mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Meillä anoppi käy kerran vuodessa kylässä, soittaa 2kertaa vuodessa, laittaa postikortin kerran vuodessa! Muistaa lapsia kylläkin synttäripäivinään viikon myöhässä ja minusta outo ele tällanen kun itsekkin ostelen tarjousvaatteita,mut yleensä tapana ottaa hintalaput pois..anoppi ottaa tarjouslaput pois(liima jää)mut normihinnan jättää.

Nyt se ilkee kysellä nuukuuttaan(siis rahaa heillä on kun talo maksettu, auto maksettu,,tai sit tyttären tyttöön menee niin paljon rahaa)Mä kirjotan aivan kuin hän minulle kirjoitti
"Ei tullu puheeksi lasten joululahjatoiveet, jos on jotain pientä mitä voitaisiin lähettää, ehkä sattuisi mieleiset. Tuli kai synttäripaketit perille?"

siis mitä mieltä ootte tällasesta?
mielestäni hän viestittää aika suoraan että on niin kallista kaikki ja viel teidänki lapsille pitäs jotain ostaa ja lähettää.

Hän on kyllä minulle sanonut suoraan että raha on hänelle todella tärkeetä ja sitä käytetään tarkasti.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti82:
Meillä anoppi käy kerran vuodessa kylässä, soittaa 2kertaa vuodessa, laittaa postikortin kerran vuodessa! Muistaa lapsia kylläkin synttäripäivinään viikon myöhässä ja minusta outo ele tällanen kun itsekkin ostelen tarjousvaatteita,mut yleensä tapana ottaa hintalaput pois..anoppi ottaa tarjouslaput pois(liima jää)mut normihinnan jättää.

Nyt se ilkee kysellä nuukuuttaan(siis rahaa heillä on kun talo maksettu, auto maksettu,,tai sit tyttären tyttöön menee niin paljon rahaa)Mä kirjotan aivan kuin hän minulle kirjoitti
"Ei tullu puheeksi lasten joululahjatoiveet, jos on jotain pientä mitä voitaisiin lähettää, ehkä sattuisi mieleiset. Tuli kai synttäripaketit perille?"

siis mitä mieltä ootte tällasesta?
mielestäni hän viestittää aika suoraan että on niin kallista kaikki ja viel teidänki lapsille pitäs jotain ostaa ja lähettää.

Hän on kyllä minulle sanonut suoraan että raha on hänelle todella tärkeetä ja sitä käytetään tarkasti.

MÄ TAHDON RAKASTAVAN, LEMPEÄN, HELLÄN, VÄLITTÄVÄN ANOPIN JOKA AJATTELEE LAPSIA EIKÄ RAHAA JA TAVARAA :(

"jos jotain pientä mitä voitaisiin lähettää"

minun mielestä tää on että postin kautta viitsi isoa paketti laittaa mikä on mielestäni ihan ymmärrettävää.
mutta itsehän toki tiedät tilanteen...

minusta sinun kannattaa ihan suoraan kertoa, mitä toivot. Älä ajattele hintaa, vaan todella sitä, mitä lapsesi tarvitsevat! Se on sitten anoppisi asia, ostaako toivomasi. Ei kannata pilata mieltään, tuollaisia anoppeja riittää, Suomi pullollaan. Myös meillä pihi. Niinpä olen alkanut sanomaan suoraan, jos kysyy. Mutta ei kysykään, kun ei lahjoja sitten laitakaan kuin synttäreillä. Tulee mitä tulee, joskus petyn ja joskus osuu juuri lapselle sopiva lahja.

Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
"jos jotain pientä mitä voitaisiin lähettää"

minun mielestä tää on että postin kautta viitsi isoa paketti laittaa mikä on mielestäni ihan ymmärrettävää.
mutta itsehän toki tiedät tilanteen...

mä olen lähettänyt postin kautta kaverilleni lasten vaatteita useita kertoja vuodessa n.10kilon paketti on tullut ja maksanut n10-12e ettei minusta kovin kallista ole.
lähetän vaatteet ja maksankin hänen puolestaan lähetyskulut koska tahdon vaan eroon tyttöjen vaatteista ja olen aika huono niitä heittämään roskiin joten tykkään antaa!

Alkuperäinen kirjoittaja miina:
minusta sinun kannattaa ihan suoraan kertoa, mitä toivot. Älä ajattele hintaa, vaan todella sitä, mitä lapsesi tarvitsevat! Se on sitten anoppisi asia, ostaako toivomasi. Ei kannata pilata mieltään, tuollaisia anoppeja riittää, Suomi pullollaan. Myös meillä pihi. Niinpä olen alkanut sanomaan suoraan, jos kysyy. Mutta ei kysykään, kun ei lahjoja sitten laitakaan kuin synttäreillä. Tulee mitä tulee, joskus petyn ja joskus osuu juuri lapselle sopiva lahja.

Vastasinkin tähän hänen viestiin että...Lapsilla taitaa olla niin suuret toiveet...on nukkekotia,radio-ohjattavaa autoa,suksee, muumitietokonetta.
Mutta kaikkeehan meidän mielestä lapsillamme jo on ja jos on vaikea keksiä lahjaideaa niin onhan lapsilla tilitkin,aikomuksena kasvattaa sitä kunnes lähtevät maailmalle.
Tähän ei anoppi vastanna enää vaan appiukko soitti minulle ja kyseli lahjoja ja sanoin sitten että no ostakkee kanniin nukkekotiin nuket tai huonekaluja tai mitä vaan sinne nukkekotiin ja pojallemme appiukko oli heti valmis ostamaan kalliin ja ison radio-ohjattavan auton että se siinä taas nähtiin kuka heistä pihi on..heh. ja tää kolmas jäikin heiltä sitten kysymättäkin että mitä hälle tarviis...heh.

Yhteistyössä