mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmistunut

Vieras
Mitä mieltä tällaisesta, kun oma äitini on työikäinen ja tällä hetkellä kotona (töihin palaa tänä syksynä), minulla 2 pientä lasta ja apu olisi todella tervetullut mutta en halua enkä viitsi pyytää. Äitiäni pyydetään tuttujen luokse hoitamaan heidän lapsiaan aika usein vaikka heillä on omat mummut ja lapset ovat myös näillä mummuilla usein hoidossa jopa yötä usein. Olen todella kiukkuinen ja jopa katkera tästä asiasta mutta en voi mennä siitä sanomaan, tuntuu että olen liian itsekäs, onko näin?

Pyydä, jos tarvitset apua! Ja uskon, että äidistäsi tuntuu mukavalta kun kerrot, että tarvitset ja arvostat hänen apuaan! Ehkä seuraavalla kerralla äitisi ehdottaa itse, että voisi tulla hoitamaan lapsia =)

Ei nyt ole kyse siitä etten olisi koskaan pyytänyt ja apua toki saanutkin, mutta näiden muiden apua pyytävien takia en enää viitsi äitiäni enempää kiusata lasten hoidolla.
Ja tosiaan tuntuu ettei äitiäni jaksa kiinnostaa lasteni hoito ihan oma alotteisesti, niin kuin ei ketään muutakaan mm.kummit ja muut ystävät.
Tuntuu että se on vain niin nöyryyttävää aina olla pyytämässä apua ja varmasti kaikilla on tiedossa millaista tämä arjen pyöritys on meillä!

Lisään vielä, että lapseni tästä myös tavallaan kärsivät koska heidän mummunsa hoitaa toisia lapsia enemmän kuin omia lapsen lapsia. Ja siitä en kehtaa mennä kenellekään sanomaan koska jotenkin se kuulostaa tyhmältä vaikka minusta siltä tuntuukin :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisään vielä, että lapseni tästä myös tavallaan kärsivät koska heidän mummunsa hoitaa toisia lapsia enemmän kuin omia lapsen lapsia. Ja siitä en kehtaa mennä kenellekään sanomaan koska jotenkin se kuulostaa tyhmältä vaikka minusta siltä tuntuukin :(

voithan äidillesi sano että lapset haluaisivat viettää aikaa enempi mummon kanssa. Asianhan voi ilmottaa ihan nätisti, tappelematta.

En missään nimessä haluaisi ruveta asiasta tappelemaan, mutta se harmittaa kovasti kun omilla lapsilla ei lähellä ole niitä mummuja kuin tuo 1 ja sillä on ne toiset hoitomuksut, joilla on kyllä ne omat mummut lähellä jotka myös heitä hoitaa ja pitävät yötäkin. Eikö se ole väärin että mun lapsilta on mummu nyt tavallaan kadonnut näiden toisten takia koska heidän vanhemmat syytää lapsiaan hänelle, eli siis tarkoitan sitä että minun lapseni eivät pääse hoitoon kuin noin 2 kertaa vuodessa ja nämä toiset lapset ovat hoidossa melkein kerran viikossa ellei useamminkin jollain mummulla tai sitten minun äitini luona, jonka takia en viitsi pyytää enkä edes puhua äidille omista tarpeistani tai edes lasten puolesta. Ymmärtääköhän tästä nyt mitä ajan takaa?

Yhteistyössä