Mitä nämä patit kainalossa on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äityli

Vieras
Vasempaan kainaloon tuli patti jo raskausaikana ja nyt imetyksen aikaan se on kasvanut ja on arka. Pariviikkoa synnytyksen jälkeen huomasin patin myös oikeassa kainalossa. Oikeassa patti on pienmpi eikä ole arka.

Liittyikö nämä patit jotenki imetykseen ja maitorauhasiin? Huomenna mulla soittoaika lääkärille mutta jos joku tietää näistä pateista tai muistaa mitä ne on niin kertoisko? Ja saako niitä mitenkään pois? Kiitos?

Mulle tuli toiseen kainaloon tommonen kipeä patti varmaan ku olin 16... Mutta kun sain 18 vuotiaana lapsen ja imetin, niin se suli pois vähitellen. se oli siis joku tukos.

Mulla on toisen kainalon alla ylimääräinen maitorauhanen jossa on pieni punainen läikkä eli nänni. tuli edellisen raskauden aikana, synnytyksen jälkee turpos enemmän mutta laski iteksee pikkasen. Ei kuitenkaan koskaan siihen mitä oli ennen raskautta.

Hei, mulla tuli synnytyksen jälkeen myös...ei ole mitään vakavaa ja menee ittekseen pois. kieltämättä on kyllä helvetin kipeät!!! Ne on maitorauhasia ja mulla "nänni" siellä...eli tommonen läikkä ja puristaessa tuli maitoa.
Mutta ei syytä huoleen se on aivan normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta löytyy.:
Hei, mulla tuli synnytyksen jälkeen myös...ei ole mitään vakavaa ja menee ittekseen pois. kieltämättä on kyllä helvetin kipeät!!! Ne on maitorauhasia ja mulla "nänni" siellä...eli tommonen läikkä ja puristaessa tuli maitoa.

Siis täh, oikeesti "nänni"? ja maitoa tuli? Oikeestiko? Pitääpä kattoo tarkemmin peilin kautta noita patteja, vielä en oo mitään nänniä huomannu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis täh, oikeesti "nänni"? ja maitoa tuli? Oikeestiko? Pitääpä kattoo tarkemmin peilin kautta noita patteja, vielä en oo mitään nänniä huomannu.

tai mul oli sellain tos kainalon vieres, ei kainalossa. Ihmettelin sairaalassa tota tosi paljon ja hoitsu tuli puristaa niin tuli jotain nestettä sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tai mul oli sellain tos kainalon vieres, ei kainalossa. Ihmettelin sairaalassa tota tosi paljon ja hoitsu tuli puristaa niin tuli jotain nestettä sieltä.

jatkan vielä, että ei todellakaan tullut kuin pieni tippa, mutta kuitenkin.

onko kukaan tietonen koska nuo patit häviää, ilmeisesti suora yhteys imetykseen, kun eilen nousi maito aivan kunnolla, ja heti tänään inhottavia myhkyröitä kainalossa. Auttaakohan niihin mikään?

Itselläni oli samoja, ja kysyin sairaalassa synnytyksen jälkeen mitä ovat. Kuulemma maitorauhasia. Hävisivät itsestään, mutta en osaa tarkkaan sanoa milloin. Ehkä n. ½ vuotta synnytyksen jälkeen. Imetin 1,5-vuotiaaksi, joten patit hävisivät reilusti aikaisemmin.

Minulla todettiin 21v. ylimääräinen maitorauhanen ultraäänellä. Minulla oli ollut kummallinen patti syvällä kainalossa jo 15v. alkaen mutta se vain jatkoi kasvamistaan. Kun lopulta menin lääkäriin oli yllätys melkoinen :D Kuulemma voidaan poistaa leikkauksella jos haittaa paljon, mutta ilmeisesti yleensä näille ei tehdä mitään. Minuakin varoitettiin että kun tulen raskaaksi voi patti kasvaa ja kipeytyä

Itselläni tullut nännin näköinen, juurikin ruskeahko patti kainaloon ja olen mies. Olen lihonut parissa vuodessa melko reippaasti ja mietin, että onko tämä hankaumasta aiheutuvaa vai ihan oikeasti estrogeeni jyllää alkoholin käytön takia, että nyt ns. kolmas nänni? Puristin äsken ja verta vain tuli. Muuten olisin rauhassa, mutta kun tuo on täsmälleen samannäköinen kuin nännini.

Mitä kettua?

Olen 27v mies, 178cm/120kg

Alkuperäinen kirjoittaja mrnänni;29052808:
Itselläni tullut nännin näköinen, juurikin ruskeahko patti kainaloon ja olen mies. Olen lihonut parissa vuodessa melko reippaasti ja mietin, että onko tämä hankaumasta aiheutuvaa vai ihan oikeasti estrogeeni jyllää alkoholin käytön takia, että nyt ns. kolmas nänni? Puristin äsken ja verta vain tuli. Muuten olisin rauhassa, mutta kun tuo on täsmälleen samannäköinen kuin nännini.

Mitä kettua?

Käy lääkärillä näyttämässä,varmuuden vuoksi

Alkuperäinen kirjoittaja mrnänni;29052808:

Mitä kettua?

Varaa pikaisesti aika lääkäriin, ylimääräiset patit jotka vuotaa verta on tutkittava kunnolla ja todennäköisesti poistettava.

Odotan viel pari viikkoa max. että menen lekuriin. Koitetaan rasvalla ensiksi. Voi olla pelkkää Ihoärsytystä, koska olen yrittänyt nyt laihduttaa ja tullut kaikenlaisia vaivoja, esim ärsytystä reisiin. Yhtähyvin voi olla pelkkä ärsytys. Postaan sitten taas :)

Sen verran vielä, että äitini sairasti rintasyöpää ja menehtyi siihen.
Pienet kuumotukset tässä tosiaan on, kun itseasiassa koko oikeapuoleni kehosta on ns. estrogeenipainoitteinen, eli esim. oikea rintani on isompi kuin toinen, joka johtuu lääkärin mukaan estrogeenin hyrräämisestä. Tämä todettiin siis 10v sitten, koska oikea tissini oli kokoajan kosketusherkkä.

Alkuperäinen kirjoittaja mrnänni;29053003:
Odotan viel pari viikkoa max. että menen lekuriin. Koitetaan rasvalla ensiksi. Voi olla pelkkää Ihoärsytystä, koska olen yrittänyt nyt laihduttaa ja tullut kaikenlaisia vaivoja, esim ärsytystä reisiin. Yhtähyvin voi olla pelkkä ärsytys. Postaan sitten taas :)
Ei vaan nyt saman tien alat varailla aikaa lääkäriin, kun sukurasitustakin on. Ei pelkät ihoärsytykset noin reagoi.

Yhteistyössä