Mitä ruoka-aineita ostaisit jos rahaa olis 24?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MinäÄiti

Vieras
Perjantaihin pitäis pärjätä ja kaupassa pitäs käydä. Tälle päivälle on ruokaa, mut huominen ja torstai pitäs selättää.

Perheessä isä, äiti ja 4 lasta jotka ruokailee.
Perunat löytyy kellarista. Pakkasessa on sämpylöitä ja marjoja ja mehua.
Sipulia on. Puurohiutaleita on. Juustoa on.

Mitä ei ole perustarvikkeista
-margariiniä/voita
-kananmunia
-hedemiä
-sokeria
-maitoa/piimää
-jogurttia

----

Mitä sinä ostaisit ja mistä laittaisit ruokaa. Auttakaa minua kun en jaksa enään edes ajatella et mitä minun pitää ostaa ja mitä tuolla saan.

Jogurtti ainakin pois listasta ja syötte puuroa pari päivää. Jos ei kelpaa, niin ei ole oikeasti nälkä. Ilman hedelmiä selviää myös vähän aikaa, vaikka ne terveellisiä olisivatkin, mut niin pirun kalliita. Onko munatkaan välttämättömiä?

Kaalia ja porkkanoita. Niistä saa hyvät raasteet pääruuille eikä maksa paljon.

Mulla kiehuu just kattilallinen hernekeittoa, josta syödään (meitä vain 2 ) perjantaihin asti =)

mä tekisin jauhelihapaistoksen

Spagettipaistos n. 6:lle
(Milla)

1 pss/pkt spagettia

lihakastike:
1 porkkana & 1 sipuli
400g jauhelihaa
1 prk tomaattipuretta
1 dl vettä, öljyä
suolaa, mustapippuria, basilikaa

juustokastike:
25 g margariinia/öljyä
3 rkl vehnäjauhoja
5 dl maitoa
1 prk sulatejuustoa
suolaa, ihan hiven muskottipähkinää

Keitä pätkitty pasta. Valmista jauhelihakastike. Valmista juustokastike: sulata rasva ja lisää jauhot, kiehauta. Lisää maito vähitellen ja sulatejuusto. Mausta. Kaikki edellä mainitut uunivuokaan ja 225 c /n. 30 min.

ja vielä ostaisin tonnikalaa, majoneesia ja sipulia. ne kun sekoittaa yhteen saa maailman parasta leivänpäällysmössöä. sopii illemmalla syötäväks jos vielä on nälkä.

Jauhelihaa, jogurtteja, kahvia,margariinia, munia,mandariineja,makaronia

En ostaisi leikkelettä kun kerta juustoa on, maitoakaan en koska on mehua ja kalsiumin voi korvata jogurtilla. Sokeri on täysin tarpeetonta.

Ostaisin esim: Kaalia ( kaalilaatikko ) Munia, Maitoa, Hernekeittoa, Rasvaa ja vaikka banskuja jos tarjouksessa tai jotain muuta hedelmää joka tarjouksessa.. Jugurtin jättäsin pois syökää puuroa.

no eihän sun tarttis ostaa mitään, kun kerta lihat ja perunat on... sitten marjoista kiisseliä ja puuroa aamulla ja illalla!! tietty voit ostaa margariinia, maitoo ja munia niin tekaset pannaria!

mä ostaisin pussin keittojuureksia ja nakkipaketin, jos kerran perunoita on niin siinä olisi sitten nakkisopan ainekset koossa, alle 3?.
ja sitten vaikka pussi makaroneja, munia, maitoa ja jauhelihaa, siis perusmakaronilaatikkosysteemi, alle 5?.

Jugurtin tilalta teet kiisselikattilallisen (perunajauhoja tietysti listaan jos ei ole), munia että voi leipoa tarvittaessa, maitoa, makaronilaatikko (jonka tietysti teet veteen ja lihaliemeen kuten myös muut laatikot), banaanit on täällä usein 99cnt tai jopa 50cnt kilo joten ottaisin jos on tarjouksessa. Soijarouhetta meille ei tulisi koska nuorin on soijalle yliherkkä ja jos sitä ei muutenkaan käytetä niin miksi nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Perjantaihin pitäis pärjätä ja kaupassa pitäs käydä. Tälle päivälle on ruokaa, mut huominen ja torstai pitäs selättää.

Perheessä isä, äiti ja 4 lasta jotka ruokailee.
Perunat löytyy kellarista. Pakkasessa on sämpylöitä ja marjoja ja mehua.
Sipulia on. Puurohiutaleita on. Juustoa on.

Mitä ei ole perustarvikkeista
-margariiniä/voita
-kananmunia
-hedemiä
-sokeria
-maitoa/piimää
-jogurttia

----

Mitä sinä ostaisit ja mistä laittaisit ruokaa. Auttakaa minua kun en jaksa enään edes ajatella et mitä minun pitää ostaa ja mitä tuolla saan.

Hmm.. Tuli mieleen, että tee siitä sianlihasta huomenna ruoka, teet ison kattilallisen muusia perunoistasi :)

Ja sitten torstaina käytät loput muusit esim. muusilaatikkoon. Ja jos jälkkäriä haluat niin osta sokeria ja perunajauhoja ja tee kiisseli niistä marjoista mitä pakkasessa on :)

Eli tämän mukaan kauppalistaasi kuuluisi:

Voi-margariini (Esim Flora iso paketti maksaa n. 2?)
Maitoa (riippuu juotteko ruoan kanssa maitoa, mutta lasketaan nyt 5l) n. 4,50?
Jauhelihaa (sika-nauta käy varmaan hyvin ja 400g maksaa noin 2,20) 800g: 4,40?
Perunajauhot alle 1?
Sokeri alle 1?
Jugurtti 1l on noin 1,20?
Omenat meidän prismassa ainakin nyt 89snt/kg, joten 2kg 1,80?

Tämä lista tulisi noin 16-17? maksamaan. Eli hyvin saisi vielä munia ym :)

Tekisin ison satsin jauhelikastiketta ja sen kanssa sitä perunaa. Tai spahgettia jos rahat riittää muiden ostosten jälkeen. Ja jugut ja kalliit hedelmät nyt pois. Jonkun ison pussin klemmareita vois ostaa, siitä sais niitä vitamiiineja kuitenkin.
Ja sitten vaan etkemään puuroa ja vaikka kiisseliä sen kanssa. Kyllä tuolla rahalla hyvin selviätte perjantaihin kun vain katsot nyt mitä on ja mitä ostat.

sianliha kastike
possua pakastimesta
tomaattipyreetä
valkosipulia
jauhoja
lihalientä
+perunat ja kaaliporkkanaraaste

klementiinejä tai omppuja tai banaaneja

sokeria + perunajauhoja (kiisseli)

jauhelihaa + perunoita(kellari)+ maitoa (jauhelihaperunasoselaatikko) + pakasterehuja

margariinia

puurohiutaleita (puuroa aamupalaksi)

Yhteistyössä