Mitä se rakkaus on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakkauttako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakkauttako?

Vieras
Mies sanoo rakastavansa minua yli kaiken. Kuitenkin hän pyynnöstäni huolimatta juo liian usein ja liian paljon, vaikka lupaa aina vähentää.
Sanoo, ettei voi elää ilman minua. Silti hän viettää mieluummin aikaa töissä kuin kotona tai sopii sellaiset työvuorot, että emme näe ikinä.
Sanoo, että olen ihana ja maailman tärkein. Siitä huolimatta ei pidä lupauksiaan ja joudun pettymään kerta toisensa jälkeen, salailee isoja asioita ja suorastaan valehtelee joskus.

Mitä se sellainen rakkaus on?

Kivikaudella, kun mies läksi metsälle, niin mitä pitempään hän reissussa viihtyi, sitä enemmän hän vaimoaan rakasti.
Mies halusi saada paljon saalista ja tuoda sen sitten kotiin ja näin saisi osoittaa suurta rakkautta vaimoaan kohtaan.

Onhan se rakkautta. Ja maailman tärkeinkin olet. Ilman sinua hän ei tulisi toimeen, ei pärjäisi mitenkään.

Sinä tuot ja suot miehelle hänen tapansa elää, joten ei kukaan ole sinua tärkeänpi ja rakkaampi. Paitsi oma minä.

Alkuperäinen kirjoittaja rakkauttako?:
Mies sanoo rakastavansa minua yli kaiken. Kuitenkin hän pyynnöstäni huolimatta juo liian usein ja liian paljon, vaikka lupaa aina vähentää.
Sanoo, ettei voi elää ilman minua. Silti hän viettää mieluummin aikaa töissä kuin kotona tai sopii sellaiset työvuorot, että emme näe ikinä.
Sanoo, että olen ihana ja maailman tärkein. Siitä huolimatta ei pidä lupauksiaan ja joudun pettymään kerta toisensa jälkeen, salailee isoja asioita ja suorastaan valehtelee joskus.

Taitaa olla itserakkautta.
Rakkaus on enemmän tekoja kuin sanoja.

Toripoliisi sanoi minun mielestäni osuvan hyvin. Luolamies syndroomapa hyvinkin, omaanikin ukkoa tämä saimainen vaiva vaivaa toisinaan. En usko että siihen on mitään parannusta tai lääkettä.Tuollaista miestä joko rakastaa tai ei, sen elämäntavan joko hyväksyy tai sitten ei.Niin yksinkertaista se taitaa lopultakin olla.=)

Eipä tuo rakkaudelta tunnu, pelkkää mukavuudenhalua mieheltä. On mukavaa kun on joku kotona odottamassa kun hän palaa reissuiltaan. Etsipä oikea mies hänen tilalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja raiza:
Eipä tuo rakkaudelta tunnu, pelkkää mukavuudenhalua mieheltä. On mukavaa kun on joku kotona odottamassa kun hän palaa reissuiltaan. Etsipä oikea mies hänen tilalleen.

Kyllä tämä mies voi ihan oikeasti tuntea rakkautta naistaan kohtaan. Ei toinen voi sanoa millainen rakkaus on "oikeaa" ja millainen ei. Ei rakastaminen takaa, että kohtelu olisi johdonmukaista ja reilua. Rakastunut voi hyvinkin epäystävälliseltä vaikuttavalla käytöksellään ja ikävillä kommenteillaan vain kompensoida sitä pelottavaa tunnetta, että on rakastuneena kovin haavoittuvanen ja riippuvainen. Tai ties mitä. Ehkä hän vain on mikä on - rakasti tai ei.

Eikä voi olettaa, että mäntti muutu neropatiksi pelkästään rakkauden voimalla. Hölmömmäksihän sitä äityy rakastuessaan :)

Ei rakkaus ainakaan ole sitä että toinen tekee aina sen mitä pyydät.

En kuvittelekaan toisen tekevän aina mitä pyydän. Mutta jos alkoholi on ongelma ja siitä keskustellaan vakavasti useamman kerran ja hän lupaa ja vannoo vähentävänsä, jotta en lähtisi ja jättäisi, eikä kuitenkaan pidä, niin rakastaako hän?
Jos taas mieluummin valitsee kännit kuin liiton, niin sanoisi sen suoraan. Nyt joudun toteamaan sen itse ja tuhlaan aikaani mieheen, jonka kanssa ei ole tulevaisuutta.

Jos hän vaihtaa tahallaan työvuorot niin, että emme näe juuri koskaan, aina jompi kumpi nukkuu, niin rakastaako hän kun ei halua viettää aikaa kanssani? Palkkaan nämä vaihdot eivät vaikuta mitään, siis ei suurempaa saalista.

-Sitä ei varmaan jumalatkaan tiedä, mutta aika paljon rakkauden merkityksestä kertoo raamatun vuorisaarna.
Rakkautta tunteena ei pidä ryhtyä säästämään, sillä sille olisi elämässä tilaa paljon enemmän. Käyttöohjeena on kuitenkin aina se, että toiminnan ja tunteen on oltava todellisia, sillä vain niin rakkaus saa sanana sisällön.

Ei rakkautta saa käyttää small talkissa, sillä se ei koskaan ole sitä. Rakkaus on aina isoa talkia. Rakkaus ei ole pelkkää puhetta vaan tekoja ja toimintaa. Jos toiminta puuttuu puheen takaa, sanatkin muuttuvat katteettomiksi.
Rakkaus on suhdetta maailmaan ja toisiin ihmisiin. Ei voi puhua rakkauden väkivallasta: lyös sinua, mutta silti rakastan sinua.

Rakkaus-sanan ympärille on jatkuvasti rakennettava kehykset, joiden avulla sanan merkitys palautetaan.

En kuvittelekaan toisen tekevän aina mitä pyydän. Mutta jos alkoholi on ongelma ja siitä keskustellaan vakavasti useamman kerran ja hän lupaa ja vannoo vähentävänsä, jotta en lähtisi ja jättäisi, eikä kuitenkaan pidä, niin rakastaako hän?
Jos taas mieluummin valitsee kännit kuin liiton, niin sanoisi sen suoraan. Nyt joudun toteamaan sen itse ja tuhlaan aikaani mieheen, jonka kanssa ei ole tulevaisuutta.

Jos hän vaihtaa tahallaan työvuorot niin, että emme näe juuri koskaan, aina jompi kumpi nukkuu, niin rakastaako hän kun ei halua viettää aikaa kanssani? Palkkaan nämä vaihdot eivät vaikuta mitään, siis ei suurempaa saalista.

Teot puhuvat puolestaan. Vedä siitä johtopäätökset.

Minulle rakkaus merkitsee ennen kaikkea tekoja. Kuka tahansa nyt meistä osaa lörpötellä ja lässytellä yrittäessään pitää toista tyytyväisenä. Sen vuoksi kysymys "Mitä se rakkaus on?" ongelmasi ratkaisemisessa johtaa vain harhaan kaikenlaisten määritelmien listaamisesta.

Eräsperäs ehti jo kiteyttää asian loistavasti kirjoittamalla "Teot puhuvat puolestaan".

Yritäpä nyt pohtia rauhassa miehesi tekojen ja sanojen täydellistä ristiriitaa. Jos et sitä huomaa, niin ei täällä kukaan pysty sinua auttamaan.

Toki tunnistan ristiriidan miehen puheissa ja teoissa. Sitä ihmettelenkin, että miten joku pystyy noin tekemään, valehtelemaan itselleenkin. Minä en enää sanoisi mitään rakkaudesta, jos joku muu asia olisi läheisempi kuin se puoliso.

Maailmassa on vaan tällaisia ihmisiä jotka valehtelevat, kieroilevat. Ja aina löytyy niitä ihmisiä, jotka uskovat kaikkea hyvää ihmisestä, joiden kanssa eivät ole ikinä tekemisissä tai jos kuulevat pahaa, niin ovat sittenkin kuuliaisia tuollaisille lurjuksille. Enemmän tekoja kuin sanoja, vaikka ihanat sanat koskettavat. Voisi ajatella niin, että mitä hyvää haluat itsellesi, niin haluat sen myös toisellekkin. Ja jos ei noin mene, niin pitäisi miettiä omalta kohdalta, että toinen vain puhuu mutta tuntuu ettei näy teoissa, kertoo kaiken.

Yhteistyössä