Mitä (pysyviä) vaivoja teillä on jäänyt raskauden ja/tai synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaivainen

Vieras
Enkä tarkoita nyt vaan raskausarpia tai rieskatissejä ;)

Mulla alkoi raskausaikana närtästys, ikinä ennen ei oo närästänyt. Synnytyksestä nyt 5 kk ja yhä vain närästää.

Lisäksi jäi kauhea rannekipu. Neuvolaterkka sanoi raskausaikana, että rannekipu häviää, kun olen synnyttänyt ja turvotus laskenut. Synnärillä pari päivää synnytyksen jälkeen aloin hoitajilta kyselemään, että koska tää rannekipu loppuu, kun tuntui vain yltyvän. Kuulemma menee synnytyksen jälkeen ohi. Nyt synnytyksestä se 5 kk ja ei ole parantunut vieläkään. Yhteen väliin oli niin paha, etten pystynyt vauvaa nostelemaan. Lääkärillekin jälkitarkastuksessa ranteita näytetty ja yksi lääkekuuri syöty, mutta ei apua.

Lisäksi kohtu tai joku(? ) jäi jotenkin alas, ja yhdyntä miehen kanssa sattuu nykyään, jos mies työntelee oikein syvälle. Ennen sai surutta höylätä pohjaan saakka. Muutenkin toi reikä tuntui kutistuvat synnytyksen jälkeen, mikä nyt sinänsä ei ole negatiivinen seikka.

Järjetön nivelkipu sormissa ja ranteissa, myös päkijöissä aamuisin, kesti täällä 7kk synnytyksen jälkeen. Kävin reumalääkärilläkin, joka diagnosoi vain yliliikkuvat nievelet ilmeisesti hormoneista johtuen ja rasitusvammatyyppistä hommaa kun kahta vauvaa yksin hoidan, määräsi tulehduskipulääkkeitä, rannetuet ja lepoa. (Hehheh!) Nyt tuo kyllä vähitellen on helpottanut, pojat täyttää kohta vuoden.

Eppariarpi kiristää ja alapää tuntuu toispuoleiselta. Lirahtelee, pieruja ei pysty kontrolloimaan.

Hiukset lähti päästä melkeen kaikki 4kk synnytyksen jälkeen ja takas kasvaa TODELLA verkkaista tahtia.

Vatsan keskisauma ei lähellekään vielä palautunut vaan iso aukko navan yläpuolella. Tuplien kanssa maha oli jätti ja tosiaan venähti. Ei voi treenata lihaksia ja selkä on kipee.

Kaikki on vaan hirveetä ja sattuu!

Häntäluun särky, en pysyty edelleenkään esim. istumaan pitkään kovalla tuolilla tai pitkiä matkoja autossa. Viimeisestä synnytyksestä aikaa pian kuusi vuotta.

Sektion jälkeen (5v. sitten) olen tehnyt jokaisen vatsalihasliikkeen irvistellen, tuntuu tosi inhottavalta. Siis erilailla kun ennen tätä. Tulee itselle mieleen jumpatessa koko ajan kuinka ne lihakset on leikattu..ja alkaa ällöttää.

Mulla oli kans tuo rannekipu muutaman kuukauden, välillä ei pystyny tyttöä nostelee, nyt tyttö 5kk ja se on kyllä loppunut.
Lonkat paukkuu kun viimestä päivää ja mahassa on vielä vähän löysää, mut toivottavasti niistäkin pääsis eroon.

Mun vatsanahka venyi raskausessa nii paljon , että nyt se hautoo alavatsaa jatkuvasti. 5 antibioottikuuria syöty ja kortisonia iholle.. terveyskeskukslääkärin sanoi että odotetaan vuosi synnytyksestä ja sitten kirurgin veitsen alle poistamaan nahka.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa:
Häntäluun särky, en pysyty edelleenkään esim. istumaan pitkään kovalla tuolilla tai pitkiä matkoja autossa. Viimeisestä synnytyksestä aikaa pian kuusi vuotta.

Mulla sama, mutta synnytyksestä kaksi vuotta. Eiköhän tuo ikinä häivy? Oon miettinyt jos kävis jossain kiropraktikolla tms. joka laittais järjestykseen nuo häntäluun nikamat, mulla ainakin tuntuu siltä ettei ne oo paikoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Mulla sama, mutta synnytyksestä kaksi vuotta. Eiköhän tuo ikinä häivy? Oon miettinyt jos kävis jossain kiropraktikolla tms. joka laittais järjestykseen nuo häntäluun nikamat, mulla ainakin tuntuu siltä ettei ne oo paikoillaan.

Mulle sanottiin että se on murtunut (hiusmurtumia tms. ) jo ensimmäisen synnytyksessä, eikä kuulemma parane:/ Yleinen juttu niillä joilla on hiukan normaalia pidempi (? ) häntäluu. Tästä johtuen myös ponnistusvaiheet on olleet todella vaikeita.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Mulle sanottiin että se on murtunut (hiusmurtumia tms. ) jo ensimmäisen synnytyksessä, eikä kuulemma parane:/ Yleinen juttu niillä joilla on hiukan normaalia pidempi (? ) häntäluu. Tästä johtuen myös ponnistusvaiheet on olleet todella vaikeita.

Mulla tuo vaiva alkoi vasta kakkosen synnytyksessä. Ponnistusvaiheet on kyllä ollut helppoja, ekasta jotain 10 min ja tokasta 4 min. On kyllä ikävä tuo häntäluu-vaiva, tulee taas jouluisesta Lapin matkasta yhtä helvettiä mun kannalta :/

Mulla oli pikkurilli puutunut melkein vuoden synnytyksen jälkeen, mutta sitten se hävisi itsestään. Johtui kuulemma raskauden aikaisesta turvotuksesta. Joku hermo jäänyt jonkin sortin pinteeseen. Onneksi hävisi itsestään, muuten olisi jouduttu leikkaamaan.

Ei mulle oikeastaan muuta jäänyt. Toivottavasti ei tästä tokastakaan tule mitään pysyviä vaivoja.

Mulla oli häntäluu kipeänä, kun kakkonen oli puoli vuotta - kahdeksan kuukautta. Vaiva kesti jonkun aikaa ja oli tosi häiritsevä, mutta meni onneksi ohi! Toivoinkin et olis vaan tilapäinen palautumisoire. Kyllähän sitä kannattaa käydä näyttämässä jollekin, jos ei meinaa ohi mennä. En muista oliko se just tämä vaiva, josta hierojani kommentoi että siellä voi olla lantiossa jotkut paikat solmussa, ja kiropraktikko voi osata auttaa.

Yhteistyössä