Mitä mieltä? Tekikö baarin omistaja mielestänne oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli olin ostamassa kolmatta juomaa (aiemmat myi toinen myyjä) ja nainen kysyi et samako, ja vastasin et juu, ihmettelinkin että muistaako mitä aiemmin tilasin vaikken häneltä niitä ostanutkaan, tosin olemme ennestään tuttuja joten ajattelin että hän sitten muistaa mitä juon yleensä. No menin sitten juomineni pöytään ja hörppäsin niin olikin laittanut väärän juoman, menin takaisin tiskille ja sanoin asiasta niin nainen sanoi että ai oliko väärä no voi että kyllä hän ihan sitä antoi mitä aina juot ja näytti pullon. Sanoin etten kyllä ole sitä juonut vaan ihan toista, No, hän ei antanut uutta juomaa kuitenkaan. Jos se oli oikein häneltä tehty niin ok mutta minua ei enää kuppilassaan näe...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
teki oikein, se oli sun oma moka kun et varmistanut että hän tietää mitä juot..

Aha ok, miksiköhän hän ei sitten kysynyt multa mitä juon kun ei ilmiselvästi sitä tiennyt?

ehkä hän sekotti sut johonkin toiseen?

Juu ei kyllä sekoittanut, tietää mun ihan hyvin, pieni paikka..

Aha ok, miksiköhän hän ei sitten kysynyt multa mitä juon kun ei ilmiselvästi sitä tiennyt?
Kysyihän.Olisit sanonut et mitä haluut juoda kun hän kysyi et samako.Eikä et juu.

Oishan tuo toki kiva ele ollut jos hän olisi laittanut sulle sitä juomaa ilmaseks mitä halusit.

Itse pitäisi pitää huolta siitä että saa sitä mitä on tilannut.Molempien moka ehkä kuitenkin.

Ilmiselvästi hän muisteli väärin,tai sekotti sut johonki toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Molempien väärin käsitys, olis tietty voinu myydä esim halvemmalla oikeen juoman mut jos tykkäät nykästä palkokasvin nöösiin niin käy muualla jatkossa ja tilaa aina juoma nimellä

Juu näin teen. Eikä tää ollu ainut juttu edes tän illan aikana eikä yleensäkkään; omistaja vetää rahaa humalaisilta välistä kun kuvittelee että nämä ei humalaltaan huomaa jne. Ihan tuttu juttu jo mutta se että mulle ei lainkaan asiassa vastaan tullut, vaikka ollaan tosiaan tuttuja, niin ei tarvitse mua enää siellä nähdäkkään.

Molempien väärin käsitys, olis tietty voinu myydä esim halvemmalla oikeen juoman mut jos tykkäät nykästä palkokasvin nöösiin niin käy muualla jatkossa ja tilaa aina juoma nimellä

Juu näin teen. Eikä tää ollu ainut juttu edes tän illan aikana eikä yleensäkkään; omistaja vetää rahaa humalaisilta välistä kun kuvittelee että nämä ei humalaltaan huomaa jne. Ihan tuttu juttu jo mutta se että mulle ei lainkaan asiassa vastaan tullut, vaikka ollaan tosiaan tuttuja, niin ei tarvitse mua enää siellä nähdäkkään.

Niinhän ne aina tekee, ainaki asiakkaiden mielestä :xmas: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:

Kysyihän.Olisit sanonut et mitä haluut juoda kun hän kysyi et samako.Eikä et juu.

Oishan tuo toki kiva ele ollut jos hän olisi laittanut sulle sitä juomaa ilmaseks mitä halusit.

Itse pitäisi pitää huolta siitä että saa sitä mitä on tilannut.Molempien moka ehkä kuitenkin.

Hän kysyi vain että samaako juot kuin ennenkin ja vastasin että juu.. Mutta joo, molempien moka varmaan osaltaan mutta minä sen mokan sitten kuitenkin kokonaan maksoin enkä edes pystynyt sitä juomaa juomaan. Varmaan laittoi jo valmiiksi hörpätyn juomankin uudelleen myyntiin kun sen siihen tiskille jätin ja me lähdimme pois koko paikasta..

Mun mielestä juoman myyjä toimi väärin. Jos multa kysytään "samako" niin en mä rupee siihen varmistaan, että "joo sama karjala-olut" tai ihan mikä vaan olikaan... Eipä kovin ammattimaista toimintaa.

Niinhän ne aina tekee, ainaki asiakkaiden mielestä :xmas: :laugh: :laugh:

No meidän seurueessa oli yksi nainen joka ei tosiaan ollut juurikaan huppelissa ja omistaja oli antanut rahasta liian vähän takaisin, kyse nyt ei ollut kuin 50sentistä mutta kuitenkin, ja tiedän ettei ole eka kerta kun näin kävi. Aika monta asiakasta vaan menetti noilla menettelyillään..

Mun mielestä juoman myyjä toimi väärin. Jos multa kysytään "samako" niin en mä rupee siihen varmistaan, että "joo sama karjala-olut" tai ihan mikä vaan olikaan... Eipä kovin ammattimaista toimintaa.

No sitäpä itsekkin aattelin, että luulis tietävän mikä se sama sitte on..

Joskus vuonna miekka ja kirves tai jotain niitä... Oltiin likkakaverin kanssa taas kerran ( :xmas: ) viihteellä ja jotain tiettyä paukkua siinä tilattiin. No, baarimikko (oli muutes hemaseva tapaus :p ) ei jostain syystä saanut tehtyä sitä ihan oikein joku aine puuttui tms.
Lasit tyhjeni ja lisää piti saada, jo ennen kuin ehdimme tilata tää baarimikko toi meille lasit nenän alle ja tarjos ne paukut. Jokos me tilattiin... Ja baarimikon pojot nous silmis...

Sun moka, ettet varmistanu, et saat oikean juoman, ja tarjoilijan moka, ettei varmistanu, et mitä haluat.
Jos olisin itse ollu tuossa tilanteessa myymässä, niin olisin hyvittäny sulle siitä väärän juoman hinnasta esim. puolet, ja sopinu asian.

Alkuperäinen kirjoittaja Iituliina:
Joskus vuonna miekka ja kirves tai jotain niitä... Oltiin likkakaverin kanssa taas kerran ( :xmas: ) viihteellä ja jotain tiettyä paukkua siinä tilattiin. No, baarimikko (oli muutes hemaseva tapaus :p ) ei jostain syystä saanut tehtyä sitä ihan oikein joku aine puuttui tms.
Lasit tyhjeni ja lisää piti saada, jo ennen kuin ehdimme tilata tää baarimikko toi meille lasit nenän alle ja tarjos ne paukut. Jokos me tilattiin... Ja baarimikon pojot nous silmis...

Näin just pitäis toimia, on se baarillekkin hyvää mainosta. Ei mulle jäänyt kyllä kuin p....n maku suuhun tosta paikasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Sun moka, ettet varmistanu, et saat oikean juoman, ja tarjoilijan moka, ettei varmistanu, et mitä haluat.
Jos olisin itse ollu tuossa tilanteessa myymässä, niin olisin hyvittäny sulle siitä väärän juoman hinnasta esim. puolet, ja sopinu asian.

Voisitko kertoa miten se pitää varmistaa, että saa oikean juoman tommoisessa tilanteessa? "niin kai sä sit tiedät, että se mun sama on se ja se?" Ei itelle tulisi mieleenkään!

Joo no oli molempien moka varmaankin osaltaan, mutta se ettei millään tavalla tullut vastaan niin ei hyvä fiilis jäänyt. Jos vaikka olisi "tarjonnut" uuden juomankin niin ei varmaankaan olisi baari siitä konkkaan mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
No eihän sillä tietty oo ehkä mitään velvollisuutta sulle ilmatteeks mitää antaa, mut niin mulle on aina kyllä töissä opetettu et tommosessa tilanteessa ois uus juoma tullu tilalle.

Ei varmaankaan velvollisuus olekkaan mutta se mitä "seurauksia" siitä syntyy on epäedullisempaa kyllä baarille kuin että jos hän olisi uuden juoman tilalle antanut, olisin vastaisuudessakin rahani kyseiseen kuppilaan vienyt kun mieli tekee viihteelle mutta nyt niin ei enää käy. Sun työpaikalla on varmaan hyvä maine verrattuna tuohon kuppilaan missä itse olis :)

Voisitko kertoa miten se pitää varmistaa, että saa oikean juoman tommoisessa tilanteessa? "niin kai sä sit tiedät, että se mun sama on se ja se?" Ei itelle tulisi mieleenkään!

se samako?
joo, kossukola..

tosi hankalaa..

Mä ainakin olisin sanonu suoraan, että joo. otan sen ja sen. Mitä vaikeeta siinä on? Se on vaikeeta, jos sen tekee vaikeeksi.

Yhteistyössä