt nytkään ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
ulkoilisi ollenkaan, et harrastaisi mitään, etkä juuri poistuisi kotoa ikinä mihinkään?
Älkää vastatko, että tulisin hulluksi, vaikka tulisittekin, kertokaa tarkemmin miltä se tuntuisi ja mitä siitä seuraisi!!

minä olen juuri tällainen. minusta tuli läski palstariippuvainen, saamaton idiootti. aivot tylsistyy... en ehdi masentua tai tulla hulluksi kun pitäähän sitä jonkun hoitaa lapsiakin. :D

Kipeenä ollessa tulee tota kokeilta ja pari päivää onnistuu mutta sitten alkaa tuntumaan että pakko päästä raittiiseen ilmaan. Mä kun töissä olen tottunut ulkoilemaan päivittäin ja vielä monta kertaa.

No mä toimin noin aina kun alan masentumaan ja nyt pyristelen kovasti tuota samaista kehityssuuntaa vastaan. Kun saan edes kerran itseni repäistyä lenkille niin olo kohenee heti huomattavasti. Sitä on vain niin hankala ymmärtää silloin kun oikeasti masentaa niin että hädin tuskin jaksaa nousta sängystä...

Tommosta mun elämä melkein on. Ulkoiltua kyllä tulee lasten kanssa, mutta en juuri ehdi mitään ihmeellistä harrastaa, eikä mun kiinnosta lusmuilla kaupungilla ja ystävätkin asuvat sen verran kaukana, ettei sinnekään tule lähdettyä. Kaupassa käyn n.3-4 krt/vko ja muita asioita hoitamassa.

Minä olen "ikiliikkuja", joka päivä pitää tapahtua jotain tai olla jotain tekemistä, jos mulla ei ole, tylsistyn heti ja lähinnä korvaan sen syömällä ja lösähtämällä... Olen netissä, teen vähän väliä jotain herkku ruokaa, en vaivaudu edes tekemään mitään isompi töisempää ruokaa, kun on "tylsää"... Annan jopa kodin mennä kaaos tilaan, ja illalla olen jo raivon partaalla kun koti on kaaoksessa ja kukaan ei sitä ole hoitanut... :)

Vaikka tiedän että syyllinen olen vain minä itse. :( No, kun lapset sitten nukkuu, aloitan mielettömän kuurauksen...

Ja jos on just pakkas päiviä/vesisade päiviä olen tulla hulluksi koska mieheni saattaa hyvinkin maata sohvalla päivä kausia katsellen telkkaria ja jopa nauttii siitä........

Mökillä nautin siitä että voin vain olla ja olla ja olla, mutta että kotona?????

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:

tuomolis ihanne. nauttisin.

Yhteistyössä