Mitä mieltä päivän syömisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keventäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keventäjä

Vieras
Aamulla:
lasi vettä+kahvi, makeutuspuriste, tilkka kevytmaitoa, ruisleipä, 17% juustosiivu, 2 siivua kinkkua, salaantinlehti

vettä

Päivällä:
itsetehtyä kaalilaatikkoa, ruisleipä, juusto, lasi rasvatonta piimää

vettä

Illalla:
riisikakku, juustosiivu, pieni purkki ananasta

vettä ja light-mehua tai limua

Elikkä tämmöisellä on menty nyt, päiväruoka vaihtelee mutta terveellistä perusruokaa teen. Tavoitteena keventyä pysyvästi eikä nääntyä.

Jotain vinkkejä? Lisättävää? Mikä pois?

Aijaa, ja mä mietin että mä syön liikaa. Joka päivä käyn tunnin reippaan kävelylenkin ja lisänä hyötyliikuntaa. Paino tosin ei ole pudonnut kuin 300g viikossa...

Mä en oo koskaan syöny kuin yhden lämpimän ruuan, siis nyt aikuisena. Annoskoot olleet kyllä liian suuria. Nyt otin sitten tuon leivän siihen kaveriksi ettei jää nälkä.

Aika niukasti syöt. Kasviksia ja hedelmiä ei näytä olevan juuri ollenkaan. Jos ajatuksena keventää niin eiköhän niitä voisi pitää ihan sen ruokavalion perustana...

Aivan liian vähän syöt!!! Riisikakut pois ja ennemmin vaikka sitä ruisleipää syöt. Missä hedelmät ja kasvikset? Lisäisin niitä reippaasti, vaikka yhdeksi ruoaksi teet ruokaisan salaatin. Tyyliin perusvihersalaatti ja siihen lisäksi kanaa, kalaa, kananmunia...jne.
Proteiinia lisää reippaasti myös, rahkaa, munaa, raejuustoa, kanaa...

Tuo on vähän turhan vähän päivittäiseksi ruoaksi, kannattaisi tähdätä 5 ruokailuun päivässä, aamupala- lounas- välipala- päivällinen - iltapala. Eli lisäisin tuohon vaikka päiväliseksi kasvissosekeittoa raejuustolla, ja jonkun hedelmän väliin. Alkutsempiksi tuo voi lahduttaessa riittää, mutta parin viikon kuluttua kannattaisi hiukan lisätä, ettei elimistö mene "säästöliekille"

No hedelmistä mä tykkäisin banaanista mutta sehän on sokeripitoinen. Omenalle olen allerginen, appelsiineista en tykkää.

Kasviksista tulee hirveet ilmavaivat vaikka ois kuinka kypsennetty. Kurkkua syön joskus ihan sellaisenaan ja tomaattia.

Yhteistyössä