Mitä olette mieltä viimeisestä Harry Potter-kirjasta?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Tästä on varmaan jo keskusteltu, mutta mä sain luettua sen vasta nyt.

Mä olen tyytyväinen siihen vaikkakin on haikeaa, että nyt se on loppu. Kuudennen kirjan luettuani ajattelin, että ei Kalkaros voi olla paha ja ei onneksi ollutkaan.

Kyllä tykkäsin. Bluedrama peesaan sen verran, et alku ja loppu oli jotenki epäsuhtaisia keskenään. Tuntu et alussa mentiin tosi hitaasti, ja sit lopussa oli kaikki actioni. Luettiin sitä esikon kanssa vielä vuorotellen, pojalla vielä kesken, ja äippä tietty uhkaa paljastavansa kaiken B)

Huonommin oli jotenkin kerrottu kuin edelliset, muttatarina on vetävä. Hienoa, että Kalkaros ei ollutkaan pahis, Voldemort kuoli, eikä Harryn tarvinnut tappaa sitä. Ja Harry :heart: Ginny, niin söpöä :D-

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Huonommin oli jotenkin kerrottu kuin edelliset, muttatarina on vetävä. Hienoa, että Kalkaros ei ollutkaan pahis, Voldemort kuoli, eikä Harryn tarvinnut tappaa sitä. Ja Harry :heart: Ginny, niin söpöä :D-

mikäs sille voldemortille sit tuli jos ei harryn tarvinnut tappaa sitä??

mä kans tykkäsin. Tosin luin sen jo silloin heti ekana viikonloppuna kun kirja tuli myyntiin perjantaina. Nyt mulla on menossa uusinta kierros, eli voin keksittyä rauhassa yksityikohtiin joita en lukenut silloin heti.

Ja mä arvasin kanssa ettei Kalkaros ollut pahis.

Telttailu alkoi tympiä jossain vaiheessa, kun tuntui, että sitä vain jatkuu ja jatkuu, eikä oikeastaan mitään tapahdu. Hurjan jännä kirja, eikä kyllä todellakaan enää mitään lastenkirjallisuutta!
Sisko oli arvannut kutoskirjan luettuaan, että Harry on yksi hirnyrkeistä!

Mä en oo sitä vielä lukenu, pitäs saada jostakin käteen.. Vasta luin kirjat, puoliverinen prinssi ja feeniksin kilta.

Mut miten se kalkaros olikin hyvis, kerta tappoi Dumbledoren? Miks se sen tappo jos se olis muka hyvis? :|

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Mä en oo sitä vielä lukenu, pitäs saada jostakin käteen.. Vasta luin kirjat, puoliverinen prinssi ja feeniksin kilta.

Mut miten se kalkaros olikin hyvis, kerta tappoi Dumbledoren? Miks se sen tappo jos se olis muka hyvis? :|

Lue ihmeessä itse kirja äläkä tällaisesta avauksesta ongi tietoja. Minusta on hölmöä jutustella tähän kirjan juonen kannalta oleellisisa tietoja ja pilata jonkun toisen lukunautinto.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:

Lue ihmeessä itse kirja äläkä tällaisesta avauksesta ongi tietoja. Minusta on hölmöä jutustella tähän kirjan juonen kannalta oleellisisa tietoja ja pilata jonkun toisen lukunautinto.

Juu toki luen, Tosiaan viimekuussa luin nuo 2 edellistä ja aivan pakko saada tarinalle päätös.

Paikoitellen oli aika pitkästyttävä mutta parani loppua kohden. Oli vähän ontto olo kun sain sen loppuun. Sellainen "tässäkö tää nyt oli"-fiilis. Että nytkö se loppu eikä enempää tule :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja tintura:
minusta se epilogi olisi saanut jäädä kirjottamatta.
antoi säälittävän jälkimaun..

Nuortenkirja kuitenkin.. useimmissa nuorille kirjoitetuissa kirjoissa käytetään tätä keinoa, esim. Pikku Heidi-kirjasarja päättyy näin, Anna-kirjoissa kirjailija päätyi kirjoittamaan kokonaan kaksi erillistä romaania vielä päähenkilön lapsista, tosin siinä kirjassa viimeinen kirja onnistui olemaan aika hyvä kuvaus elämästä ensimmäisen maailmansodan ajasta. Naiset tykkää ilmeisesti kirjoittaa onnellisen ja tavallisen lopun kirjoihinsa.

Sori kun nostan vanhan ketjun. Mutta sain juuri kans luettua viimeisen osan, kyllä se oli hyvä! Välillä piti nauraa ääneen ja välillä itketti. Onneksi lopusta tuli suht onnellinen! Tuli jo niin sääli että sarja loppui :(

Minä pidin viimeisestäkin, piti kyllä aika tarkkaan lukea ja välillä palata takaisin päin, että ymmärsi mitä tapahtui. Loppu oli juuri oikeanlainen minun mielestäni =)

En meinannut millään saada loppuun sitä suomennettua versiota. En tykännyt yhtään.
Englanniksi se oli hyvä, tai lähinnä ihan ok.Ei mikään huippu. Petyin kyllä kovasti koska tarinankerronta jumi ja oli oikeesti välillä niiiin tylsää... Ei päässyt lähellekään muita osia.
Se epilogi olis saanut jäädä pois kokonaan. Toivottavasti tää nyt oli kans sit viimeinen osa varmasti.
Nyt vaan ei oo enää mitä odottaa kun ei tuu uusia pottereita :D

Yhteistyössä