Mitä se tarkoittaa, kun tabletiin pitää olla mini-sim-kortti`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mummo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
WiFi on jokaisessa nykytabletissa. Ehkä joskus 90-luvun prototyypeissä ei ollut.

Jos ostaa älypuhelimen tai tabletin pelkästään kotona WLANin kautta käytettäväksi olisi parempi ostaa normi puhelin ilman äly ominaisuuksia ja tabletin tapauksessa läppäri. Tabletin idea on se että voit kanniskella helposti mukana ja käyttää nettiä missä vaan.

4G on muualla paitsi lähinnä pk seudulla aika turha vielä mutta tulevaisuudessa se on ajankohtainen muuallakin suomessa, se onko siinä vaiheessa nyt ostettu tabletti jo vanha, en osaa sanoa. Mutta käsittääkseni 4G laitteet on taaksepäin yhteensopivia 3G:n kanssa, joten ei siinä häviä mitään.

Mitä tulee aloitukseen, mini sim kortti on vain fyysisesti pienempi sim kortti kuin perinteinen johon suomessa totuttu, niitä on myös muunlaisia olemassa maailmalla.

mini sim yhteensopivat laitteet on viime vuosien aikana kehitettyjä ja se on ilmeisesti suunta mihin ollaan menossa niin kännyköissä kuin muissa mobiililaitteissa.

operaattorilta saa mini sim kortin johon pitäisi sitten sopia dataliittymä tablettia varten, niitä saa suht edullisesti kun ei anna myyntimiehen myydä liian isoa ja kallista liittymää.

Ei oo mun iPad kakkosessa 3:gtä, tosin sellainen vaihtoehto ois ollu muttei haluttu. Meiksin puhelimen kun saa muodostettua WLAN-tukiasemaksi, niin sitä käytetään sit matkoilla.

Sinä sekoitat nyt subjektiivisen tarpeen ja laitteen tarkoituksen.

Arveletko, että mummolla ei ole subjektiivista tarvetta? Ja siis ettäkö tabletilla on joku Perimmäinen Tarkoitus, jota koet tarpeelliseksi julistaa? Miksi otat tämän niin itseesi, kun muut kertovat miten käyttävät omaa laitettaan?

Nyt mä keksin, Kepsis on jollain operaattorilla töissä! :xmas:

[QUOTE="juu";27944889]Ei oo mun iPad kakkosessa 3:gtä, tosin sellainen vaihtoehto ois ollu muttei haluttu. Meiksin puhelimen kun saa muodostettua WLAN-tukiasemaksi, niin sitä käytetään sit matkoilla.[/QUOTE]
Tätä yritin minäkin jo kertoa...

Yhteistyössä