Mitä olit tekemässä, kun synnytyksesi käynnistyi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 38+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin nukkumassa kotona kun kello kaksi yöllä tunsin miten alkaa pissittämään. Jalat yhteenvedettyinä könttäsin viereiseen vessaan ja sinne lattialle hulahti lapsivedet verien kanssa. Viikko oli 36.

[QUOTE="aloittaja";23213245]Toistan vielä, että ne joilla käynnistyny yöllä tai aamuyöstä, niin onko ollu mitään ennakkotuntemuksia nukkumaankäydessä vai ootteko menny ùnille aivan normaalisti mitään aavistamatta?[/QUOTE]

Mä heräsin aamulla 5.30 (rv 40+0) siihen kun näin unta että pissattaa, pari tippaa lapsivettä meni sängylle ja loput sit lattialle ja vessaan kun pomppasin äkkiä pystyyn. Mitään ennakkotuntemuksia ei ollut, mulla ei juurikaan ollut supistellutkaan edeltävästi. Ihan pari hassua minisupparia oli koko raskauden aikana. Hitto vie kun oliskin arvannut niin olisin mennyt edeltävänä iltana aiemmin nukkumaan, nyt kukuin kahteen asti :)

Nukuin sairaalahuoneessani. Yöllä heräsin supisteluun.
Illalla olin syöny raidereita ja katsellut andy mcCoy showta.. mulla oli oikein mukava yksiö siellä hospitaalissa.
Lapsivedet oli menny jo pari päivää aikasemmin.

siis mua ihmetyttää ku aina sanotaan et seksillä saa parhaiten synnytyksen käyntiin, ja tääl ei oo ku yks synnytys lähteny sillä käyntiin. eikö muut vaan uskalla tunnustaa? :)

eka: lapsivesien menolla rv. 37
toka: illalla seksiä, pienet supistukset. aamulla kunnon supistukset. rv 38
kolmas: pieniä supistuksia aamusta, päivällä lima tulppaa ja illalla kunnon supparit rv 39

[QUOTE="vieras";23215393]siis mua ihmetyttää ku aina sanotaan et seksillä saa parhaiten synnytyksen käyntiin, ja tääl ei oo ku yks synnytys lähteny sillä käyntiin. eikö muut vaan uskalla tunnustaa? :)

eka: lapsivesien menolla rv. 37
toka: illalla seksiä, pienet supistukset. aamulla kunnon supistukset. rv 38
kolmas: pieniä supistuksia aamusta, päivällä lima tulppaa ja illalla kunnon supparit rv 39[/QUOTE]

Mulle teki lääkäri (tai mikälie) "rajuhkon" alapäätutkimuksen, että lähtis synnytys käyntiin.. ja seuraavana yönähän se lähti käyntiin sitte. Kai se alapään ronklaus siis tehoaa, seksin tai muun merkeissä.

1.Verenvuotoa ja siitä neuvolan kautta sairaalaan rv 38. Ihan vain oleskelin kotona, muita oireita jne ei ollut
2.Käynnistys, ei minkäänlaisia oireita rv 42. Heräsin aamulla ja lähdin sairaalaan sovittuun käynnistykseen.
3.Istuin tässä koneella lymyten täällä Kaksplussalla, hetki hetkeltä supistukset vahvistui- menin suurinpiirtein pitkin seiniä. Rv 41

Ensimmäisen kohdalla kävin juuri viiden aikaan aamulla vessassa, kun sänkyyn palattuani kuului plop ja eikun takas vessaan, kun vedet meni. Olin juuri edellisenä iltana miehelle sanonut, että pitäiskö kohta pakata laukkua valmiiks, jos lähtö yllättäin tulee ja autonkin tankkauksesta mainitsin. Laukku tuli pakattua sitten sillä aikaa, kun mies kävi tankkaa auton :) Rv oli 38.

1. limatulppa lähti irtoomaan äitienpäivänä, pitkin päivää epäsäännöllisiä supistuksia. Puolilta öin mentiin sairaalaan, tyttö syntyi seuraavana iltana.
2. heräsin aamulla aikaisin kun tuntui että jotain valuu... lapsivettä tihkui. Supistukset ei kunnolla alkaneet, mutta lähdettiin näytille ja siinä sitten heti tutkimuksen jälkeen alkoi säännölliset, todella kipeät supistukset.
3. ja 4. aamuyöllä heräsin supistuksiin, välillä väli oli vain 2 min. välillä paaaljon pidempi. no teinpä vähän tissihierontaa, ja sitten päästiinkin sairaalaan. Hetken aikaa salissa oltuamme, kuului poks. Supistuksia vauhditettiin tipalla. Nämä kaksi synnytystä melkein minuutilleen samanlaisia.

Eka rv 39+5, säännölliset supparit alkoi klo 2:30 ja yhdeltä päivällä tyttö oli sylissä.
Kakkonen rv 38+4, säännölliset supparit alkoi klo 19 ja vauva sylissä aamu kolmen jälkeen. Kummallakin puhkaistu kalvot vasta sairaalassa, sairaalaan päästyäni olen ollut molemmilla jo 5 cm auki. Synnytykset olleet suht samanlaisia, eikä vauvojen syntymäpainossa ollut kuin 20g ja sentti eroa. :)

1.rv40 +1 olin menossa nukkumaan kun hulahti vedet sänkyyn
2.rv40+4 alkoi supistuksilla aamuyöstä, olin nukkumassa
3.rv38+6 olin leikkaamassa vesimelonista palaa ja siinä samalla sitten vedet alkoi tiputtelemaan.

Rv 39+5 vauva oli niin hiljakseen, että kävin neuvolassa tarkistuttamassa vauvan vointia. Illalla liikelaskennassa sain tarvittavan määrän liikkeitä, vaikka oli aika hiljakseen. Vauva oli normaalisti kova mylläämään.

Rv 39+6 heräsin aamulla suppareihin, jotka tulivat 10min välein. Tätä koko päivä. Käytiin kaupassa ja kävelyllä ja illalla lähdettiin näytille. Vuorokauden vaihtuessa synnytys lähti käyntiin ryminällä ja parin tunnin kuluttua syntyi meidän täsmällinen tyttömme rv 40+0.

Nukuin molemmilla kerroilla kun synnytys alkoi, kello oli aamuyötä.

Ekaa odottaessa olin siinä vaiheessa jo sairaalassa, käynnistelyssä ja rv oli 41+5. Olikin pitkä urakka, tyttö syntyi vasta iltapäivällä imukupilla avustettuna vajaan parin tunnin ponnistusvaiheen päätteeksi.

Toista odottaessa rv 40+2 heräsin aamuyöstä enkä kivuiltani saanu enää nukuttua, vaikka väsyttikin. Sairaalaan ku saavuttiin niin jo muutaman tunnin päästä oli neiti maailmassa.

Olin nukkunut yön hyvin ja aamulla heräsin joskus kuuden maissa kun tuli melko kipeä supistus. Sen jälkeen kävin vessassa ja takas sänkyyn, josko ois vielä nukkunut..supistukset alko ihan voimalla sitten. Kalvot puhkastiin vasta sairaalassa. Rv 38+6. En illalla arvannut, että aamulla alkaisi, mutta toivoin kovasti joka päivä kyllä, kun olin kärsimätön..

Yhteistyössä