ANOPIN KÄYTÖS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs mielensä pahasti pahoittanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs mielensä pahasti pahoittanut

Vieras
Tullaan varmaan taas tähän anoppikeskusteluuun, mutta pakko purkaa ajatuksiaan jonnekkin. Mitä mieltä olette tästä:

Mieheni on anopin ainoa lapsi. Anoppi tulee kylään, on kiinnostunut miehestäni eli pojastaan ja meidän lapsista eli hänen lapsenlapsistaan. Minulta ei tarvitse edes kysyä, mitä kuuluu.

Minä olen kuin ilmaa hänelle. Haluaa jopa kahvipöydässä tuoda asian esille, että kuinka tärkeitä hänelle on hänen poikansa ja lapsenlapsensa. Minusta ei sanaakaan. Tuntuu vaan siinä mielessä pahalle, että minä olen täällä valmistellut hänen tuloaan, siivonnut, leiponut yms. Tyhjää ilmaa siis olen hänelle ja tuntuu että hän ikäänkuin haluaisi sen minulle suoraan esittää.

Joskus olen ottanut asian puheeksi ihan ystävääliseen sävyyn ja sanonut että minusta se tuntuu pahalle. Anoppi siihen vaan totesi että: " Tottakai hänelle oma poika ja lapsenlapset ovät tärkeintä elämässä" Ikinä en ole mitään pahaa anopille sanonut tai tehnyt. Olen käyttäytynyt ýstävällisesti häntä kohtaan.

Mitä minun pitäisi tehdä? Olla välittämättä vaikka se tuntuu pahalle? Vai lähteä jonnekkin muualle kun anoppi tulee ja jättää mies siivoomaan ja emännöimään? Vai ei ottaa anoppia ollenkaan kylään? Elää omaa elämää oman perheeni kanssa, mieheni ja lastemme kanssa ja unohtaa koko anoppi. Kai se niin paras on. Mitä mieltä olette?

Ehkä minä sinuna koittaisin vaan ymmärtää sen, ettei hän (anoppisi) osaa ottaa sinua huomioon niin kuin pitäisi, sellainen ei sitten kai ole hänelle luonteenomaista ja vaikka se on sinua kohtaan ikävää, niin en usko, että hän tekee sitä ilkeyttään, hänellä on ollut pieni perhe, yksi lapsi, hän ei ehkä ole oppinut jakamaan huomiotaan. Vaikka aikuisen ihmisen hyvään käytökseen kuuluukin tasapuolisuus, niin kaikilla ei sitä luonnostaan tule, niin kenkkua kuin se onkin.

Mun anoppi kans ihan perse, käy kyl meillä, tottakai poikansa luona, mutta mulle ihan sama käykö vai ei. En vihoittele hänelle mutta ei mulla ole väliäkään käykö vai ei.
Nauti perheestäsi ja anna anopin olla omana arvonaan, et hänen kanssaan joka päivä elä. Jos ei miellytä häntä tilanne niin ei, kaikkia ei voi miellyttää. HALIT sulle.

Älä sinäkään huomioi anoppia!! Ei vaineskaan.....jos kerta olet jo ite sanonut asiasta, niin pyydäppä miestä kysymään seuraavaksi anopilta, että miks on näin?

No tietenkin oma lapsi ja lapsenlapset ovat tärkeintä, eikös sen niin kuulu mennäkin? Sitä en kyllä ymmärrä, että kohtelee kuin ilmaa. Mutta siis niin, en itse oleta olevani anopilleni tärkeintä, mulla on oma äiti olemassa ja hälle olen tärkeä. Anopin kanssa välit hyvät, mutta aivan varmasti lapsenlapset ja omat lapsensa menevät minun ohi arvoasteikossa. Kuten mullakin menee omat lapset anopin ohi.

No tuskin sun nyt kannattaa lapsia ja miestä anopin käytöksen takia rangaista, ei he ole mitään pahaa tehneet. Lasille mummo on varmasti tärkeä kuten äiti miehellesi, jäät toiseksi jos pistät äidin ja ittes viivalle kun on miehen äidistä kyse. Ota huomioon että miehesi on tuntenut 20 vuotta kauemmin äitinsä kun sun.

Ellei anopilla ole sinua kohtaan elkeellisempiakaan käytössääntöjä, niin ole kuin et huomaisikaan äläkä passaa, meette oman perheenne mukaan ulos, kauppaan yms. lähtee mukaan jos tahtoo.

Alkuperäinen kirjoittaja cruelladevil:
no minkätakia anoppia varten pitää siivota ja huseerata :o varsinkin jos lopputulos on vaan paha mieli?

Niin anoppi pistää meidät siellä hänen luona ollessaan jopa laittamaan ruoat. Hän ei kuulema jaksa. On täysin työkykyinen ihminen. Olisi minusta reilua, että kun tulee meille ja minä teen kaiken valmiiksi (vaikka on lapsia) niin joskus astua hänenkin kotonaan valmiiseen pöytään. Rajansa kaikellakin, ehkä en sitten jatkossa enää passaa häntä, aikuista ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tuskin sun nyt kannattaa lapsia ja miestä anopin käytöksen takia rangaista, ei he ole mitään pahaa tehneet. Lasille mummo on varmasti tärkeä kuten äiti miehellesi, jäät toiseksi jos pistät äidin ja ittes viivalle kun on miehen äidistä kyse. Ota huomioon että miehesi on tuntenut 20 vuotta kauemmin äitinsä kun sun.

Ellei anopilla ole sinua kohtaan elkeellisempiakaan käytössääntöjä, niin ole kuin et huomaisikaan äläkä passaa, meette oman perheenne mukaan ulos, kauppaan yms. lähtee mukaan jos tahtoo.

Mies on sanonut siitä äidillensä. Ja mies on jopa halukas katkaisemaan välit äitiinsä. Ei kuulema hyväksy tilannetta. Eli ei halua olla äitinsä kanssa tekemisissä, ei vastaa puhelimeen kun hän soittaa, ei tekstiviesteihin. On pettynyt äitiinsä pahasti. Mies jopa sanoi suoraan minulle, että: " ei se sinusta välitä, vaikka sille mitä sanoisi. Mutta meidän ei tarvitse olla sen kanssa tekemisissä. Minä en halua enää sitä tänne"

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Mies on sanonut siitä äidillensä. Ja mies on jopa halukas katkaisemaan välit äitiinsä. Ei kuulema hyväksy tilannetta. Eli ei halua olla äitinsä kanssa tekemisissä, ei vastaa puhelimeen kun hän soittaa, ei tekstiviesteihin. On pettynyt äitiinsä pahasti. Mies jopa sanoi suoraan minulle, että: " ei se sinusta välitä, vaikka sille mitä sanoisi. Mutta meidän ei tarvitse olla sen kanssa tekemisissä. Minä en halua enää sitä tänne"

eli ongelma on sitten mikä?
mä' en oikein ymmärrä sua.kukaan ei voi pakottaa ketään kylään mennessä tekemään ruokaa,eli elkää tehkö kun menet anopille.ja kun hän tulee kylään teille älä huseeraa,olet vain itsesi sun tarvi mitään siivota yms.
jos et jaksa niin tee kuten miehes sanoo että olette poissa toistenne silmistä!

Jos te kerran olette molemmat yhtämieltä asiasta niin ilmottaisin tai mies ilmottaisi ettei kaivata niin kauan kun on jonkin näköstä kunnioitusta hänen vaimoaan kohtaan.

No mitäs mieltä tästä olette? Siis mies valitsi minut äiteensä sijasta. Vaikka valintaa en ole pyytänyt tekemään. Tuntuu jopa hieman tyhmälle, että mieheni ei halua äitiinsä pitää yhteyttä. Mutta se on miehen oma valinta, en ole painostanut häntä siihen. Enkä pyytänyt.

Mies on sanonut siitä äidillensä. Ja mies on jopa halukas katkaisemaan välit äitiinsä. Ei kuulema hyväksy tilannetta. Eli ei halua olla äitinsä kanssa tekemisissä, ei vastaa puhelimeen kun hän soittaa, ei tekstiviesteihin. On pettynyt äitiinsä pahasti. Mies jopa sanoi suoraan minulle, että: " ei se sinusta välitä, vaikka sille mitä sanoisi. Mutta meidän ei tarvitse olla sen kanssa tekemisissä. Minä en halua enää sitä tänne"[/quote]

eli ongelma on sitten mikä?
mä' en oikein ymmärrä sua.kukaan ei voi pakottaa ketään kylään mennessä tekemään ruokaa,eli elkää tehkö kun menet anopille.ja kun hän tulee kylään teille älä huseeraa,olet vain itsesi sun tarvi mitään siivota yms.
jos et jaksa niin tee kuten miehes sanoo että olette poissa toistenne silmistä!
[/quote]

Ruuatko sinne siis pitäisi kaupasta valmiina ostaa? Kyllähän sitä syödääkin täytyy, varsinkin kun on lapsia! Anoppi ei siis halua tehdä ruokaa ollenkaan kun olemme siellä kylässä. Sanoo vaan että kaapissa on jauhelihaa, voisitte vaikka tehdä makaroonilaatikkoa. Hänhän sitten mielellään tulee valmiiseen pöytään istumaan ja syömään.

Ruuatko sinne siis pitäisi kaupasta valmiina ostaa? Kyllähän sitä syödääkin täytyy, varsinkin kun on lapsia! Anoppi ei siis halua tehdä ruokaa ollenkaan kun olemme siellä kylässä. Sanoo vaan että kaapissa on jauhelihaa, voisitte vaikka tehdä makaroonilaatikkoa. Hänhän sitten mielellään tulee valmiiseen pöytään istumaan ja syömään.

asuuko anoppi siis niin kaukana, että siellä täytyy ruoka syödä? tehkää ens kerralla niin, että käytte ennen anopille menoa perheen kanssa ravintolassa syömässä, sit hilpasette anopille kylään ja lähdette taas ravintolan kautta kotiin kun nälkä tulee.

Yhteistyössä