Mitä ootte mieltä mun syömisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkusen pyöree mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkusen pyöree mami

Vieras
Normipäivä on tämmöinen:

Aamulla n. klo7
Kahvi, ripaus sokeria, tilkka kevytmaitoa
2 palaa leipää, 2 siivua kevytjuustoa, 2 siivua kinkkua tai kevytlauantaita, kurkkua tai tomaattia päälle

Päivällä n. klo12-13
Joku kotiruoka mm. makaronilaatikko, perunaa-jauhelihakastiketta, risottoa, uunikalaa ja muussia, keittoa

Välipalana joskus banaani, pätkä kurkkua, tomaatti

Vettä pitkin päivää

Oon liikuntarajoitteinen kipujen takia ja painoa pitäisi saada putoamaan. Aktiviteetti on lapsenhoitoa ja kotihommia.

Onko siitä hyötyä että on illan syömättä? Itsellä ei yleensä edes ole nälkä, aamulla tosin on ja kova! Samoin kerran päivässä on pakko syödä kunnon ruoka niin että maha tulee täyteen. Onko siis ok syödä yksi kunnon ateria jos ei syö muuta? Mulla ei olisi edes kiinnostusta järkkäillä pitkin päivää pieniä aterioita ja jos syön vaan vähän, huomaan napsivani jääkaapista pitkin päivää. Ja se yksi ateria pitää maistua joltain, käytän rasvaa ja suolaa kohtuudella.

Voiko näin hoikistua yhtään?

Tuo kuulostaa tosi hyvältä, pystyispä itekkin tommoseen! Ehkäpä tuosta vois vielä juuston jättää pois. Ja lauantaimakkara on aika rasvasta, kinkku on varmasti parempaa.

Heips ja hyvältä näyttää muuten, mut syö ihmeessä myös illalla, vaikka toinen lämmin ateria! On parempi syödä kunnolla ku napostella pitkin päivää, mut sen sä varmaan tiedätkin ;)

Sinuna soisin kylla enemman kasviksia ja hedelmia. Jos silla paivaaterialla soisit ekana salaatin ja sitten tuota perusruokaa ja iltasella viela hedelmia ja vihanneksia. Voisit ottaa viela rinnalle kunnon kalaoljyn ja vitamiinvalmisteen. Tsemppia!

Näyttää ihan hyvältä, mutta paljon ratkaisee annoskoot. Kun tottuu pienempiin annoksiin tulee myös kylläiseksi vähemmästä. Ja sitten lisäisin jotain maitotuotteita, vaikka rahkaa tai raejuustoa välipalaksi, saisit kalsiumia ja proteiinia.

Tuleeko tällä ruokavaliolla varmasti syötyä 500 g kasviksia ja hedelmiä päivässä (peruna ei ole kasvis) ja 25 g kuitua päivässä (yhdessä ruispalan puolikkaassa n. 3 g kuitua)? Entäs vitamiinit ja hivenaineet? Ainakin kalium, magnesium, kalsium ja rauta kannattaisi tarkkailla....

SYÖT LIIAN VÄHÄN!

Yhteistyössä