Mitä mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mä olen nyt vähän ymmälläni...
Naapurin teini-ikäinen tyttö on jo pari vuotta kulkenut meillä hoitamassa kissojani, tykkää pestä ja kammata ja touhuta niiden kanssa. Olen jo ajat sitten sanonut tytölle että hänen tulee kysyä vanhemmiltaan lupa tähän, ja kerran tyttö kävikin äitinsä kanssa meillä. Äiti aikoi myös tulla kissoja katsomaan uudestaan mutta ei koskaan enää tullut. Tyttö on käynyt säännöllisesti, heidän isänsä on allerginen joten on ollut kiva kun jossain saanut lemmikkejä hoitaa.
Nyt kuitenkin kävi niin että aamulla tuli viesti tytön isän puhelimesta joka kuului "voisin tulla tupakkapalkalla kampaamaan kissat :) " tyttö on ennenkin viestittänyt vanhempiensa puhelimesta kun oma saldo mennyt kiinni. Ikinä en ole röökiä lapselle tarjonnut :o eikä tuo koskaan ole moista edes vihjaillut. kirjoitin takaisin että ei tosiaan käy ja enää ei tarvitse meille tulla.
Luulen kuitenkin että tuo isänsä sen viestin kirjoitti. Hän on aina katsonut meitä pitkin nenänvartta ja luulen että yksi syy on tuo meidän tupakointi. Vaikuttaako se että he ovat lestadiolaisia? Kuinka hän voi pitää meitä niin tyhmänä etten näe tuollaisen läpi? Miksei aikuinen ihminen voi tulla ja asiaa puheeksi ottaa jos vaivaa?
Ja kuinkakohan hän selittää asian tytölleen, ettei tänne voikkaan enää tulla? Mua vähän harmittaa, likasta oli oikeasti apua ja itse hän selvästi nautti touhuilusta. Pitäiskö mun vielä jotenki puuttua asiaan?

Mun mielestä sinä teit nyt jotenki tyhmästi.
Jos kerta olet sitä mieltä et tytön isä on tuon viestin laittanut,niin miksi ihmeessä kiellät tyttöä tulemasta teille.
Olisin sanonut et tupakkaa ei tipu,kuten ei ole tippunut tähänkään asti.(jos ei sitten ole pöllinyt)
Mutta et tyttö on tervetullut hoitamaan kissoja

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mun mielestä sinä teit nyt jotenki tyhmästi.
Jos kerta olet sitä mieltä et tytön isä on tuon viestin laittanut,niin miksi ihmeessä kiellät tyttöä tulemasta teille.
Olisin sanonut et tupakkaa ei tipu,kuten ei ole tippunut tähänkään asti.(jos ei sitten ole pöllinyt)
Mutta et tyttö on tervetullut hoitamaan kissoja

Suutuin ensin niin kovasti että ajattelin et parempi tosiaan kun tyttö ei enää käy jos vanhempansa tollaista meistä ajattelee.

mut nyt myöhemmin harmittaa ja jotenki pahoitin mieleni, miksei voi tulla suoraan kysymään tupakka-asiasta jos se vaivaa? Ainahan tietty sekin on mahdollista että tyttö itse laittoi viestin, mutten jaksa uskoa fiksusta tytöstä että isän puhelimesta tuollaisia kirjottelisi kun tietää että mä vastaan siihen puhelimeen mistä viesti tuli.

Laita tytölle hänen omaan puhelimeensa viesti,että taisit olla hiukan liian äkkipikainen.Että kissoja saa toki tulla hoitamaan,mutta tupakkaa sinä et hänelle aijo tarjota.