Mitä sanotte tällaisesta ruokalistasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsipa

Vieras
Aamiainen:
2dl puuroa
2 viipaletta leipää
2 viipaletta juustoa tai leikkelettä
2dl maitoa/piimää/viiliä/jogurttia
6g margariinia
kasviksia
1dl mehua

Lounas:
2perunaa/2dl sosetta/2dl riisiä/2dl makaronia
1dl lisäkekastiketta
7 jauhelihapyörykkää/3 pihviä/3kasvispihviä/150g kalaa/5 nakkia/150g broileria/3dl lihakastiketta/4dl kasviskastiketta
kasviksia
salaattia+10g salaattikastiketta
2dl maito/piimää
1 viipale leipää
6g margariinia

Välipala:
jäätelöpikari/makuviili/rahkavaahto/leivonnainen/vanukas

Päivällinen:
3,5dl keittoa tai 2,5dl laatikkoa
kasviksia
keiton kanssa 2 viipaletta leipää, laatikon kanssa 1 viipale leipää
6g margariinia
2dl maitoa/piimää
1½dl rahakaa tai vispipuuroa/2dl kiisseliä/jäätelöpikari/5 lettua+hilloa

Iltapala:
3 viipaletta leipää
12g margariinia
2dl maito/piimää/jogurttia/viiliä
kasviksia

lisäksi 3 hedelmää

tuntuu että lihooko tällä ihan kamalasti?

No sanotaanko että mä syön päivässä ehkä noista ton aamu tai iltapalan tai lounaan tai päivällisen. En siis kaikkia niistä, en millään jaksais, johan tossa olis koko ajan ähkyssä. Mutta riippuu mihin tottunut ja millainen työ ja onko harrastuksia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos jaksaisin tehdä noinpaljon täysipainoista ruokaa, laihtuisin. Nyt tulee syötyä huonosti, liian harvoin ja vähän, ja lihon.

niin. hyvää ruokaahan tuossa on! ja kun on nuita "herkkuja" välissä niin ei iske sellaista "pakko-saada-makeaa-kilo-nyt-heti"

Näyttäähän toi ensin aika runsaalta, mut kun sitä luki useemman kerran niin en mä usko et lihot tolla. Tosin mä en kolmea pihviä söis en myöskään 7 lihapullaa et niistä mä pudottaisin pois ja voisin syödä vaan sen yhden juusto siivun ku niissä on sitä rasvaa aikalailla kuitenki. Eikä sit mitään vehnäleipää leipänä :D

Harrastan 5 krt/vko raskasta liikuntaa ja olen muutenki aktiivinen ja suunnilleen tuon verran syön päivän aikana. Tosin jälkiruokia en syö (illalla kyllä jotain makeeta aina), en ota margariinia noin paljon joka aterialla enkä syö vanukkaita tms enkä syö illalla noin paljon. Muuten ok.

Minusta tuo vaikutti hyvälle määrälle riippuen tietenkin sinun painosta, harrastuksista, ammatista ym. Tietenkin tuohon ei sovi suklaapatukat, pullat ym. herkut kuin muutaman kerran kuussa, JOS liikunnanmäärä ei lisäänny.

No mulla oli raskausajan diabeetikkona lähes tuollainen lista. Ja välillä syönkin lähes tuon verran, tosin aamupuuro + 2 leipää kuulostaa aika paljolta. Samoin nuo pääruokien määrät suurehkot. Mutta olisko tuossa noin 2000 kaloria tai alle.

Mun mielestä on outoa, että tossa selitetään hirveän tarkasti mikä määrä kaikkea tyhjää ja tarpeetonta pitää syödä, kaikkea lihottavaa, ja sitten se olennainen määritellään tosi epätarkasti.

Tyyliin

2dl puuroa
2 viipaletta leipää
6g margariinia
kasviksia
1dl mehua

Noista kaikki paitsi puuro ja kasvikset on täysin turhia ja lihottavat. Mehu on myös hampaille haitallista. Silti kaikelle muulle on määritelty kuinka paljon niitä pitäis syödä, mutta "kasviksia" jää tosi epämääräiseksi.

Hedelmiä tässä ei mainita missään, herkkuja todella paljon.

Mun mielestä ensinnäkin vääristynyt tapa syödä, toiseksi ei missään nimessä laihduttava. Toi on se tapa millä ihmiset syövät ja sitten ihmettelevät kun eivät laihdu.

Jätä pois tuosta maitotuotteet, herkut, osa leivästä, osa noista typeristä peruna/pasta/tyhjiä kaloreita hommista... (tietty vähän voi syödä) Tee "kasviksista" ja hedelmistä ruoan perusta. Sillä pysyy hyvässä kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No mulla oli raskausajan diabeetikkona lähes tuollainen lista. Ja välillä syönkin lähes tuon verran, tosin aamupuuro + 2 leipää kuulostaa aika paljolta. Samoin nuo pääruokien määrät suurehkot. Mutta olisko tuossa noin 2000 kaloria tai alle.

Eli ruumillista työtä tekevän keskikokoisen miehen satsi :whistle:

Naisille sopii keskimäärin paremmin sellanen 1200-1400 kaloria. Raskausaikana ja imetyksen aikana tietty enemmän, varsinkin imetyksen.

Mutta 2000 kaloria ihan muuten vaa? Ja sit kaikki ihmettelee ku lihoo.

toi kuulostaa siltä ruokalistalta jota meidän toipuvat syömishäiriöiset noudatti. kun elimistön piti saada rakennusaineita ettei menehdy.
kannattaa noudattaa niin toivut :hug: puhu ravitsemusterapeutin kanssa jos olet epäluuloinen. jos ei noudata kalorilistaa niin ei tuu tuloksia ja voit joutuu takas sairaalaan...

Alkuperäinen kirjoittaja nk:
Mun mielestä on outoa, että tossa selitetään hirveän tarkasti mikä määrä kaikkea tyhjää ja tarpeetonta pitää syödä, kaikkea lihottavaa, ja sitten se olennainen määritellään tosi epätarkasti.

Tyyliin

2dl puuroa
2 viipaletta leipää
6g margariinia
kasviksia
1dl mehua

Noista kaikki paitsi puuro ja kasvikset on täysin turhia ja lihottavat. Mehu on myös hampaille haitallista. Silti kaikelle muulle on määritelty kuinka paljon niitä pitäis syödä, mutta "kasviksia" jää tosi epämääräiseksi.

Hedelmiä tässä ei mainita missään, herkkuja todella paljon.

Mun mielestä ensinnäkin vääristynyt tapa syödä, toiseksi ei missään nimessä laihduttava. Toi on se tapa millä ihmiset syövät ja sitten ihmettelevät kun eivät laihdu.

Jätä pois tuosta maitotuotteet, herkut, osa leivästä, osa noista typeristä peruna/pasta/tyhjiä kaloreita hommista... (tietty vähän voi syödä) Tee "kasviksista" ja hedelmistä ruoan perusta. Sillä pysyy hyvässä kunnossa.

Olisko se kuitenki se maksimi mitä niitä turhia saa syödä :D

Yhteistyössä