Mitä sairaalakassiin mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aek
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aek

Vieras
Pitäis pikkuhiljaa pakkailla sairaalakassia vauvaa ja itseä varten, mutta mietityttää, että minkähänlaisia vaatteita sitä itselle kannattaisi pakata. Lähinnä mietin sitä, että mahtuuko vaatteet päälle/pysyykö päällä...

Oletteko siis pakanneet ihan äitiyshousut mukaan, vai jotkut vähän vyötäröltä pienemmät? Olen aika pienikokoinen normaalisti, mutta raskausaikana on tullut n. 20 kg painoa lisää. Tosin se näyttäis olevan kaikki vaan tossa mahassa ja vähän reisissä. Mietin, että ottaisinko semmoiset collegehousut mukaan, jotka olen ostanut raskausaikana ja pitänyt jossain vaiheessa, mutta nyt loppuvaiheessa ei enää oikein mahdu. Oliskohan ne hyvät sitten kun vauva on syntynyt, mutta mahaa vielä on....? Niissä ei ole sitä tuubia mahan ympärillä, kun ne on ihan normaaliosastolta ostetut housut.

Mä aion ainaki ottaa gollarihousut ja sit jonkun trikoopaidan. Oon muutenki raskausaikana käyttäny paljo tavallisia gollareita ja pitkiä trikoopaitoja, raskausvaatteet ei suosikkeja.
Sit vauvalle kotiinlähtövaatteet.Enää 5 viikkoa!

Kyllä varmaan nekin housut menee. Mä oon aina kotiutunu samoissa vaatteissa kuin missä olen vauvanhakuun mennyt. Hyvin ovat sopineet ja on ollut outo olo, kun ei olekaan enää se iso maha täyttämässä vaatteita. :D

Esikoisesta tulin kotiin samoissa vaatteissa missä lähdinkin, nyt aattelin ottaa kollarit tms. ja jonkun ei ahdistavan paidan. :) Ja tottakai nytkin kassiin tulee se suklaalevy ja pillimehua. :D

Kaikista tärkein mulle itselleni oli oma shamppoo, hoitoaine ja saippua.. + tottakai puhelimenlaturi.

Ota sellaiset housut mihin tiedät mahtuvasi. Sama kait se on mitä automatkan ajan on päällä :) Mulla oli normaalit college-housut kun menin synnyttämään ja lähdin kotiin. 14 kilosta 9 jäi synnärille, ei meinannut pysyä enää housut jalassa..

Mulla oli kollarit kans kotiin lähtöä varten ja mulle kans toi oma shamppoo hoitoaine ja saippua oli tärkeet, harja ja dödö. Puhelimenlaturi, mies sit toi seuraavana päivänä suklaata ja pillimehua. Rasva oli kans aika tärkee mulle.

Minä oon pakannut vauvalle ja itselle kotiutumisvaatteet kaukaloon valmiiksi, sairaalakassiin vain ne mitä itse tarttee eli käytännössä pesuvehkeet ja jotain muuta pientä, imetysliivit ja liivinsuojia ja sellasta. Meillä on tunnin matka sairaalaan, joten olen valinnut kotimatkaa varten jotkut kivat ja puristamattomat housut.

Joo, ihan sama se on onko sopivat vai isot housut ajomatkan aikana :)
Samoissa kotiudun kun menen sairaalaan.

Huulirasva noiden muiden mainittujen puteleiden lisäksi on mulle tärkeä.

Kiitos vastauksista! Taidan ottaa ne college housuni, ja mahtua niihin... :) Enköhän mahdu.. Suklaa olikin tosi hyvä idea. Se varmasti maistuu siellä synnärillä. Hui, mua alkoi jännittää nyt... :D Laskettuun aikaan ei ole enää kuin vajaa pari viikkoa!

huulirasva ehdottomasti. Sairaaloissa koneellinen ilmastointi ja ainakin mulla se kuivattaa huulet ihan kamalaksi.

Muutan en sitä käytä mutta tuolla ehdoton.

Onnea tulevaan, itse joutuu odottelemaan vielä kevättä ennenkuin pääsee taas noihin puuhiin.

[QUOTE="xxx";24770962]huulirasva ehdottomasti. Sairaaloissa koneellinen ilmastointi ja ainakin mulla se kuivattaa huulet ihan kamalaksi.

Muutan en sitä käytä mutta tuolla ehdoton.

Onnea tulevaan, itse joutuu odottelemaan vielä kevättä ennenkuin pääsee taas noihin puuhiin.[/QUOTE]

Joo huulirasva! Se tulee kyllä varmasti tarpeeseen mullakin! Tsemppiä odotteluun myös sinne! :)

ota imetysliivitkin jos omistat jo. maito saattaa nousta jo osastolla, ja liivinsuojuksia. muuten olen samoilla linjoilla edellisten kanssa. huulirasva, shampoo, hoitoaine, ihovoiteet, puhelimen laturi, jotkut verkkarit. suklaat ja lukemiset saanee kanttiinista. mulla oli lisänä oma aamutakki ja vauvalle ruskovillan silkkimyssy. ei mitenkään välttämättömiä, mutta mukavat kyllä.

ei sinne tarvii koko omaisuutta ottaa =) mulla oli imetysliivit, puhtaat alkkarit ja sukat, hammasharja, hiusharja ja naamarasva sekä kamera. Kotiin tulin niissä vaatteissa missä meninkin. Mies toi sitten myöhemmin vauvalle kotiinlähtö vaatteet, nekin voit toki pakata mukaan jos et mieheen luota

[QUOTE="Aaloe";24771320]Kuinka aikaisin olette pakanneet kassin?[/QUOTE]

Esikoisen jälkeen viisastuin ja pakkasin toiselle jo joskus rv 35 aikoihin, esikoinen syntyi 36+6 enkä ollut ehtinyt pakata mitään ja kiire tuli kun hän oli perätilassa ja vedet meni ja ambulanssi piti tilata ja pitkällään olis pitänyt olla ja ja ja :D Siksi pakkaan mieluummin vähän ajoissa kuin viimetingassa.

[QUOTE="Aaloe";24771320]Kuinka aikaisin olette pakanneet kassin?[/QUOTE]

meillä isäntä pakkas shampoot,hammasharjan,tahnan,kännykän ja laturin siinä samalla kun mä tein kuolemaan sängyllä..olis ehkä kannattanut pakata aikaisemmin:D

Yhteistyössä