Mitä niihin kaverisynttäripusseihin yleensä laitetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmä kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmä kysyy

Vieras
Eli viikonloppuna synttärit, vieraat 2-5-vuotiaita sekä tyttöjä että poikia. Mitä niihin pusseihin vois keksiä (karkin lisäksi) ja mistä niitä, mitä sinne keksitään, sais suht. edullisesti?

Kiitos jo etukäteen :flower:

ehdotukseni olis et karkkien sijaan laitat vaikka pikkuaskit rusinoita, keksin tms. Osta joku pikkueläin pussukka ja jaa niitä pusseihin, tytöille vaikka hanki joku pinnipakkaus jonka jaat. Ei kai siellä juuri muuta noin määrällisesti tarvitse olla.

Tosi hyviä ehdotuksia, kiitos näistä.

Karkiksi olin ajatellut pääsiäismunan per vieras, en muuta (koska kakkukin on makeaa), ja tämä nimenomaan synttäreiden teemaan liittyen.

Mistähän noita pikkueläinpussukoita saa? Ne kaupat missä olen niitä katsellut niin ovat olleet yksittäin myytäviä ja aivan järkyttävän kalliita, pieni eläin yli 3 euroa!

Nuo pinnit olikin todella hyvä ehdotus :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Karkiksi olin ajatellut pääsiäismunan per vieras, en muuta (koska kakkukin on makeaa), ja tämä nimenomaan synttäreiden teemaan liittyen.

Mistähän noita pikkueläinpussukoita saa? Ne kaupat missä olen niitä katsellut niin ovat olleet yksittäin myytäviä ja aivan järkyttävän kalliita, pieni eläin yli 3 euroa!

tiimari on varmaan siinäkin aika otollinen osto paikka, toinen vois olla tarjoustalo, tokmanni, halpahalli tms. Jostain marketeistakin saattaa löytää. Jopa Stocka on myynyt joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tiimari on varmaan siinäkin aika otollinen osto paikka, toinen vois olla tarjoustalo, tokmanni, halpahalli tms. Jostain marketeistakin saattaa löytää. Jopa Stocka on myynyt joskus.

No täällä ei Tiimarissa kyllä ollut kun viimeksi katsoin. Mutta Vapaa-Valinta on tuossa vieressä eli siellä täytyy käydä.

Mutta ainakin nyt tarroja käyn ostamassa kaikille ja tytöille niitä hiusjuttuja.

Sain todella hyvät vinkit näihin nyt, kiitos kaikille :flower:

Minä en aio ikinä lähteä tuolaiseen vouhotukseen! Miksi ihmeessä vieraat pitää lahjoa? Ei mene mulla järkeen. Vieraat tuovat lahjan ja saavat synttäriherkkuja, niin se on.

No meillä on onginta yksi ohjelmanumero jossa tarkoitus jakaa pienet pussit vieraille. Olen ostanut mm. Lindexistä -70% alesta aurinko lasit ja tiimarista syntymäpäivähatut/kruunut kaikille. Sitten ajattelin laittaa tikkarit mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Minä en aio ikinä lähteä tuolaiseen vouhotukseen! Miksi ihmeessä vieraat pitää lahjoa? Ei mene mulla järkeen. Vieraat tuovat lahjan ja saavat synttäriherkkuja, niin se on.

Sama täällä!
Ja tässä juuri nähdään mikä karhunpalvelus tehdään näille lapsille ja heidän vanhemmilleen kun täysin "edesvastuuttomat" 2-5-vuotiaat jo opetetaan että synttäreillä saa VIERASKIN lahjan mukaansa.
Eipä tarvitse ihmetellä miksi sitten maijameikäläisten lasten synttärit eivät olekaan kouluiässä mitään suosittuja, kun meiltä vieraat saavat "vain" herkkuja ja mukavaa yhdessä oloa....

Minä olen ratkaissut krääsäpussin "ongelman" muutamilla synttäreillä niin, että pitkin synttäreitä on ollut rasteja, joista saa pienen muiston.. Viimeksi oli ainakin kynsitarroja/tatuoinnit, kasvomaalaukset, muutama tarra jne. ja synttäreiden päätteksi jaettiin kotiin lähtijöille karkkipussukat (pienet, mutta itse kauniisti paketoidut).

Yhdet ylläripussit jaettiin toisilla synttäreillä, niihin laitoin kynän, kumin, tarroja ja pienen vihkon. Aika helposti saa pelkkiin ylläripusseihin uppoamaan rahaa...

Jotenkin itseltä on mennyt maku näiden krääsäpussukoiden kanssa, koska useimmiten ne jäävät kodeissa vain nurkkiin pyörimään...

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Minä olen ratkaissut krääsäpussin "ongelman" muutamilla synttäreillä niin, että pitkin synttäreitä on ollut rasteja, joista saa pienen muiston.. Viimeksi oli ainakin kynsitarroja/tatuoinnit, kasvomaalaukset, muutama tarra jne. ja synttäreiden päätteksi jaettiin kotiin lähtijöille karkkipussukat (pienet, mutta itse kauniisti paketoidut).

Yhdet ylläripussit jaettiin toisilla synttäreillä, niihin laitoin kynän, kumin, tarroja ja pienen vihkon. Aika helposti saa pelkkiin ylläripusseihin uppoamaan rahaa...

Jotenkin itseltä on mennyt maku näiden krääsäpussukoiden kanssa, koska useimmiten ne jäävät kodeissa vain nurkkiin pyörimään...

Karkkia, keksejä yms. on yleensä jo tarjolla synttäreillä, ja kaikki muu "pieni kiva" noissa pusseissa on sitten sitä mikä jää nurkkiin pyörimään...
Minulta siis ehdoton EI noille pusseille.
Synttäreillä tapahtuva kasvomaalaus, kynsitarrat jne. on sen sijaan ihan hyvä ajatus, pistetäänpä mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Sama täällä!
Ja tässä juuri nähdään mikä karhunpalvelus tehdään näille lapsille ja heidän vanhemmilleen kun täysin "edesvastuuttomat" 2-5-vuotiaat jo opetetaan että synttäreillä saa VIERASKIN lahjan mukaansa.
Eipä tarvitse ihmetellä miksi sitten maijameikäläisten lasten synttärit eivät olekaan kouluiässä mitään suosittuja, kun meiltä vieraat saavat "vain" herkkuja ja mukavaa yhdessä oloa....

No en minäkään pidä tuommoisesta lahjomisesta koska myös minun mielestäni kuuluu sen homman mennä niin että se sankari saa lahjoja ja muille riittää tosi hyvin se tarjoilu.

Mutta, mukana on sellaisia lapsia (ja läheisiä lapsia nimenomaan, ei mitään tarhatuttuja) jotka ovat itsekin järjestäneet niin että jotain pientä on myös vieras saanut mukaansa (ja ihan vaan siis jotain pientä, muutaman euron juttua), myös me, niin tuntuu jotenkin kurjalta jos ei mitenkään huomioi. Etsinkin tässä nimenomaan niitä halpoja ja hyväksitodettuja vinkkejä, en sitä että ostan usealla kymmenellä eurolla tavaraa ja sitten lahjon vieraat, vaan niin että jonkun pienen jutun muistoksi.

Ostettuna on jo ne disney-aiheiset pääsiäismunat.

Hei, nyt keksin. Meillä tehdäänkin amuletit jotka ovat osa erästä ohjelmanumeroa ja jokainen saa sitten ne mukaansa :D Kaikki tarvikkeet löytyy vieläpä kotoa joten ei tarvitse lähteä ostamaan mistään :)

Hei, nyt keksin. Meillä tehdäänkin amuletit jotka ovat osa erästä ohjelmanumeroa ja jokainen saa sitten ne mukaansa :D Kaikki tarvikkeet löytyy vieläpä kotoa joten ei tarvitse lähteä ostamaan mistään :)

Kuullostaa paljon paremmalta kuin ne lahjomispussit!!!

Mutta, mukana on sellaisia lapsia (ja läheisiä lapsia nimenomaan, ei mitään tarhatuttuja) jotka ovat itsekin järjestäneet niin että jotain pientä on myös vieras saanut mukaansa (ja ihan vaan siis jotain pientä, muutaman euron juttua), myös me, niin tuntuu jotenkin kurjalta jos ei mitenkään huomioi.

Näinpä juuri. Vahinko pistetään kiertämään kun ei iletä olla tekemättä kuten muut!
Toivottavasti löytyy vielä meitä muitakin mitkä eivät lähde mukaan näihin kaikkiin hömpötyksiin vain koska naapurin einovillen synttäreilläkin oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

Karkkia, keksejä yms. on yleensä jo tarjolla synttäreillä, ja kaikki muu "pieni kiva" noissa pusseissa on sitten sitä mikä jää nurkkiin pyörimään...
Minulta siis ehdoton EI noille pusseille.

Synttäreillä tapahtuva kasvomaalaus, kynsitarrat jne. on sen sijaan ihan hyvä ajatus, pistetäänpä mieleen.

Me ei muuten tarjoiltu karkkia noilla synttäreillä, vaan kirmailtiin pihalla enimmäkseen. =) On nuo "krääsäpussukat" lapsille mieluisia - ainakin hetken aikaa, kunnes ainakin allekijoittaneelta menee hermo pikkutilpehöörien kanssa.. (Ja jep, meillä on kolme tyttöä ja ihan hirveästi pikkutavaraa seilaamassa ympäri kotia;))

Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
Mutta, mukana on sellaisia lapsia (ja läheisiä lapsia nimenomaan, ei mitään tarhatuttuja) jotka ovat itsekin järjestäneet niin että jotain pientä on myös vieras saanut mukaansa (ja ihan vaan siis jotain pientä, muutaman euron juttua), myös me, niin tuntuu jotenkin kurjalta jos ei mitenkään huomioi.

Näinpä juuri. Vahinko pistetään kiertämään kun ei iletä olla tekemättä kuten muut!
Toivottavasti löytyy vielä meitä muitakin mitkä eivät lähde mukaan näihin kaikkiin hömpötyksiin vain koska naapurin einovillen synttäreilläkin oli.

No nyt tässä tapahtuu juuri niin. En lähde lahjomaan muutoin kun antamalla ne pääsiäismunat (koska muuta karkkia meillä ei tarjoilla, eikä myöskään keksejä, kakku on ainoa makea tarjottava) mukaan kun ovat lähdössä, siellähän on jo itsessään pieni yllätys sisällä.

Pistän muksut askartelemaan itselleen ne amuletit alusta loppuun saakka :D

Aluksi mietin tuota ongintaa mutta se on aika vaikea meillä järkätä, samoin aarteenetsintä. Ehkä sitten joku toinen vuosi jompikumpi noista :)

Kiitos kovasti kaikille mielipiteistä, omakin pää tuulettu tässä samalla ja palaset loksahtivat paikoilleen :D :flower:

Me ei muuten tarjoiltu karkkia noilla synttäreillä, vaan kirmailtiin pihalla enimmäkseen. =) On nuo "krääsäpussukat" lapsille mieluisia - ainakin hetken aikaa, kunnes ainakin allekijoittaneelta menee hermo pikkutilpehöörien kanssa.. (Ja jep, meillä on kolme tyttöä ja ihan hirveästi pikkutavaraa seilaamassa ympäri kotia;))

Hei, tämähän oli vielä loistava idea! Pistänkin lapset ulos telmimään koska vieressä on leikkipuisto, sen jälkeen maistuu aivan varmasti suolainen purtava ja kakku ja sen jälkeen pääsevät tekemään ne amuletit, ja ovat siihen mennessä jo touhunneet sitä turhaa energiaa pois :D

Yhteistyössä