Mitä pahaa on olla juntti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja j
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Korjasin just :D
Huomasin :) Mutta kyllä sana juntti on synonyymi sanalle bönde. Maailma vaan on muuttunut, joten kaikki maalaiset eivät ole enää juntteja eivätkä kaikki stadiin muuttaneet ole päässeet eroon junttiudestaan. Junttius on asenne, joka voi olla kenellä vaan.

Tämä on varmaan aika pitkälti "totuus". Ja tavallaan kaikki ovat juntteja, jos tuntuu, että on varaa pitää jotain toista huonompanaan. Me kaikki ollaan juntteja, kun vähän raaputtaa! *hoilaa*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksi ero on siinä, että juntin täytyy muille perustella, miksi on tai haluaa olla juntti. Sivistyneen ihmisen ei tarvitse perustella, miksi on sivistynyt tai koulutettu tai sosioekonomisesti paremmassa asemassa. Tai miksi juntti arvostelee kaikkea mitä poliitikot/päättäjät tekevät, kertomatta miten hänen mielestään asiat voisi paremmin hoitaa. Juntilla on aina mielipide siitä kuinka paskoja ovat ne, joiden kaltaisia he eivät halua olla, mutta kuitenkin haluavat kurkkia niiden elämää ja retostella sitä ja käyvät lottoamassa joka viikko.

Loistava teksti!

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Tällä palstalla nyt on junttia kaikki mikä poikkeaa noiden olevinaan snobien tekemisistä. Jos olis pakko valita niin mä olisin kyllä mieluummin juntti, inhoon snobbailua ja elän muutenkin sen mukaan mikä hyvältä tuntuu, enkä niin kuin muka "pitäisi".

Mikä on snobin ja olevinaan snobin välinen ero?

Se, että "olevinaan snobi" yrittää olla snobi ja tekee itsestään vaan pellen.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Tällä palstalla nyt on junttia kaikki mikä poikkeaa noiden olevinaan snobien tekemisistä. Jos olis pakko valita niin mä olisin kyllä mieluummin juntti, inhoon snobbailua ja elän muutenkin sen mukaan mikä hyvältä tuntuu, enkä niin kuin muka "pitäisi".

Mikä on snobin ja olevinaan snobin välinen ero?

Se, että "olevinaan snobi" yrittää olla snobi ja tekee itsestään vaan pellen.

Minä ymmärrän kyllä termin snobi vähän toisin, niin että se olisi ikäänkuin haukkumasana, jotakuta sanotaan snobiksi. Ei mielestäni snobi yritä olla snobi.

Yhteistyössä