Mitä ruoka-aineita ostaisit jos rahaa olis 24?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Perjantaihin pitäis pärjätä ja kaupassa pitäs käydä. Tälle päivälle on ruokaa, mut huominen ja torstai pitäs selättää.

Perheessä isä, äiti ja 4 lasta jotka ruokailee.
Perunat löytyy kellarista. Pakkasessa on sämpylöitä ja marjoja ja mehua.
Sipulia on. Puurohiutaleita on. Juustoa on.

Mitä ei ole perustarvikkeista
-margariiniä/voita
-kananmunia
-hedemiä
-sokeria
-maitoa/piimää
-jogurttia

Margariini / voi turhaa,kananmunat turhat,sokeri turhaa.

Eli siis Kun perunoita on, niin sitten ostaisin
-jauhelihaa 750gr ( vajaa 4 euroa)
-porkkanapussi kilon (1 euro)
-purjosipuli (1,5-2 euroa)

Saa hyvän keiton jo noista aineista, kun sipuliakin jo oli.

Sitten jogurttia välipalaksi marjojen kanssa lapsille eli vaikka 3 litraa ( 3 euroa)

Vielä on jäljellä 13 euroa.

Jos sämppyjä on kerta, niin niitä sitten jogurtin kanssa välipalaksi.

Puurohiutaleita on, joten sitä aamupalaksi vaikka banaanien kanssa eli osta banaaneja pari, kolme kiloa ( 3 euroa)

Vielä on jäljellä 10 euroa.

Broilerinkoivet maksaa noin 2,5 euroa 1,3 kg paketti, joten niitä pari kappaletta eli 5 euroa.

Vielä on vitonen jäljellä.

Broiskujen kanssa perunaa ja kasviksia, eli jos jauhelihakeitosta on jäänyt kasviksia, niin niitä sitten vaikka keität lisukkeeksi, mutta jos ei, niin sitten tuolla vitosella saa jotain kasviksia, vaikka niitä porkkanoita pussi, niin jää vielä maitoihin 4 euroa, jolla saa yli 4 litraa maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukuliina:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
mulla on 14e lapsilisiin mitäs sillä kannattas ostaa et pärjää?

no samma häär..

mitä sulla on kaapissa valmiina?

jauhoja,puuroa, leipää,marjoja vähän, sokeria vähän, jauhelihaa, nakkeja,makaroonia ... mut margariini, potut,maito,wc-paperi,shamppoot on lopussa ainakin nyt tällä hetkellä ja meitä on viisi henkilöä

no samma häär..

jauhoja,puuroa, leipää,marjoja vähän, sokeria vähän, jauhelihaa, nakkeja,makaroonia ... mut margariini, potut,maito,wc-paperi,shamppoot on lopussa ainakin nyt tällä hetkellä ja meitä on viisi henkilöä

Esim Extralla (S-ryhmän "halpismerkki") on sampoota ja suihkusaippuaa 1e /plo, niitä molempia 1. 'sampoosta se mikä sisältää myös hoitoaineen, 2 in 1.
Vessapaperia halvinta 6 rullan paketti, n. 2e.
Perunoita hinnasta riippuen 5kg:n tai jopa 10kg:n säkki (5kg maksaa täällä n, 3,5e ja 10kg tarjouksessa 3,95kg.)
Halpismargariinia 1 rasia, 1e.
Pakastekeittojuureksia, 2e satsi.
Kuivattuja herneitä hernekeittoon.
Ei maitoa, vettä juomaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Perjantaihin pitäis pärjätä ja kaupassa pitäs käydä. Tälle päivälle on ruokaa, mut huominen ja torstai pitäs selättää.

Perheessä isä, äiti ja 4 lasta jotka ruokailee.
Perunat löytyy kellarista. Pakkasessa on sämpylöitä ja marjoja ja mehua.
Sipulia on. Puurohiutaleita on. Juustoa on.

Mitä ei ole perustarvikkeista
-margariiniä/voita
-kananmunia
-hedemiä
-sokeria
-maitoa/piimää
-jogurttia

----

Mitä sinä ostaisit ja mistä laittaisit ruokaa. Auttakaa minua kun en jaksa enään edes ajatella et mitä minun pitää ostaa ja mitä tuolla saan.

Sipulikastike yhtenä päivänä, niin et ole vielä käyttänyt euroakaan noista rahoista.

makkarakeitto,

Sinalihakastike,ja taaskaan ei mennyt yhtään rahaa kun sulla on pottuja mitä käyttää

Ostaisin kaupasta maitoa, porkkanaa, lanttua esim.

jugurti ei ole pakollista ja aamupalalle kaura tai neljänviljan puuroa marjojen kanssa.

Myäs riisipuuron voi tehdä ruuakai ja leipää ja leikkelettä ( meilä sästetään siinä ettei osteta juustoa ja lihaleikkeleet ja makakrat puolitetaan, riittää mainiosti, ei peity leivän oma maku)

no samma häär..

no mulla ei oo kun muutama tyhjä pulloajotka muutan rahaksi ja aion pärjätä, pakastimen tyhjennys menossa ja leipää leivotaan ite jos loppuu.

Yhteistyössä