Mitä mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Titta

Vieras
Sukulaisperheen 13-vuotias tyttö jäi syksyllä kiinni tupakoinnista. Koko perheelle oli varattu lomareissu talviloman ajaksi. Perheen vanhemmat sanoivat tytölle, että mikäli tupakointi jatkuu, tyttö ei pääse lomareissulle. Nyt tyttö on jäänyt kiinni tupakoinnista uudestaan ja lomareissun ajaksi tyttö menee sukulaisperheen luo (meille).

Mitä mieltä, onko liian ankara rangaistus vai ovatko tytön vanhemmat mielestänne tarpeeksi tiukkoja?

Hieno juttu, että toteuttivat uhkauksen. Tosin tuo voi olla väärin valittu rangaistus. Se lisää kapinaa. Mun mielestä. Ite olisin pelannut viikkoraha-pelikielto-kotiaresti -linjalla aluksi.

Itse olen sitä mieltä, että on hyvä rangaistus. Tupakointi on kuitenkin aika iso asia ja minusta on hyvä, että vanhemmat osoittavat, miten tosissaan ovat.
Eipä silti, mielelläni otan tuon tyttösen meille viikoksi. Ja kovasti toivon, että tupakoinnin lopettaa. Niin rakas on minullekin tämä nuori.

Mun kokemukseni mukaan ne nuoret polttaa vaikka vanhemmat mitä rangaistuksia asettais,oli ne sitten viikkorahojen menetystä tai lomamatkojen peruuntumisia.Edes kotiarestit ei auta mitään jos nuori todella haluaa polttaa.

Yhteistyössä