Hyvä pökö!
Se oma aika tarkoittaa sitä, että se vaimo saa lähteä kerrankin kotoa käymään jossakin, ilman, että hänen pitää sitä ennen paketoida teille ruokaa valmiiksi annoksiksi jääkaappiin, tai laskelmoida, että moneenko asti hänen kestää olla pois kotoa ilman, että asiat rupeavat kaatumaan kuin dominopelin palikat.
Tai ilman, että pitää miettiä, että mitähän siellä kotona on tapahtunut, ja onkohan kukaan muistanut ottaa pyykkejä pois telineestä kun vettäkin sataa. Mitä nyt kenelläkin on mietittävänään riippuen huushollin tavoista ja erikoisuuksista.
MInä ainakin luulen, että kun MIES on pois kotoa, hänen ei todellakaan tarvitse huolehtia , että pärjääkö vaimo siellä., mutta vaimo joutuu suunnittelemaan oman aikansa lisäksi myös sen, mitä muut tekevät silläaikaa
Pahinta on se, jos nainen tietää, että kun hän on pois, isä vie lapset mässäämään pikaruokaa ja jätskiä päästäkseen helpommalla ja jättää kaikki asiat kotona hoitamatta.
Vaikka miehet kuinka luulevat olevansa hyviä kotitöissäkin, totuus on se, että perheissä, joissa nainen on ollut se pääasiallinen kodin hoitaja , ne asiat kulkevat ajatuksissa, vaikka ovatkin poissa silmistä, ja yleensä kun mies tekee jotain, hän tekee sen hutiloiden, ja nainen itseasiassa joutuu kävelemään perässä ja tekemään sen asian loppuun itse.
Osoita sille vaimollesi, että kaikki ei ole päin helvettiä heti, jos hän kääntää selkänsä muutamaksi tunniksi, niin kaikki hyvin.
Jos hän menee ja ottaa sitä omaa aikaa välittämättä ja etukäteen valmistelematta, se koko oma aika on silti stressaavaa, koska hän muistaa kokoajan kaikkia pieniä juttuja, ja tietää, että jokainen tunti jonka hän on pois, aiheuttaa x-määrän lisää siivous- tai asioiden korjailutunteja!
Joskus kun niitä ynnäilee, voi nainen tulla siihen tulokseen, että se oma aika kostautuu niin tehokkaasti, että pääsee helpommalla kun ei edes yritä!
Silloin ei tule kunnon irtiottoja, vaan vain pieniä lepohetkiä päivän lomassa, ja nekin hetket kuluvat vain seuraavien askareiden pohtimiseen ja suunnitteluun.