Mitä se on se oma elämä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maritu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maritu

Aktiivinen jäsen
08.01.2009
2 295
0
36
Ystäväni, lapseton, ensimmäistään odottava, kysyi minulta päivällisellä, että mitä minun omaan elämääni kuuluu.
Hämmennyin jotenkin, totesin vain että tämähän on minun omaa, perhe ja työ.
Mitä se sitten kuuluisi olla?
Mitä sinä vastaisit?

Omalla elämällä tarkoitetaan sitä, että et omista miestäsi, etkä liioin lastasi. Joten kysytään mitä sinä mietit, haluat olet itse. Ajattele vain itseäsi, älä meitä (perhettä). Yksityisyyttä, omia juttuja, ehkä salaisuuksia. Jokaisella tulisi olla se oma elämä, ihan siltäkin varalta, jos se mies joskus lähteee siitä viereltä ja lapsi kasvaa ja muuttaa posi kotoa. Silloin on tilanne kurja, jos ei ole sitä omaa elämää.

Pienen lapsen äidin oma elämä on yleensä sitä perhe-elämää, jossa ylellisyytenä on ne pienet omat hetket, kun vauva nukkuu tai on isin tai jonkun muun hoivissa hetken :).

Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:
Pienen lapsen äidin oma elämä on yleensä sitä perhe-elämää, jossa ylellisyytenä on ne pienet omat hetket, kun vauva nukkuu tai on isin tai jonkun muun hoivissa hetken :).

Näin mieskin sanoi, kun hänelle asiaa ihmettelin.
Käski odottaa ja kysyä tältä ystävältäni keväällä samaa asiaa, kun on elänyt äitinä hetken.
Mutta enpä tiedä, pistää miettimään tuo esim-nimimerkin vastaus.

Itsestä tuntuu, että oma elämä on sitä, mikä "tuntuu omalta" ja missä ei koe joutuvansa pakottamaan itseään johonkin. Juuri nyt se on parhaimmillaan sitä pienen lapsen kanssa oloa. Elämässä voi varmaan saada kaiken, mutta ei yhdellä kertaa, luulisin. Onnen salaisuus on elää täysillä sitä kutakin käsilläolevaa asiaa.

Itsen huolenpidossa kannattaa muistaa, että vain sinä tunnet itsesi - miehellesi olet vaimo, lapsellesi äiti. Tarvitset siihen tasapainoksi myös oman muistikuvan siitä, kuka olet. Eikä sitä varmaan tarvitse mennä merta edemmäs/baariin/kuuhun etsimään. Kysy vaikka kerran päivässä että kuinkas minä voin ja mitäs mulle kuuluu...sitä se ystäväsikin mahdollisesti ajoi takaa :). Nauti!

Mikä kysymys tuo nyt oli. Oma elämä on tässä ja nyt. Se ON joka päivä. Siihen kuuluu kaikki 24h/7. Minä elän niin että elämä tuntuu omalta, muutenhan sitä on muukalainen omassa elämässään.

Yhteistyössä