Mitä nämä patit ikenissä oikein ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kapseli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kapseli

Vieras
Sairastin (ilmeisesti) enterorokon 5 viikkoa sitten. Rokon jälkeen suuhun on edelleen ilmestynyt hiljakseltaan aftoja. Lisänä on kahden hampaan (yksi ylä ja yksi alahammas) juuren kohdalle ilmestynyt rakkomaisen näköiset, vaaleat patit. Nämä patit ovat olleet paikallaan nyt yli 4 viikkoa eivätkä ole kipeitä.

Hammaslääkärillä kävin tänään ja hän tarkisti hampaiden juuret röntgenillä. Mitään poikkeavaa ei kuvista löytynyt. Hammaslääkäri määräsi antibiootin mahdolliseen bakteeritulehdukseen ja kirjoitti lähetteen nenä,suu ja kurkkupolille.

Onko kenelläkään kokemusta mitä tämä voisi olla. Googlaamalla löytyy vain kauhukirjoitelmia syövistä. Hammaslääkärin mukaan tämä on tulehdus.... Mutta mikä?

Mä en tiedä mitä ne on mutta mulla on samoja aina silloin tällöin. Lähinnä epäilen että olen silloin syönyt jotakin lievästi allergisoivaa. En nyt muista kuinka kaun ovat ennen kuin häviävät itsestään. Välillä ovat enemmän ja välillä vähemmän kipeitä.

[QUOTE="vieras";27428039]Mä en tiedä mitä ne on mutta mulla on samoja aina silloin tällöin. Lähinnä epäilen että olen silloin syönyt jotakin lievästi allergisoivaa. En nyt muista kuinka kaun ovat ennen kuin häviävät itsestään. Välillä ovat enemmän ja välillä vähemmän kipeitä.[/QUOTE]

No kun mäkin mietin, että olisikohan mulla ollut tällaisia joskus aiemmin. Ovat tosiaan ikään kuin siinä juuren päällä. Koholla olevia, kuultavia patteja. Ja kaksi kappaletta siis suusta niitä löytyy. Koko suu on muuten kipeänä, joten jokin tulehdus mulla varmaankin jyllää.

Yhteistyössä