Mitä mun pitäisi tehdä...=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa tosi tutulta.
Meillä kävi niin,että lähin lasten kanssa kun välit yksinkertaisesti kuoli ja yrittäminen oli yksipuolista..
Ihmisellä on kuitenkin vaan yksi elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Kuulostaa tosi tutulta.
Meillä kävi niin,että lähin lasten kanssa kun välit yksinkertaisesti kuoli ja yrittäminen oli yksipuolista..
Ihmisellä on kuitenkin vaan yksi elämä.

On siis muitakin saman ongelman kanssa painivia..
Ero mullakin alkaa tulla mieleen liiankin usein..

Meillä hieman sama ongelma. olen alkanut inhoamaan sitä hemmetin wowia! Monet asiat täytyy suunnitella sen mukaan milloin on taas pelejä tiedossa. Rankan työpäivän jälkeen ei osaa muuten rentoutua kuin pelaamalla... Nyt esim. eilen pyysin miestä olemaan lapsen (8kk) kanssa, että minä voisin tehdä tälle valmiiksi ruokia pakkaseen ja toki siinä meni useampi tunti kun montaa sorttia tein. Sitten illalla valitusta siitä, kun yhtäkkiä onkin jo ilta eikä ole saanut rentouduttua (eli pelattua) ja aamulla tais töihin stressaamaan...

En edes muista, milloin viimeksi oltais menty samaan aikaan nukkumaan, lähes joka ilta mies vaan istuu koneella ja pelaa.

Suuttuu, jos sanon miehen olevan riippuvainen pelistä. Itse pelkään, että tuo pelaaminen aiheuttaa eron jossain vaiheessa meille. :( Toivottavasti osaa vähän priorisoida nyt kun toinen lapsi on tulossa.

Jotain positiivista on tuosta harrastuksesta ollut pakko keksiä, eipähän mies ainakaa juokse baareissa ja kännää eli on sentään kotona, huoh.

toi wowi kuulwmma aika paha.

meilllä töissä yksi mies joka pelaa wowia. ei se paljon mistään muusta puhu kuin wowista.
mutta sanoi että ei halua pelata sitä liikaa ettei pilaa tätä uutta suhdettaan.

eli voit sanoa miehelle etteä muutkin jotaka ihan wowissa koukussa mutta ei suhteen kustannuksella.
ja wowista pitää maksaa aina joka kk kun on nettipeli. jos vaan mies ei saisi maksettua sitä peliä niin ei pääsisisi pelaamaan.

mulla ei mitään pelaamista vastaa jos se ei oo muun kustannuksella

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä hieman sama ongelma. olen alkanut inhoamaan sitä hemmetin wowia! Monet asiat täytyy suunnitella sen mukaan milloin on taas pelejä tiedossa. Rankan työpäivän jälkeen ei osaa muuten rentoutua kuin pelaamalla... Nyt esim. eilen pyysin miestä olemaan lapsen (8kk) kanssa, että minä voisin tehdä tälle valmiiksi ruokia pakkaseen ja toki siinä meni useampi tunti kun montaa sorttia tein. Sitten illalla valitusta siitä, kun yhtäkkiä onkin jo ilta eikä ole saanut rentouduttua (eli pelattua) ja aamulla tais töihin stressaamaan...

En edes muista, milloin viimeksi oltais menty samaan aikaan nukkumaan, lähes joka ilta mies vaan istuu koneella ja pelaa.

Suuttuu, jos sanon miehen olevan riippuvainen pelistä. Itse pelkään, että tuo pelaaminen aiheuttaa eron jossain vaiheessa meille. :( Toivottavasti osaa vähän priorisoida nyt kun toinen lapsi on tulossa.

Jotain positiivista on tuosta harrastuksesta ollut pakko keksiä, eipähän mies ainakaa juokse baareissa ja kännää eli on sentään kotona, huoh.

kiitos vastauksesta.
Mulle alkais olla helpompi se,että mies ei ole kotona.
Koska se sapettaa niin paljon kun istuu pelaamassa ja näkee ettei se reagoi mihinkään mm.lapsiin.
Juuri meillekin toinen lapsi syntyi ja pahentunut tuo pelaaminen.
Joka ilta minäkin saan kuulla,et "mulla on sit treffit puol 12"tarkoittaa siis wowia....

Minä ajattelin jättää tuon nettiriippuvuustestin auki tähän koneelle kun mies tähän töistään tultuaan tulee. Tosin ei välttämättä sitä edes katso kun ei koskaan tutki minun käymiä sivuja. Mutta kokeillaan jos tajuais tilanteen vakavuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja Surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
mistä tiiät pelaileeko se välttämättä???

Kyllä pelaa...wowia.

ikävä kyllä näitä ihmisiä on jotka ovat jääneet koukkuun tuohon wowiin, ja en ymmärrä heitä, tosin mäkin pelaan wowia mutta hyvin epäsäännöllisesti, muutaman tunnin illalla kun olen lapset saanut nukkumaan.
En kuitenkaan koe että se hallitsee se peli mua vaan hoidan lapset ja kodin

Näin minäkin olen yrittänyt itteeni tsempata, että eipähän ukko juokse ainakaan baareissa.
Jotenkin Helpottavaa (mutta surullista) kuulla että joillakin muillakin on tällainen peliongelma. Minä kun en tunne/tiedä yhtään lähipiirissä oleva miestä, joka pelaisi minun mieheni lisäksi. Sekin Vi*uttaa, kun näyttää että ainakin muiden lasten isät ulkoilevatkin lapsiensa kanssa tai yhdessä perheenä. Meillä sellaistakaan ei tapahdu.

Nyt kaikki wow- lesket astutaan barrikadeille ja keksitään joku wowin vastainen kampanja! Kun vaan keksis jonku tarpeeksi tehokkaan keinon.. Kuinkahan moni perhe oikeasti kärsii tästä ongelmasta? Tähänkin ketjuun ilmoittautui jo monta asiasta kärsivää..

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Nää kuulostaa niiiin tutulta.. huoh...

joskaan peli ei ole wow mutta kuitenkin...

Niin täytyy minunkin lisätä, että meilläkään ei pelata wow:ia, (en edes tieäd mikä sellainen peli on) vaan ihan muita pelejä

Nyt kaikki wow- lesket astutaan barrikadeille ja keksitään joku wowin vastainen kampanja! Kun vaan keksis jonku tarpeeksi tehokkaan keinon.. Kuinkahan moni perhe oikeasti kärsii tästä ongelmasta? Tähänkin ketjuun ilmoittautui jo monta asiasta kärsivää..

kumpi on sun mielestä parempi? se että mies istuu kotona ja pelaa vai se että lähtee etsimään virikkeitä jostakin muualta?

Huojentavaa,mutta surullista kuulla ettei oo yksin tämän kanssa..
Meillä ollaan jo siinä pisteessä,että minä en jaksa yrittää lipsuminen tapahtuu kuitenkin ja minä ja lapset jäädään sit taas taka alalle.
Olen kuitenkin aika pitkään sietänyt ja antanut periksi,mutta koska minä saan jotain...
Rakastan miestäni paljon,mutta se että on valmis uhraamaan meidän perheen pelin ja oman välinpitämättömyyden takia niin se hajottaa päätä..

Alkuperäinen kirjoittaja wowilainen:

kumpi on sun mielestä parempi? se että mies istuu kotona ja pelaa vai se että lähtee etsimään virikkeitä jostakin muualta?

Just...
Ehkäpä niitä virikkeitä löytyisi kotoakin kun vaan avaisi silmät...

Meillä oli vähän tuota wowinsorttista ongelmaa jossain vaiheessa, aikani jaksoin katsella mutta sitten repes helvetti ja ilmoitin että tiesihän mies että aika, minkä pelin kanssa viettää, on pois minulta, häneltä, ja meidän perheeltä! Uhkailu, kiristys ja lahjonta, niinhän lasten kanssa toimitaan... saatiin sitten sopuratkaisu siihenkin, ja mies saa pelata, mutta niin, ettei se ole keneltäkään pois, ja että askareet hoidetaan. Mikä esimerkki se mukamas lapsillekin on että talo on hujan hajan ja isäntä istuu perse homeessa tietokoneella kaiken vapaa-aikansa. Minun sukuni ja ystäväni asuvat pääosin toisella paikkakunnalla, ja ollaan sovittu niin että koittaa keskittää pääasiassa ne pelaamisensa sellaisiin hetkiin kun minä ja vauva ollaan poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Huojentavaa,mutta surullista kuulla ettei oo yksin tämän kanssa..
Meillä ollaan jo siinä pisteessä,että minä en jaksa yrittää lipsuminen tapahtuu kuitenkin ja minä ja lapset jäädään sit taas taka alalle.
Olen kuitenkin aika pitkään sietänyt ja antanut periksi,mutta koska minä saan jotain...
Rakastan miestäni paljon,mutta se että on valmis uhraamaan meidän perheen pelin ja oman välinpitämättömyyden takia niin se hajottaa päätä..

mitä jos tekisit niin että elä sitä omaa elämääsi, älä noteeraa miestäsi, teet ruokaa vain sinulle ja lapsille. Jätä pyykit pesemässä vietä iltasi yksin hyvän leffan parissa. Jospa se äijäsi sitten pikku hiljaa tajuaisi. Älä puhu lasten asioista ja jos ukkosi mainitsee mikset ole sanonut mitään niin sano että kyllähän hänen itse pitäisi huomata

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Meillä oli vähän tuota wowinsorttista ongelmaa jossain vaiheessa, aikani jaksoin katsella mutta sitten repes helvetti ja ilmoitin että tiesihän mies että aika, minkä pelin kanssa viettää, on pois minulta, häneltä, ja meidän perheeltä! Uhkailu, kiristys ja lahjonta, niinhän lasten kanssa toimitaan... saatiin sitten sopuratkaisu siihenkin, ja mies saa pelata, mutta niin, ettei se ole keneltäkään pois, ja että askareet hoidetaan. Mikä esimerkki se mukamas lapsillekin on että talo on hujan hajan ja isäntä istuu perse homeessa tietokoneella kaiken vapaa-aikansa. Minun sukuni ja ystäväni asuvat pääosin toisella paikkakunnalla, ja ollaan sovittu niin että koittaa keskittää pääasiassa ne pelaamisensa sellaisiin hetkiin kun minä ja vauva ollaan poissa.

Tätä minäkin olen niin monesti yrittänyt ja aina se vaan lipsuu..

Alkuperäinen kirjoittaja Surullinen:

Just...
Ehkäpä niitä virikkeitä löytyisi kotoakin kun vaan avaisi silmät...

Mä ymmärrän sua ihan täydellä kympillä, mutta pelin syyttäminen ei ole se ratkaisu, vain ihminen on se joka sitä pelaa , ihminen se syypää siihen on.
Mä pelaan mutta silloin kun lapsiltani kykenen eli kun lapset nukkuvat. Näin olen tehnyt viimeset 2 vuotta, tosin mun pelaaminen ei ole semmosta fanaattista vaan pelataan kun huvittaa.

Eihän se ongelma ole itse siinä pelaamisessa vaan siinä pelaamisen määrässä. Se, että se peli ohjaa miehen muuta elämää eikä niin, että peli tulee vasta muun elämän jälkeen. Ei minua haittais jos mies pystyis paremmin sanomaan kauanko kestää kun se voi olla tunti tai 8 tuntia kun on koneella putkeen! Se on turhauttavaa kun se on PÄIVITTÄISTÄ! Eihän normaalit kodin ulkopuoliset harrastukset (kuten urheilu jne) yleensä kestä paria tuntia kauempaa kerrallaan. Mielellään antaisin miehen rentoutua pelin parissa esim. lauantaisin ja viikolla vaikka pari kertaa, mutta kun se ei miehelle riitä. TOsi turhauttavaa itsellä hoitaa kotia kun toinen vaan samaan aikaan pelaa.

Eihän se ongelma ole itse siinä pelaamisessa vaan siinä pelaamisen määrässä. Se, että se peli ohjaa miehen muuta elämää eikä niin, että peli tulee vasta muun elämän jälkeen. Ei minua haittais jos mies pystyis paremmin sanomaan kauanko kestää kun se voi olla tunti tai 8 tuntia kun on koneella putkeen! Se on turhauttavaa kun se on PÄIVITTÄISTÄ! Eihän normaalit kodin ulkopuoliset harrastukset (kuten urheilu jne) yleensä kestä paria tuntia kauempaa kerrallaan. Mielellään antaisin miehen rentoutua pelin parissa esim. lauantaisin ja viikolla vaikka pari kertaa, mutta kun se ei miehelle riitä. TOsi turhauttavaa itsellä hoitaa kotia kun toinen vaan samaan aikaan pelaa.

no sitten mun neuvoni tosiaan on se että unohtakaa mies sen pelin ääreen, elätte omaa elämäänne, jos miestä alkaa kiinnostaa miksi ette enää kommentoi pelaamista, tai miksi ei ole ruokaa pöydässä hänelle niin selittäkää se hänelle.
Ei pelin pitäisi noin iso asia olla aikuiselle ihmiselle. Tiedän kaverini ex miehenkin joka sitä harrasti 24H mutta pääasia on se että miehen täytyy se jotenkin tajuta mutta se ei auta jos vaimo siitä puhuu vaan sen täytyy se itse hoksata

Miehen kans taas juteltu eilen..
Myöntää itsekin olevansa koukussa peliin,mutta ei niin paljon että se vaikuttaisi normi elämään.
Niin ja tuo ns"oman elämän eläminen"näin olen tehnytkin-ei mitään reaktiota.
Mies on vaan tyytyväinen,että mä olen omissa oloissani lasten kanssa niin hän saa rauhassa pelata..

Näin on..

Yhteistyössä