Mitä olette tehneet tänään lastenne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maamudii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maamudii

Vieras
Niin. Mitä olette oikeasti tehneet lastenne kanssa?

Mulla ollut koko päivän lapset mukana... mutta en oikeasti ole tehnyt HEIDÄN KANSSAAN mitään.

Noloa. Mutta totta.

Aamulla käytiin kirpparilla, päivällä tehtiin ruokaa yhdessä, sitten piirtelin heidän kanssaan ja äsken käytiin ennen nukkumaan menoa päivän tapahtumia vielä läpi.

No tänään oli just niin tylsä päivä että ei tullut tehtyä oikeastaan mitään. Jäi kyllä tyhjä olo. Eilen tuli tehtyä mut tää päivä vain mennä sujahti. Pitää huomenna ottaa takas :) Isommat lapset kyllä kovasti leikki keskenään, kun esikoisen eka kouluviikko on onnellisesti ohi ja sai rauhassa riehua.

Kun tulin kotiin oltiin ulkona ja lapset tekivät "ruokaa" ja tarjoilivat sitä minulle. Sylissä ovat olleet ja siinä jauhettu. Yhdessä luettu sanomalehteä. Isompien kanssa keskusteltu.

Päiväkodin jälkeen leikittiin pihalla, pötköteltiin sykkyrässä teltassa ja juteltiin. Ripusteltiin ja viikattiin pyykkiä. Syötiin jäätelötuutit. Luettiin iltasatu ja pusuteltiin.

Kulkenut koulumatkat esikoiseni kanssa.

Käynyt miehen & esikoisen kanssa basaarissa.

Ollut tivolissa molempien lasten kanssa, ja sen jälkeen mentiin kauppaan ja tultiin bussilla kotiin.

Pelannut muutamaa peliä lasten kanssa.

Ja minusta kauppakäynnit yms ovat lasten kanssa tekemistä siinä missä lautapelit yms :)

Vauvan kanssa on syöttöjen lisäksi tehty vauvahierontaa.
Kaksvuotiaan kanssa kerättiin karviaisia ja syötiin niitä kilpaa, kateltiin etanaa ja toukkaa ja kasteltiin kasvimaalta kurpitsoja. Mies vei mukelot uimaan.
Kaksvuotias oli mukana neuvolassa ja siellä leikittiin pallolla keilaamista.
Kahdeksanvuotiaan kanssa kitkettiin rikkaruohot tytön kurpitsojen ympäriltä ja tutkittiin toukkia.
Kuusvuotiaan kanssa tein ruokaa.
Kymmenvuotias halus leikata nurmikon ja alotteli sitä sitten meidän opastuksella.
Nelivuotiaan kanssa leikittiin pihalla ja kasteltiin myöskin kukkia.
14v:n kanssa on vaan juteltu, tänään mopoista , piilolinsseistä ja koulun biologian opetuksesta. Mun ei kuulemma tarvii tentata siltä ihmisen biologiaa :D

Käyty 2x puistossa, piirrettiin, kuunneltiin lastenlaulu cd:tä ja laulettiin mukana, jumpattiin yhessä ennen saunaa, taapero toimi punttina, ja sit saunottiin. Nää on ollu semmoista aktiivista yhdessä oloa, koko päivä ollaan kyl oltu yhdessä, mut muun aikaa poika on sit leikkiny ja kattonu lastenohjelmia tms. etten ite oo ollut siinä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja maamudii:
Niin. Mitä olette oikeasti tehneet lastenne kanssa?

Mulla ollut koko päivän lapset mukana... mutta en oikeasti ole tehnyt HEIDÄN KANSSAAN mitään.

Noloa. Mutta totta.

olen riidellyt, katsonut tv:tä, antanut iltapalan, pessyt hampaat, lukenut iltasadun

En oo kauheesti tehnyt mitän koska poikien serkku on ollut koko päivän meillä ja sillonäitillä ei ole mitään käyttöä =)

Mutta siis, ollaan ulkoiltu tunti tolkulla ja käytiin illalla tuollaisessa Lasten taiteiden yö -tapahtumassa. Niin ja esikoisen kanssa luettu satuja.

Käytiin pyöräilemässä, kaupassa, kirpparilla. Syötiin yhdessä, katsottiin video. Oltiin pihalla, tosin jokainen touhusi omiaan tällöin. Iltahommat ja sadut vielä päälle.

ollaan käyty ruokakaupassa rattailla, leikitty kotona, siivottu, laitettu ruokaa, hassuteltu teltassa, käyty leikkipuistossa. Ilta kului hauskasti koko perheen tanssituokiossa olkkarissa

Vauvan kanssa nukuttiin kymmeneen, herättyään jäi leikkii omaan sänkyyn, mää keitin kahvia ja tulin siks aikaa istuu koneelle. Sit syötiin vähän sosetta ja maitoo. Käytiin kaupassa ja loppu päivä leikittiin yhessä joko lattialla tai muuta vastaavaa. Nukku muutamat päikkärit. Ja herättyään niiltä syöttelyä ja sylittelyä, vaipanvaihtoa ja leikkejä =)

Yhteistyössä