Mitä mieltä te olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja persaukinen!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

persaukinen!

Vieras
Erottiin lapsen isän kanssa kun lapsi oli alle vuoden ikäinen.
Nyt lapsi on tokalla luokalla ja meillä on erimielisyyttä elareista......
Niitähän ei ole tarkastettu "virallisilla tahoilla" sitten vuodn 2005 kun isä sillä summalla ei ole aiemmin ollut ns.merkitystä, se on vaan sovittu "heittämällä" aikanaan.
Nykyään lapsen isällä 2 muutakin lasta, mä elän lapsen kanssa kaksin.

Nyt kun lapsi on kouluikäinen on tullut paljon hankintoja; reput, penaalit, teatterimatkat, polkupyörä, laskettelureissut, sukset.....
Ja kaikki nämä sisältyy isän mielestä siihen 140e elatusmaksuun....? Lapsi kuitenkin myös syö kun hevonen, käyttää päivittäin suihkusaippuaa, vessapaperia, hänenkin pyykit pestään, hänkin käyttää sähköä..... Siis oikeesti, ei mun ole tarkoitus kupata mitään 500 euroa isältä, mutta mun mielestä hän vois elareiden lisäksi osallistua esim.suksipaketin ostoon?! se kuitenkin makso sen satasen verran aikanaan... mut ei osallistunut kun kuulema juuri tämän takia hän maksaa elareita. minä sanoin, et ne on LAPSEN ELÄMISEEN. Eikä se keskustelu edenny mihinkään. Minä ostan lahjat kaverisynttäreille omasta kämäsestä palkastani ja exä elää sentään kahden aikuisen taloudessa. On joo kaksi lastakin, mutta mua nyt korpeaa tää homma kun taas väännettiin kättä. Lapsi oli laskettelureissussa koulusta ja välinevuokriin yms.meni melkein 50 euroa MUN pussista. Isänsä antoi 5e karkkirahaa.

Mielipiteitä?

No kyllähän tuo 5e on mun mielestä vittuilua, ja lapsena loukkaantuisin, jos taso on jatkuvasti tuo ja sekin harva. Eikö mitään indeksikorotusta ole tullut summaan edes?

Onko teillä vielä välit jotenkin nokittelevat, siksikö mies tuolleen sorsii esikoistaan? Itse erolapsena olisin ottanut nokkiini iäksi, jos isä olisi tuolleen kohdellut. Mimmoiset isän ja lapsen suhteet muuten ovat?

kyllähän tuota pitäisi edes sinne 150+ nostaa..mutta saathan sinä toki lapsilisän ja mahdollisen asu mistuen huomioon otettuna myöskin lapsen elämiseen..eipä tässä itellä ole edes varaa ollut mihkään suksiin ym 2 lapsen yh:na vaan koulusta lainattu tai käytettynä puskaradion kautta saatu. NIM: ensi vuodeksi olen toivottavasti saanut ihan säästettyä lapsille suksia ja luistimia varten :D..( 3 baari reissua vähemmän vuoden aikana niin saa jo hyvät sukset )..enkä jaksa miettiä miten eksä ja hänen nyksä pärjäävät miehen ylennyksen ja vaimon hyväpalkkaisen työn taia paljon paremmin kuin minä koska itse voin vaikuttaa omaan koulutukseenjne ..elämä on hauskempaa kun vaan ottaa oikean asenteen :)

Olisi varmaan aika laskea elatusmaksu uudestaan ns.virallisella taholla ja sopia samalla selkeät säännöt. Ja sitten sillä mennään ja turhat rutinat pois!

Isän ja lapsen välit on lämpimät ja lapsi on siellä jokatoisen viikonlopun ja iltoja välillä.
Mä annoin sit toisen vitosen vielä tohon laskettelurahaan mukaan, eihän 5 eurolla saa mitään. Ja se oli vittuilua mulle lapsen isältä, ei lapselle.

En tiedä mikä sitä vaivaa, mutta on aina pitänyt itseään jollain jalustalla josta jaellut "almujaan" joita mun pitäis sit kiitollisena muistella vielä viidenkin vuoden päästä.

Oikeesti ihan tavallinen suomalainen mies, mutta meidän välit ei eron jälkeen ole palanneet normaaliksi.. Asialliset välit kuitenkin on.

Mua vaan ärsyttää et ei voi tulla yhtään isoissa hankinnoissa vastaan elareiden lisäksi, ei mulla ole rahaa..

Yhteistyössä