mitä oireita jos raskaana kun hormonikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samase
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

samase

Vieras
oli meinaan niukat viime menkat ja nyt ollu kolmena aamuna kuvotusta.voi kyllä johtua stressistäkin työkuviot yms.tässä selviää huomenna.näyttääkö testi plussaa jo täs vaihees kattoin et L.A olis joskus 30.12 jos nyt olis...yllätys raskaus. :o

Noh, meitsi odottelee tässä hormonikierukka vauvelia. Jos jotain oireita olikin, laitoin ne loppusuoralla olevien opiskelujen ja stressin piikkiin... =) Mut varmaankin ihan normaalit raskausoireet tulee jos on tullakseen.

OLIKO SULLA MENKAT NORMAALISTI.mites sitten kun testi näytti +.soitiko neuvolaan ja ottivat kierukan pois?vai mitä.aattelin vielä oottaa alkaako menkat kun pitäs siis semmoset kunnolliset.Ei ole rohkeutta tehdä testiä... :o

Ekat pari kuukautta oli tiputtelua, vaikee sanoa minä päivänä oli menkat. Sit kun ei tullut mitään, tein testin, näytti negaa joten jatkoin huoletonta elämää. 3kk:n päästä kierukan asennuksesta oli tarkastus, kierukka hyvin paikoillaan eikä mitään hätää. Joulukuun alussa tein sitten testin, kun oli jotenkin kumma olo... Ja se näyttikin positiivista. Viikon päästä pääsin ultraan, raskaus jo 18 viikkoa ja risat, kierukkaa ei näy missään. Otettiin verikokeet, josta katsottiin onko sitä kierukka hormonia veressä, jos on, niin sitten röntgeniin että nähdään missä se härveli on. No, härveli on jossain vaiheessa raskautumiseni jälkeen pudonnut täysin meikäläisen huomaamatta, mikä sekin on ihme juttu!!!! Nyt sitten odotellaan yllärivauvelia =)

Terkkareiden yms. pitäisi enemmän mainita hormonikierukkaa suositellessaan myöskin siitä mahdollisuudesta, että raskaus on täysin mahdollinen, vaikkakin harvinainen. Minullekin vaan toitotettiin että on niin luotettava ja huoleton ehkäisy, kukaan ei maininnut että raskaus on mahdollinen.

Kysyin gyneltä hormonikierukan laiton jälkeen, että mitä jos tulen raskaaksi. Hän sanoi, että raskaus voi jatkua halutessani eikä kierukasta ole haittaa lapselle. Mutta tuoteselosteessa luki, että jos tulee raskaaksi hormonikierukan ollessa paikoillaan, pitäisi tehdä abortti??!! Mihin pitäisi uskoa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 23:25 Nainen kirjoitti:
Kysyin gyneltä hormonikierukan laiton jälkeen, että mitä jos tulen raskaaksi. Hän sanoi, että raskaus voi jatkua halutessani eikä kierukasta ole haittaa lapselle. Mutta tuoteselosteessa luki, että jos tulee raskaaksi hormonikierukan ollessa paikoillaan, pitäisi tehdä abortti??!! Mihin pitäisi uskoa?

No, mun ei tavallaan tarvinnut miettiä tuota keskeytystä koska raskaus oli jo niin pitkällä kun sen huomasin. Enkä kyllä tiedä olisinko kyennyt tekemään vaikka olisin huomannut jo alussa.

en ole tehnyt vieläkään testiä nyt kyllä närästää en tiedä kaikkia vaivoja tuntuu olevan.joo en kyllä pysty ainakaan aborttia tekeen jos raskaana oon kierukka sitten poistetaan.niin luki ohjeessa.Maanataina varmaan pakko hakea testi kävin kaupas enkä löytäny sieltä testiä enkä jaksanu apteekkiin poiketa.asian pitkittämistä vaan...

Minun käsittääkseni ei hormonikierukkaraskauksia ole vielä koko hormonikierukkahistorian aikana ollut. Eli jos kierukka on todella paikalla, ei pitäisi tulla raskaaksi. Siis onko täällä todella joku, joka on tullut raskaaksi hyvin paikoillaan olevasta kierukasta huolimatta??? IHMETTELEN!!!!!!!!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 21:40 lääkäriäiti kirjoitti:
Minun käsittääkseni ei hormonikierukkaraskauksia ole vielä koko hormonikierukkahistorian aikana ollut. Eli jos kierukka on todella paikalla, ei pitäisi tulla raskaaksi. Siis onko täällä todella joku, joka on tullut raskaaksi hyvin paikoillaan olevasta kierukasta huolimatta??? IHMETTELEN!!!!!!!!!!!

No sitä ihmettelee moni muukin. Eihän mikään ehkäisykeino ole 100%, hormonikierukan kanssa on neuvolalääkärin mukaan 0,02% mahdollisuus raskautua. Ja pakko kai se on luottaa tarkastuksen tehneeseen henkilöön joka sanoi että siellä se kierukka köllöttelee tasan siinä missä pitääkin. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2005 klo 21:40 lääkäriäiti kirjoitti:

no sitten taitaa olla niin että kierukouilla on taipumusta kadota! mä tiedän lähipiiristä 7 kierukkavauvaa. osa kuparikierukalla osa hormonikierukalla.. tosin suurimmalta osalta kierukka onkin kadonnut jonnekin..

mistä lie sitten johtuu moinen.. ite en siksi uskalla kierukkaa ottaa kun siitä ei sitten tiedä onko paikallaan vai ei..

ja ap:lle

itelläni ehkäisyrengas ola kauan käytössä..
sitten alkoi pienen ajan sisään kaikki mahdollinen.. pahoinvointi, rintojen kivistys, väsymys, unihäiriöt, painon nousu.. ja paljon muuta.. lopulta selvisi että kaikki oireet johtuu vaan ehk.renkaan hormoneista.. eli en ollut raskaana.. rengas tosin lensi roskiin siinä vaiheessa kun oireena alkoi limakalvojen oheneminen, kutina ja haavaumat ja totaalinen haluttomuus.. se niistä hormoneista minun käytössäni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2005 klo 14:00 Nainen kirjoitti:
Mulla on hormonikierukka ja voin sanoa, että ehkäisy hoituu tosi hyvin. Halut on hävinnyt eikä seksi kiinnosta; eipä tule raskaaksikaan... :(

Mul on vähän sama ongelma, halut hävis kun otin hormonikierukan, mahtaako olla yleistäkin?
:'( harmittaa miehen puolesta!

Mulla on Mirena-kierukka ja on ollut tosi paljon vuotoa sen kanssa. Nyt vuodot on hieman asettuneet ja menkat tulevat säännöllisesti. Harmillista, koska monilla ei juuri vuotoa tule. No, joka tapauksessa piti kysyä, että vaikuttaako hormonikierukka raskaustestin tulokseen? Mulla oli menkat myöhässä ja tein testin, joka näytti negaa. Tuli vain mieleeni, että pitääköhän tulos paikkansa.

kamala, jos olen raskaana/tulen raskaaksi tän mirenan kanssa! Meillä lapset 2ja puol vuotta ja vauva puol vuotta. En totisesti halua enää vauvaa siis nyt!! Painonnnoususta.. enpä tiedä. Painoa on, liikaa, ei ole oikeen motivaatiota tiputtaa- mirenan syytä??

en ollu raskaana,mutta huonoa oloa oli yms.stressiä kait.mulle ei käy mikään muu ehkäisy kaikki kokeiltu jos tästäkin alkaa tulla haittoja sitten varmaan strerilisaatio vaihtoehto.pillerit ei käy huono-olo ja verenpaine nousi.renkaasta tuli välivuotoja.mies kumi allerginen joten kortsut ei käy.Runsaat vuodot joten tavallinen kierukka ja sterilisaatiokin ei toivottuja vaihtoehtoja joten ei paljon ole jäljellä...selibaatti vaikka ei nytkään kauhea into ole päällä et kait samase.