Mitä päälle 1v6kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti avuton

Vieras
Ollaan lähdössä kohta ulos enkä oikein osaa päättää mitä tuolle laitan päälle.. Shortsit ja t-paita sekä lippis olis kuumuuden kannalta paras vaihtoehto, mutta rattaissa ei ole niin hyvää suojaa, että vekara pysyis varjossa ja varsinkaan jos jäbä kävelee niin sitten ei suojaa sitäkään vähää. Pienille tarkoitettua aurinkorasvaa ei täällä nyt ole eikä ole rahaa sitä apteekista hakea. Ainut mitä löytyy on Carnier Kids sk30, mutta tuotahan ei voi laittaa noin pienelle?!

Hitto mä oon avuton... anteeksi siitä...

Miten te puette tuon ikäiset?

meillä sortsit ja teepaita ja lippis. Eikä olla koskaan käytetty aurinkorasvoja vielä... niin pieniä hetkiä täydessä paahteessa. Meillä onneksi puolivarjopiha.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti avuton:
Ollaan lähdössä kohta ulos enkä oikein osaa päättää mitä tuolle laitan päälle.. Shortsit ja t-paita sekä lippis olis kuumuuden kannalta paras vaihtoehto, mutta rattaissa ei ole niin hyvää suojaa, että vekara pysyis varjossa ja varsinkaan jos jäbä kävelee niin sitten ei suojaa sitäkään vähää. Pienille tarkoitettua aurinkorasvaa ei täällä nyt ole eikä ole rahaa sitä apteekista hakea. Ainut mitä löytyy on Carnier Kids sk30, mutta tuotahan ei voi laittaa noin pienelle?!

Hitto mä oon avuton... anteeksi siitä...

Miten te puette tuon ikäiset?

Meil on 1v3kk vanhalla pojulla ohkanen pitkähihainen t-paita ja löysät ohuet housut tai pohkeeseen asti shortsit ja pidemmät sukat. Löysät ohuet vaatteet n hyvä, ku tuuli pääsee viilentämään ja silti kun on pitkät hihat ja lahkeet, ni suojaa auringolta...

Sitte täytyy olla niin lyhyen aikaa, ettei iho pääse kärventymään....eikä kaikki kyllä edes pala! Tai sitten laitat pitkää päälle. Mä oon kyllä tytölle laittanu viime ja tänä kesänä aurinkorasvaa ihan suosiolla, se on ihan hirveen helposti hikoava ja kauheelta tuntuis paahtaa lasta vaatteitten alla kesät talvet. Tuskinpa niistä nyt niin kovasti haittaa on!

Meillä poika 1v2kk, ja lasten aurinkorasvaa ollaan laitettu. Kohta rantsuun lähetään, pojalle meinattiin tuo hihaton paita ja sortsit laittaa. Ja hattu tietty.

Käytiin aamusella 2-vuotiaan kanssa ulkoilemassa ja laitoin hänelle ohuet puuvillahousut ja pitkähihaisen t-paidan. Hän on jo valmiiksi ihan paukamilla joten yritin vähän peitellä ihoa sekä itikoilta että auringolta. Eikä hän paistunut mihinkään, ei tullut mitenkään erikoisesti hiki vaikka pitkää olikin päällä.

Aattelin meidän 1,5-vuotiaalle panna iltapäivällä ohuen pitkähihaisen ja puolipitkät housut, hatun ja kengät (sandaalit panisin jos olis, pitää kyllä hankkia). Me vanhemmat ollaan aurinkoherkkiä niin ettei tee mieli noin pientä käräyttää. Aamulla kyllä oli reilun tunnin t-paidassa eikä tullut punoitusta, mutta iltapäivällä ollaan helposti pari tuntia, yleensä kolmekin. Pihassa ei ole yhtään suojaa. Hiki ei tunnu lasta haittaavan yhtään, ja juotavaa on mukana.

kyllä mä pistäisin ihan ne shortsivaatteet..ja jo sitä aurinkorasvaakin..! kyllä MINUSTA voi jo tuon ikäisellä käyttää normi lasten aurinkorasvoja!kun jo hikoilevatkin! vauvat on eriksee! (mutta siis vaan mun mielipide)

Osta lasten aurinkorasvaa missä on mukana fysikaalinen suoja, saa sekä marketeista, ainakin niveaa ja apteekista tottakai. Ja sortsit ja tpaita. Mä oon sitä mieltä et hyvä mittari lapsen pukemisessa on se et mitä itelle laittas päälle. Tosin ei toimi meillä, talvella nuo paahtuu jos laitan samanverran niille päälle ku itelleni, sama pätee kesälläki.

Yhteistyössä