Mitä pahaa siinä on jos pitää lapsen hoidossa vaikka on itse kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä esikoinen on hoidossa muutaman päivän viikossa. Olen vauvan kanssa kotona. Kun vauva nukkuu, opiskelen. Sitä ei vaan kaikki tiedä, joten todennäköisesti minuakin paheksutaan. vaan ähäkutti, turhaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24179453:
Mun mielestä jokaisessa kunnassa voisi olla oma esmes yksityinen virikehoitopaikka johon sitten saisi viedä hoitoon tuntitaksalla. Eivät sitten ehkä niin kovin veisi näitä paikkoja kunnalliselta kun jotkut niitä oikeasti tarvitsevat.

Täysin samaa mieltä!!

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24179422:
On klo 8.30-15.00 ma,ke,to, pe hoidossa eli 4 päivänä viikossa.

Saanko kysyä paljonko maksat hoidosta? et varmaan mitään(tai muutaman kympin)....
silloinhan on kiva olla kotona kun lapsi on "ilmaiseksi" hoidossa

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24188235:
Minä hoidin lastamme kotona melkein 2v asti ennenkuin hain hoitopaikan eli olen ollut joskus kotiäiti.

Meilken 2v.. Ompa "mahtava" saavutus... Oikeasti, ei. Mä en käsitä, että vanhemmat tuudittautuu siihen uskoon, et lapsi hoitoon niin saa kavereita sitten istutaan itse kotona kädet ristissä.
Mä kannatan kans ideaa yksityisestä virikelasten hoitopaikasta, pois nämä laiskojen vanhempien lapset viemästä tilaa niiltä jotka oikeasti hoitopaikan tarvitsee!

Mulle tuli sellianen huvittava ajatus mieleen tuosta "turhaan" hoitoon laittamisesta. :D
Mitä jos vaikka mieheni pyytäisi mua viikonloppunakin menemään töihin. Sanoisi, että sielhän sulla on kavereita ja ihan hyvinhän sä siellä viihdyt...ja tarvii hänkin omaa aikaa. :laugh:

Ilmeisesti teidän mielestä kun lapsella ei täällä ole kavereita, hänen pitäisi tyytyä osaansa ja olla minun kanssa kaksin kotona kunnes pääsisi eskariin. Sitten ihmeteltäisiin kun hän olisi kenties ujo , ei osaisi toimia ryhmässä yms. Sekö olisi parempi vaihtoehto?

itse ainakin tykkään olla tosi paljon lasteni kanssa, virikkeitä alle 3-vuotiaille ei mielestäni tarvi kummmoisesti järjestää, sen ikäiselle riittää ihan normaali arki puistoiluneen,kaupassakäynteineen ja kotona vietetty yhteinen aika. yli kolmevuotias alkaa sitten jo kavereitakin kaipailemaan ja varmasti jokainen meistä osaa niitä kavereita lapselleen järjestää puistoista,kerhoista,sukulaisista yms.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24188369:
Ilmeisesti teidän mielestä kun lapsella ei täällä ole kavereita, hänen pitäisi tyytyä osaansa ja olla minun kanssa kaksin kotona kunnes pääsisi eskariin. Sitten ihmeteltäisiin kun hän olisi kenties ujo , ei osaisi toimia ryhmässä yms. Sekö olisi parempi vaihtoehto?

Ei vaan se olisi parempi vaihtoehto, tä sinä hilaat sen takapuolesi ihmisten ilmoille. Kun anteeksi nyt vaan, ei voi olla semmosta asuin aluetta missä ei muka ole ainuttakaan lasta missään ikinä, mutta sitten on kuitenkin se päikky/ ja paljon pph:ita.

Koska sun aiempi selityksesi vuotaa kun seula.

[QUOTE="vieras";24188390]Ei vaan se olisi parempi vaihtoehto, tä sinä hilaat sen takapuolesi ihmisten ilmoille. Kun anteeksi nyt vaan, ei voi olla semmosta asuin aluetta missä ei muka ole ainuttakaan lasta missään ikinä, mutta sitten on kuitenkin se päikky/ ja paljon pph:ita.

Koska sun aiempi selityksesi vuotaa kun seula.[/QUOTE]

Silloin kun olin kotiäitinä niin kävimme puistoissa, kerhoissa yms. mutta eipä niistä lapselle mitään kavereita koskaan löytynyt siksi olen huomannut tämän paremmaksi ratkaisuksi lapsen kohdalla.

mä olen sitämieltä, että sellaiset ihmiset, jotka ovat kotona ja vievät lapsen hoitoon voisivat automaattisesti maksaa sen täyden hoitomaksun, koska hoidolle ei todellista tarvetta ole, jokainen vanhempi pystyy järjestämään lapselleen tarpeeksi virikkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24188408:
Silloin kun olin kotiäitinä niin kävimme puistoissa, kerhoissa yms. mutta eipä niistä lapselle mitään kavereita koskaan löytynyt siksi olen huomannut tämän paremmaksi ratkaisuksi lapsen kohdalla.

Älä viitti..
Miten sä olet voinu käydä missään kun ei missään muualla ole lapsia??

Ja toiseksi, ei minunkaan lapseni kerhosta sydän ystävää ole löytynyt, mutta ihan riittävästi seuraa ja muuta aktiviteettia..

*vinkvink*

[QUOTE="vieras";24188426]Älä viitti..
Miten sä olet voinu käydä missään kun ei missään muualla ole lapsia??

Ja toiseksi, ei minunkaan lapseni kerhosta sydän ystävää ole löytynyt, mutta ihan riittävästi seuraa ja muuta aktiviteettia..

*vinkvink*[/QUOTE]

Totta.. mä olen jotenkin samaa mieltä kyllä. Mun lapsilla on toki kavereita, nyt kun ovat päiväkodissa, mutta he tapaavat heitä vain päiväkodissa, ei meillä ole aikaa vierailla muulloin heidän luonaan. : / Jos olisin kotona, niin aikaa olis kyläillä vaikka miten paljon. :D Mut joo, tunnen lukuisia lapsia, jotka eivät ole olleet hoidossa ennen eskarin/koulun alkua, ja ihan normaaleja ihmisiä heistä on tullut, ei mitenkään epäsosiaalisia, ja kavereita ovat saaneet koulusta runsaasti. Omatkaan lapseni eivät välttämättä pääse päiväkotikavereidensa kanssa samoihin kouluihin.

Mun mielestä lapsen pitäis saada olla myös kotona, hoitopäivät on raskaita lapselle samalailla kuin aikuisille kun käy töissä. Tuollasessa tapauksessa riittäis varmasti hoitopäiväksi alle 5h/päivä.
Ja kaikista eniten mikä ottaa päähän on se että jotkut laittaa lapsensa hoitoon senki takia että se on heille ilmaista, sama laittaa lapsi toisille hoitoon ku ei tarvii maksaa siitä eurookaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24188459:
Kiitos kaikille mielipiteistä, aion jatkaa samalla tyylillä eli jatkan lapseni hoidossa pitämistä.

Ole hyvä. :) Ihan mielenkiinnosta kysyn: miksi alunperin kyselitkään mielipiteitä? :) Selvästikään et ainakaan siinä tarkoituksessa, että haluaisit itse jotenkin katsoa asiaa toiselta kantilta.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?;24188459:
Kiitos kaikille mielipiteistä, aion jatkaa samalla tyylillä eli jatkan lapseni hoidossa pitämistä.

No senhän me kaikki jo tiedämme.

Tiedätpä ainakin valtaosan mielipiteen asiaas ja voin myös kertoa, ettei sua hoitohenkilökuntakaan korkealle katso.

Minun mielestäni ne seurakunnan kerhot ei ole mitään leikkipaikkoja. Meidän 5v kieltäytyi lähtemästä sinne ollenkaan, kun siellä ei saa leikkiä toisten kanssa. Monet vanhemmat ei myöskään halua leikkivieraita/lähteä itse kylään kun ovat olleet päivän töissä ja lapset hoidossa, näin on pari tuttua äitiä ihan suoraankin sanonut. Itse en ole niin sosiaalinen, että viitsisin pysäytellä kadulla tuntemattomia ja kysyä että voiko heille tulla leikkimään. Pienellä paikkakunnalla ei ole edes ainuttakaan leikkipuistoa! Voinkin sanoa, että 5v:n ottaminen kotihoitoon äitiysloman alettua oli iso virhe. Lapsi muistelee usein, että päiväkodissa oli kivaa.

meidän reilu 3vuotias "häädettiin" seurakunnan kerhosta..On aika tempperamenttinen kyllä ja oli ollut sanasotaa hoitajan kanssa niin totesivat ettei tarttisi enään tulla, kun kuulema on tulossa joku toinenkin "hankala" lapsi.toisten lasten kanssa ei ole mitään ongelmia kun leikkii.mutta empä tosiaan enään ikinä vie lastani sinne kun kerran oli niin kauhea riesa, enkä tätä pienempää jahka kasvaa sihen ikään.

[QUOTE="vieras";24188515]meidän reilu 3vuotias "häädettiin" seurakunnan kerhosta..On aika tempperamenttinen kyllä ja oli ollut sanasotaa hoitajan kanssa niin totesivat ettei tarttisi enään tulla, kun kuulema on tulossa joku toinenkin "hankala" lapsi.toisten lasten kanssa ei ole mitään ongelmia kun leikkii.mutta empä tosiaan enään ikinä vie lastani sinne kun kerran oli niin kauhea riesa, enkä tätä pienempää jahka kasvaa sihen ikään.[/QUOTE]

jatkoa...
ja nyt mietin tuota osa aikaa hoitoon vientiä. itse siis olen äitiyslomalla. mutta neuvolasta suosittelivat että olisi hyvä viedä. Jos kerran viikossa ja sen minimi ajan mutta täytyy nyt pohtia tässä

Uusimmat

Yhteistyössä