Mitä ruokaa 1v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Catwoman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Catwoman

Jäsen
20.02.2008
45
0
6
Eli poikani täyttää viikon päästä 1v ja aloitimme syömisen 4kk. Meillä aamu alkaa puurolla tai vellillä, maitoa välissä ja lounaaksi lihasosetta. Iltapäivällä otetaan ruisleipää ja viiliä jälleen maitoa. päivällisellä taasen lihasosetta ja hedelmäsosetta ja illalla puuro ja velli. Ja yöt nukkuu heräämättä (ihanaa) =)

Mutta mä aluksi tein itse joitain soseita ja ne ei oikein uponneet joten annoin sitten kaupan purkkiruokia ja nyt sitten ollaan täysin koukuttuneita niihin.

Tänään tein kasvissosetta ja sotkin sitä kaupan liharuokaan ja meni sitä jonkun verran...

Haluaisin että hän rupeais syömään samoja ruokia meidän kanssa niin mulla ei tule hirveesti sellasia ruokia mieleen mistä hän pitäisi....kinkku ja kana ruoat ovat parhaita.

Eli mitä erilaisia ruokia teidän perheet syöttävät 1v?

allergioita ei ole mitään, ainakaan huomattu.

Perunavelli ja mannapuuro olis varmaan hyvää ja kinkkukiusaus. eli vinkkejä kaivataan

kyllähän 1 vuotiaiden valmisruoissakin on jo suolaa eli ei ruoan tarvi olla täysin suolatonta, meilläkin syödään samaa ruokaa kuin muut. suolaa lisää jokainen omaan ruokaansa,mut pippureita,paprikaa,valkosipulia,yrttejä olen vaihdellen laittanut. joskus myös mausteseoksiakin kuten grillimaustetta,jauhelihamaustetta,en tietenkään järjettömiä määriä.
*muoks* joskus laitan puolikkaan lihaliemikuution kastikkeeseen ja meidän 1 vee syö silloinkin samaa ruokaa.

Meillä poju täyttää tämän kuun lopulla vuoden ja ollaan aika kauan jo annettu samaa ruokaa mitä itsekin syödään. Pienempänä tein itse perussoseita ja liha-, kala- ja kananappuloita pakastimeen.
Pöytämausteena käytetään sitte itse aromi- tai tavallista suolaa ja kaikenlaisia muita mausteita. Perusmausteita kyllä käytän ruuanlaitossa alusta saakka niin että poikakin niitä syö. Suosikkiruokana on kyllä ehdottomasti spaghetti ja tomskukastike jauhelihalla, jauhelihakeitto ja perunamuusi ja kaikenlaiset kastikkeet siihen. Kalaruuat on kanssa maistunut tosi hyvin. Aika äkkiä sitä tulee semmonen hyvä tahti siihen, että ottaa jotain ruokia ennen lopullista valmistamista muksua varten erikseen, maustamisen tms. takia. Ja kohtahan sitä vähäsen voi jo suolaakin olla.

Meillä tehdään paljon ruokia sillä periaatteella, että parisen päivää syödään samaa sapuskaa. Sitten siitä kun alussa ottaa parin päivän satsin pojalle niin voi maustaa reippaastikin loppusapuskan jota seuraavanakin päivänä syödään.

Mulla on sormiruokaa jääkaapissa aina mitä milloinkin, siinä saa muksu sitten syödä tuolissaan kun mä tiskaan tai puuhaan jotain muuta keittiössä. Ja tuntuu, että raejuustoa ja sellaista popsii hyvinkin paljon pienessä ajassa. Olen kyllä ottanut tavaksi tarjoilla vähän mitä sattuu, että tottuu makuihin ja hyvin onkin tottunut. Meillä vaan on ihan armoton sihtikurkku tuo Miro, että tarkkana saa olla mitä eteen laittaa. Ihan pieniä palasia vasta menee kakomatta.

Meillä ens alkuun tuli ihan kauheeta yökköä purkkiruuista ja osan oksentelikin hetken päästä syömisestä pois masustaan kokonaan. Mutta nykyään menee niin, että toisen ruuan saatan antaa purkista ja toinen on sitten itse tehtyä. Helposti saa stressiä revittyä ruuanlaitossakin, jos ei yhtään ajattele turvaavansa kaupan ruokiin. Tai mulla ainakin menee niin, että on helpompi hengittää kun tiän, että kaapissa on jotain maistuvaa purkkiruokaakin sille varalle, ettei just teekään sapuskaa ite kun sitä tartteis olla. Ei joka päivä vaan ole semmosta ajatusta, että tasan tarkkaan järkevästi miettii mitä itse syö.
Vaik onhan tää muuttanut omiaki ruokailutottumuksia väkiseltäänkin parempaan suuntaan. Mutta...ihanaa on välillä käydä tyyliin mäkissä tai hesellä!

Meillä 10kk poika syö samaa ruokaa kuin me itsekin (joskus sit purkkiruokaa jos on semmoista ruokaa mistä ei voi pojalle antaa.) Kala-,kana-,jauhelihakeittoja, kana-, tai jauheliharisottoa, makaronilaatikkoa, uunikalaa, lihapullat&perunamuusi, broileri tai kinkkukiusaus (maustamattomista suikaleista) jne...
Käytetään usein marinoimatonta lihaa, ja sit ite maustetaan, pojalle laitetaan omaan pieneen uunivuokaan suolattomana ruoka, tai keitosta otetaan pojan annos ennen suolaamista.

Mun just 1v täyttäny opettelee kovaa vauhtia syömään samaa kun muutkin. Olen alle 1v syöttänyt sekasin kotiruokaa ja purkkeja joten tuttua on sinällään omat sössöt. Kalasta tää tykkää, kanaruoasta jne. Pastaa, perunaa, leipää...rehuja. Katsoo vaan ettei ole kamalan suolasta ja liian maustettua. Makkaraa tms rasvasta en ole vielä antanut. Herkkuihin sai tutustua synttärinä maistellessaan kakkua jne. Kaikkea hän haluaa maistaa ja kamala kerjäämään kun joku syö jotain.

Yhteistyössä