Mitä minä teen tuon ä-neuvolan terveydenhoitajan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sweet_Poison"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sweet_Poison"

Vieras
Mulla menee hermot sen kanssa! En koe oloani ja seurantaani turvalliseksi, pidän hänen asennettaan töykeänä ja välinpitämättömänä :( Kuitenkaan en halua "hankalan" asiakkaan leimaa vaikkakin sellaisen viimeistään tänään taisin saada.

Hieman taustaa...

Odotan kolmatta lasta rv 24+4. Esikoiselta olin viikolta 32 saikulla supistelujen ja kohdunsuun pehmemisen vuoksi. Toiselta lapselta supistelut alkoivat rv 20 ja jouduin 28+6 sairaalaan jossa synnytys estettiin ja makasin+sain estolääkitystä viisi viikkoa. Nyt supistelut alkoivat taas ja jo ennen rv 20. Yritin puhua niistä neuvolassa mutta tuloksetta. Lopulta terveydenhoitaja hermostui ja sanoi vaativansa kirjallisia dokumentteja siitä, että minulla olisi ollut muka ongelmia aiemmin.

No kävin pari viikkoa sitten työterveydestä tammikuun loppuun saikkua ja sieltä suositteli lääkäri suoraan yksityiselle menemistä. Varasin ajan ja kävin tänään yksityisellä. Kohdunsuu sekä sisä- että ulkopuolelta auki ja pehmeä. Saikkua ja tieto siitä, että olisin kuulunut äitipolin seurantaan alusta saakka. Toki tuota itsekin arvelin. Soitin terveydenhoitajalle niin hän vaan totesi, että mitähän minä nyt sitten haluaisin, sairaslomaako? Ja uusi taas kysymyksen, että onko minulla mitään todisteita siitä, että ongelmia ollut aiemmin. No, totesin, että olin toimittanut hänelle kirjalliset epikriisit raskauksista niin totesi että niinhän se oli. Ja toisti että mitähän hänen pitäisi tehdä.

Minä en jaksa. En saa häneltä mitään tukea, tiedän (koska itsekin olen terveydenhoitaja) että hänen olisi kuulunut tehdä lähete äitipolille jo viime raskauksien perusteella ja näin sanoin yksityinen lääkäri joka itse virassa äitipolilla on. Lisäksi tuo ihminen on töykeä ja epäystävällinen minua kohtaan ja vähättelee ja mitätöi minun huoltani. Miten ihmeessä minä jaksan jos tämä raskaus edes menee loppuun asti?

Eikö hoitajaa voi vaihtaa? esimiehelle nyt ainakin palautetta. Tuohan kuulostaa ihan hoitovirheeltä! Vähintäänkin se lähete sinne äitipolille ja käyt jatkossa sitten siellä! On se kumma, että näitä löytyy vieläkin...:(

Tee ihmessä valitus esimiehelle!
Ja vaadi päästä toiselle terveydenhoitajalle, vaikka sitten toiseen neuvolaan. Näin ainakin itse toimisin, tuossahan on jo tehty monia virheitäkin, jotka olisivat voineet olla kohtalokkaita vauvalle.
Tsemppiä!

Itse vaihdoin noilla viikoilla terveydenhoitajalle, jos teidän paikkakunnalla on muitakin neuvoloita soitat niihin tai sitten jos nykyisessä on useampi terveydenhoitaja niin pyydät päästä jonkun heidän puheille. Mulle suositeltiin aikoinaan äippäpolilta vaihtoa, piti vaan itse soittaa ja kysyä huoliiko potilaaksi ja tottakai hän huoli, syyksi riitti pelkästään se etten tullut toimeen edellisen terveydenhoitajan kanssa.

Olisiko mahdollista asioida vaan äitipolin kanssa? Vai onko siellä muita neuvolantätejä/eri neuvolaa jossa voisit käydä?
Mulla hieman samantyyppinen kokemus, ei noin paha, mut siis terveydenhoitaja jaariteli joka kerta ihan ihme asioista, mutta sit oikeista ongelmista (verenvuoto, supistukset) ei suostunut lähetettä tekemään. Mä soitin suoraan äitipolille ja sitä kautta asiat oonneksi hoitui.
Kävin neuvolatarkastukseetkin mut niihin oli helppo suhtautua "pakollisena pahana" ja laittaa kaikki sanomiset siellä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kun tiesi saavansa oikeaa hoitoa äitipolin puolella koko ajan.

Käske sen lääkärin tehdä lähete, tai oikeastaan parempi kun marssit ilman lähetettä sinne äpolille. Vaikka hieman liioitellen sen hetkisiä oireita. Jatkossa valitusta eteenpäin. Terveisin äitoyslomalla oleva terkkari.

No niin... Sain ajan äitipolille. Yksityisenä toiminut ä-polin lääkäri teki sen, seuraava aika jo ensi perjantaina äitipolille. Nyt kotona makaan ja supistelut jatkuu, mutta tuskin ne loppuukaan edes lääkityksellä kun on näin herkkä kohtu. Mutta. Soitin myös neuvolan osastonhoitajalle. Kerroin tilanteen ja kysyin mitä tehdä, miten minä enää voin käydä terkkarin luona kun en luota häneen ja joka käynnillä vaan tulee lisää ja lisää supisteluita.

Oh juttelee ko. terkan kanssa huomenna ja selvittelee mikä tässä on mennyt oikein vikaan. Lisäksi minun terkka vaihtuu, olisin saanut vaihtaa ihan toimipistettäkin mutta se tietäisi ajamista 20 kilsaa lisää ja ei onnistu minun kohdalla. Mutta sanoi myös että voin tehdä potilasvahinkoilmoituksen. Nyt vaan ajattelen etten sitä halua tehdä koska täytyis malttaa vaan rauhoittua näitten supisteluitten kanssa.

Kiitoksia teille tuesta. Helpotti kun ei ihan niin hirveäksi asiakkaaksi itseään sitten leimannut.

Xxx:lle ei tartte oireita kovin liioitella kun sisäsuu auki, ulkosuu auki ja ihan höttöä koko kohdunkaula. Viikkoja 24+5 ja jos supistelut säännöllistyy niin suoraan synnärille.

Tänään soitti vielä neuvolan oh ja kertoi jutelleensa sekä esimiehensä että minua hoitaneen terkkarin kanssa. Todenneet, että minua on hoidettu yliopistollisen sairaalan ohjeiden mukaan. Nythän neuvolan "reagoimattomuuteen" otti nimenomaan kantaa ä-polin erikoislääkäri. No, papereistani ei yllätys löydy mainintaa soitoistani, joten en ole kuulema ottanut yhteyttä supisteluiden takia sinne. Ja minun sairaskertomukseen merkitään kuulema yhteydenottoni th:n toimintaa koskien, asian käsittely ja pätelmä. Th vaihtui mutta minä sain sitten kirjallisen maininnan joka aika hyvin tulkitaan varmastikin hankalan potilaan leimaksi. :(

Oh-hoh, aika kurja tilanne. Mutta älä mieti niitä asioita nyt. Tärkeintä on sinun ja lapsen hyvinvointi.
Taistele tuo taistelu loppuun sitten, kun vauva on turvallisilla viikoilla. Nyt keskity lepäämiseen. Puhu miehelle, ystäville, äidille asiasta, jos puhua haluat tai pistä mies tappelemaan tuo asia loppuun. Joskus miehen kovistelu saa ne uskomaan asioita. Etenkin jos se mies ei ole koskaan ennen yhteyksissä ollut. Näin meillä on joskus käynyt, tosin eri asioissa. Muijien natina=nalkutusta ja miehet puhuu asiaa, tämä on siis ollut tulkinta samasta valituksen kohteesta, kun valittajana on mies tai nainen.

[QUOTE="Sweet_Poison";25518723]Mulla menee hermot sen kanssa! En koe oloani ja seurantaani turvalliseksi, pidän hänen asennettaan töykeänä ja välinpitämättömänä :( Kuitenkaan en halua "hankalan" asiakkaan leimaa vaikkakin sellaisen viimeistään tänään taisin saada.

Hieman taustaa...

Odotan kolmatta lasta rv 24+4. Esikoiselta olin viikolta 32 saikulla supistelujen ja kohdunsuun pehmemisen vuoksi. Toiselta lapselta supistelut alkoivat rv 20 ja jouduin 28+6 sairaalaan jossa synnytys estettiin ja makasin+sain estolääkitystä viisi viikkoa. Nyt supistelut alkoivat taas ja jo ennen rv 20. Yritin puhua niistä neuvolassa mutta tuloksetta. Lopulta terveydenhoitaja hermostui ja sanoi vaativansa kirjallisia dokumentteja siitä, että minulla olisi ollut muka ongelmia aiemmin.

No kävin pari viikkoa sitten työterveydestä tammikuun loppuun saikkua ja sieltä suositteli lääkäri suoraan yksityiselle menemistä. Varasin ajan ja kävin tänään yksityisellä. Kohdunsuu sekä sisä- että ulkopuolelta auki ja pehmeä. Saikkua ja tieto siitä, että olisin kuulunut äitipolin seurantaan alusta saakka. Toki tuota itsekin arvelin. Soitin terveydenhoitajalle niin hän vaan totesi, että mitähän minä nyt sitten haluaisin, sairaslomaako? Ja uusi taas kysymyksen, että onko minulla mitään todisteita siitä, että ongelmia ollut aiemmin. No, totesin, että olin toimittanut hänelle kirjalliset epikriisit raskauksista niin totesi että niinhän se oli. Ja toisti että mitähän hänen pitäisi tehdä.

Minä en jaksa. En saa häneltä mitään tukea, tiedän (koska itsekin olen terveydenhoitaja) että hänen olisi kuulunut tehdä lähete äitipolille jo viime raskauksien perusteella ja näin sanoin yksityinen lääkäri joka itse virassa äitipolilla on. Lisäksi tuo ihminen on töykeä ja epäystävällinen minua kohtaan ja vähättelee ja mitätöi minun huoltani. Miten ihmeessä minä jaksan jos tämä raskaus edes menee loppuun asti?[/QUOTE]

no sähän tietysti valitat tosta toiminnasta joka paikkaan! lisäksi teet kantelun koska hänhän on terveydenhoitajana sellaisessa toimessa että kantelun voi tehdä. Ilman muuta sä teet kaikkesi jotta hän saa asiasta sellaiset seuraukset kuin kuuluu-> sillä ajattele jotakuta nuorta tyttöstä ekaa kertaa raskaana->jotain ongelmia ja tollanen terveydenhotiaja!!

Miksisä tarvit tukea vieraalta ihmiseltä?