Mitä mieltä tästä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hymni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mii";27218526]kaunis koti. Itse taas en menisi pilaamaan kaunista hirsipintaa maalilla.
Ja ihmettelenkin että miksi nykypäivänä kaiken pitää olla sitä valkoista, no siks ku naapurillakin on.[/QUOTE]

Makunsa kullakin :)

Vastaus ap:lle: kiva "mökki". Minäkin maalaisin sisäpinnat vaaleaksi.

[QUOTE="mii";27218526]kaunis koti. Itse taas en menisi pilaamaan kaunista hirsipintaa maalilla.
Ja ihmettelenkin että miksi nykypäivänä kaiken pitää olla sitä valkoista, no siks ku naapurillakin on.[/QUOTE]

Ei tumma petsauskaan paha olisi. Tuo sävy ei vaan nappaa, missään materiaalissa =)

juu, ei valkoista. olisi minun unelmatalo =) valkoiset seinät tekisi kämpästä liian valkoisen! kun kumminkin lattiat on vaaleat ja keittiönkaapit valkoiset, onhan tuolla jo muutenkin käytetty valkoista, eli tulisi kyllä liian valkoinen. hirsi saattaa toki vanhetessaan alkaa tummumaan. varmaan tummetessa siihen pitäisi hioa taas vaalea pinta esiin? miten tuollasessa puussa muuten saa pysymään sen vaaleuden? estääkö jokin lakka tai vastaava sitä yhtään?

Mulle ainakin se vaan on ns. vanahanaikaista, ja sellaisissa taloissa asuttiin 80 ja 90 luvulla. Olen korvia myöten kyllästynyt sellaiseen hirsipintaan.

Hirsi ei asuintalon materiaalina kyllä nappaa yhtään (minun mielestäni siis ruma), mutta tämä on toki vain henkilökohtainen mielipiteeni. Toki hirsitalo "hengittää" (siis runsaasti lämpövuotoa) jopa siinä määrin, että nehän eivät täytä nykyisiä eristysvaatimuksia. Hirsitalotoimittajillehan annettiin joku siirtymäaika, jonka kuluessa niiden pitäisi saada tuo eristysasia kuntoon, mutta pahat kielet tietävät kertoa, että loppumassa olisi koko hirsitalotuotanto.

Tuossa talossa ainoa varastotila näyttää olevan tuolla autokatoksen päässä oleva varasto; toivottavasti se on sentään lämmintä tilaa? Sähkölämmitys on pitkä miinus etenkin tällaisessa "hengittävässä" hirsitalossa.

Hintaan en osaa ottaa kantaa, kun en tunne alueen hintatasoa. Edulliseltahan tuo vaikuttaa neliöhinnaltaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27218669]Minä tykkään siitä mistä tykkään, en siitä mikä on in tai out. Eli maalaisin seinät.[/QUOTE]

juu toki, mutta tuntuu monella olevan tämä valkoinen kausi... oli kyllä minullakin, mutta liian kalpeaksi ja eleettömäksi meni.

juu, ei valkoista. olisi minun unelmatalo =) valkoiset seinät tekisi kämpästä liian valkoisen! kun kumminkin lattiat on vaaleat ja keittiönkaapit valkoiset, onhan tuolla jo muutenkin käytetty valkoista, eli tulisi kyllä liian valkoinen. hirsi saattaa toki vanhetessaan alkaa tummumaan. varmaan tummetessa siihen pitäisi hioa taas vaalea pinta esiin? miten tuollasessa puussa muuten saa pysymään sen vaaleuden? estääkö jokin lakka tai vastaava sitä yhtään?

Eipä sitä puun omaa vaaleutta taida saada millään pysymään. Jollain hyvällä lakalla voisi saada tummumista hidastettua. Toi kellastuminen/tummuminen valitettavasti on (varsinkin) männyn ominaisuus...

[QUOTE="mii";27218526]Ja ihmettelenkin että miksi nykypäivänä kaiken pitää olla sitä valkoista, no siks ku naapurillakin on.[/QUOTE]

Niin tai sitten toiset ihmiset vaan tykkää valkoisesta ja tekee sitä värimaailmaa sitten tekstiileillä jne.

Aika harva varmaan tekee asioita siksi, kun naapuri/sukulainen/ystävä/sisustuslehdet tekee niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27218681:
Hirsi ei asuintalon materiaalina kyllä nappaa yhtään (minun mielestäni siis ruma), mutta tämä on toki vain henkilökohtainen mielipiteeni. Toki hirsitalo "hengittää" (siis runsaasti lämpövuotoa) jopa siinä määrin, että nehän eivät täytä nykyisiä eristysvaatimuksia. Hirsitalotoimittajillehan annettiin joku siirtymäaika, jonka kuluessa niiden pitäisi saada tuo eristysasia kuntoon, mutta pahat kielet tietävät kertoa, että loppumassa olisi koko hirsitalotuotanto.

Tuossa talossa ainoa varastotila näyttää olevan tuolla autokatoksen päässä oleva varasto; toivottavasti se on sentään lämmintä tilaa? Sähkölämmitys on pitkä miinus etenkin tällaisessa "hengittävässä" hirsitalossa.

Hintaan en osaa ottaa kantaa, kun en tunne alueen hintatasoa. Edulliseltahan tuo vaikuttaa neliöhinnaltaan.

nyt vasta huomasin tuon sähköjutun... siitä tulee kyllä iso miinus, tulee kallista lämpöä talvella jos ei meinaa takkaa lämmittää vähän väliä.

Liian huvilamainen myös minunkin mielestä. Tykkään puunväristä ja lämpimistä sävyistä, mutta nuo seinät ovat liian hallitsevat, noita katselisi viikon-pari hiihtolomalla, mutta ei aina.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;27218722:
Niin tai sitten toiset ihmiset vaan tykkää valkoisesta ja tekee sitä värimaailmaa sitten tekstiileillä jne.

Aika harva varmaan tekee asioita siksi, kun naapuri/sukulainen/ystävä/sisustuslehdet tekee niin.

aika harva... oletko nähnyt foorumilaisten kodeista kuvia?

Ai, se on tuossa RautaRuukin takapihalla. Mä luulin hinnasta, että olisi jossain Myllymäen suunnalla tai asuntomessualueella.

Kiva pohja, sähkölämmitys iso miinus. Paljas hirsiseinä kuuluu yli sata vuotta vanhoihin rakennuksiin, nykyaikaisessa ikkunatalossa niistä tulee venäläisen uusrikkaan rakennuttama hiihtomaja -tunnelma.

• Tykkää
Reactions: Lex
Sisätiloista tulee mieleen joku mökki tunturin juurella. Varmaankin vaan johtuu tuosta hirrestä. Tykkään kyllä kovasti, mutta mökissä, en omassa kodissa. Tai ainakaan tuosta hirren väristä. Ulkoa ei näytä sellaiselta mökiltä. Pohja näyttää toimivalta.

Yhteistyössä