Mitä sanoisitte 7-vuotiaalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
joka tulee ekalta partioleiriltä kotiin ja kadoksissa on makuupussi, partiopaita ja ihka uudet kumisaappaat?

Itse epäili ensin laittaneensa ne partiokaverin rinkkaan, mikä oli ollut samanlainen kun pojalla itselläänkin, mutta tänään selvisi ettei niitä tämän toisenkaan pojan tavaroiden joukosta löytynyt. Mistä ihmeestä niitä lähtis nyt metsästämään? Kohta on partiomarssikin ja jossei paitaa siihen mennessä löydy, niin en kyllä uuttakaan ala ostamaan ja aloita uudelleen sitä merkkien ompelu urakkaa... Nyt ottaa päähän :/

Sanoisin että voi hitsinpimpulat ja alkaisin etsimään.Jos ei löytyisi nii varmaan loppuisi partioharrastus sitten siihen.Tai lapsi maksaisi omalta tililtään uudet.

siellä on johtajat sitä varten huolta pitämässä.otappa yhteyttä niihin niin laittavat kyselyetsinnän päälle kenellä ne on.luulisi vanhempien huomaavan jos jollain on kaksi makuupussia..

Jollain tapaa opettaisin pitämään omista tavaroista huolta.
Meijän tyttö kun tuli aikanaan ekalta leiriltä niin hänellä oli kasa tuntemattomia tavaroita mukanaan ja omat ruokailuvälineet oli hukassa.
Ilmoitin sitten että ostaa omilla rahoillaan uudet. Noi teijän on vaan sen verran arvokkaat että tuo toteutus voi olla hankalaa.
Mä soittaisin leirin vastaavalle ja tiedustelisin sieltä + mahdollisesti samassa teltassa asuneilta tai vieresessä

Juu, pitää kai niihin johtajiin nyt ensisijaisesti ottaa yhteyttä. Poikaa vaan ei itseä tunnun yhtään harmittavan, sanoin että jos ei niitä löydy niin partioharrastus loppuu siihen... Johon poika että ei sillä niin väliä, on niitä muitakin harrastuksia :o

siis kuullostaa niin tutulta!
meidän 7 vuotias on just kotiarestissa, kadotti perhana uuden 50 euron takin....
vaikka asiasta miten jankutettu ym niin ihme että on oma päänsä tallella!!

Mulla oli kaikenlaisilla lastenleireillä aina äidin kirjoittama lappu, mitä kaikkea mulle on kotoa lähdettäessä pakattu. Eli siis tyyliin t-paitoja 5kpl, harja, hammastahna. Ja se terotti mulle, että kun laukkua pakkaan, niin katson että kaikki tulee takaisin ja jos jotain puuttuu, niin kerron leiriohjaajalle ja sitten etsitään yhdessä. Plus että kaikissa mun vaatteissa ja tavaroissa oli nimi.

Mut tietysti eri asia, jos pojalla ei ole harrastuksella niin väliäkään, niin tokko on kovin motivoitunut ollut keräämäänkään tavaroitaan..

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Juu, pitää kai niihin johtajiin nyt ensisijaisesti ottaa yhteyttä. Poikaa vaan ei itseä tunnun yhtään harmittavan, sanoin että jos ei niitä löydy niin partioharrastus loppuu siihen... Johon poika että ei sillä niin väliä, on niitä muitakin harrastuksia :o

Laittaisin pojan korvaamaan kadottamansa. Ei tarvitse koko summaa, mutta osa ainakin. Tai sitten arestia.

No en sanoisi mitään vaan soittaisin ohjaajille. Tuon ikäisiä hieman pitää vahtia ja auttaa.

Ainakin jos mä olen ollut leirillä ohjaajana, niin noin pienet lapset ei itse pärjää aina, vaan tarttee apua makuupussien pakkaamisessa ja tavaroiden muistamisessa.
Eikä ole huono idea kirjoittaa lapsen tavaroihin nimi.

Minusta tuo on ikään kuuluvaa tuollainen unohtelu ym. On niin paljon muuta mielessä, etteivät jotkut kumisaappaat siinä niin paljon paina... Minusta olisi ainakin väärin vahingosta rangaista lasta. Sattuuhan noita aikuisillekin.

Olipa tutun kuulosta, meidän 9v on kans vielä välillä nii kädetön ja päätön..... Se on aina ollu sellanen et heittäytyy ihan toisten huolehdittavaksi, pikkusisko on ihan eri luonteinen.

Ja joo, kyllä panostan siihen et huolehtis ite, en ole paapomassa. Pistinpä esim kerran kävelee koko matkan takas kouluu, kun tuli kotii reppu tyhjänä ja vetskari auki. Siinä sit ihmetteli et missäs on kirjat? :o No nehän oli sit jääny lopulta pulpettii, selvis seuraavana päivänä. Mut oli vähä ehtiny miettiä kun käveli edes takasi ja etti kirjojaa, on ainaski ollu vetskari kii, kirjat sit tosin on missä millonki edellee..... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No en sanoisi mitään vaan soittaisin ohjaajille. Tuon ikäisiä hieman pitää vahtia ja auttaa.

Ainakin jos mä olen ollut leirillä ohjaajana, niin noin pienet lapset ei itse pärjää aina, vaan tarttee apua makuupussien pakkaamisessa ja tavaroiden muistamisessa.

Kaikissa tavaroissa oli kyllä nimi eli sen mukaan pitäis löytyä. Mutta sitä mäkin ihmettelen, ettei ohjaajat ole sitten edes yhtään katsoneet makuupussien perään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
En tiedä, mut mä olisin ihan raivoissani :o Vahinkoja sattuu, mutta ettäkö ei yhtään haittaa jos harrastus loppuu siihen ja ei tunnu missään vaikka tavarat on hävinnyt :/

Niinpä, tuo pojan asenne tässä harmittaakin... Kun ei millään ole mitään väliä :(

En tiedä, mut mä olisin ihan raivoissani :o Vahinkoja sattuu, mutta ettäkö ei yhtään haittaa jos harrastus loppuu siihen ja ei tunnu missään vaikka tavarat on hävinnyt :/

Niinpä, tuo pojan asenne tässä harmittaakin... Kun ei millään ole mitään väliä :(

No ehkä se vaan sanoo niin, ajattelee, etttä jos olet vihainen, niin yrittää, että lauhtuisit.

No ehkä se vaan sanoo niin, ajattelee, etttä jos olet vihainen, niin yrittää, että lauhtuisit.

Niin, ehkä.

Kaikissa tavaroissa oli kyllä nimi eli sen mukaan pitäis löytyä. Mutta sitä mäkin ihmettelen, ettei ohjaajat ole sitten edes yhtään katsoneet makuupussien perään.

Kokemuksesta tiedän, että on mahdotonta tarkistaa jokaisen retkeilijän reppua kotiin lähdettäessä, että onko siellä oikeat tavarat. Jos lapsi itse sanoo, että jotain puuttuu niin sitten etsitään ja yleensä (lähes poikkeuksetta löytyy). Ja vaikka kaikki löytötavarat näytetään yksitellen koko porukalle ennen kotiinlähtöä, niin jostain syystä on aina niitä makuupusseja/saappaita/huiveja/sukkia/takkeja/puukkoja jne. jotka eivät ole kenenkään.
Suosittelen nimikoimaan kaiken sekä etu- että sukunimellä ja ruokailuvälineet esim. spriiliukoisella tussilla.
Tässä tapauksessa soittaisin leirin johtajille ja kysyisin onko löytötavaroissa mitään kyseisiä tavaroita.

Eipä 7-vuotias vielä finanssipolitiikkaa tajua. Tavaroita katoaa ja tulee uusia, niin yksinkertaista se on tuossa iässä.

Ehkäpä joku on kiusallaan jemmannut, eikä lapsi uskalla kertoa. se selittäisi senkin, ettei harrastuksen loppumisen uhka juuri hetkauta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Laittaisin pojan korvaamaan kadottamansa. Ei tarvitse koko summaa, mutta osa ainakin. Tai sitten arestia.

No joo. Ja jos ajaa isompana kolarin, ei uskalla ambulanssia soittaa, sillä tulee arestia... *vain hieman kärjistäen*

Yhteistyössä