Mitä mieltä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jaani"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika kiva =)

Mua vaan ärsyttää wc-pytty kylpyhuoneessa ja se että kylppäriin ja saunaan kuljetaan kodinhoitohuoneen läpi, mun unelmatalossa ei olis noita ratkaisuja.
Pienimmät makkarit eivät olleet kovin isoja mutta ei kai niitten välttämättä tarvii ollakaan, keittiö-oh oli kiva.
Hinnasta en osaa sanoa mitään kun en alueen hintatasosta tiedä.

No ei se tuollainen pieni neliömääräpuutos vaikuta ja monet asunnot vaikuttaa ahtailta huonon suunnittelun vuoksi vaikka olisikin neliöluvut iso. Oletteko käyneet katsomassa. Näyttää tilavalta. Kyllä mulle kelpais.

Jos haluisin asua Oulussa tai meillä olis varaa ylipäätään ostaa tommonen talo, ni voisin ostaakkin. Onhan se uus ja hieno.

Mä taas en tykänny tuosta keittiö olohuone tilasta, en tykkää että ne on samassa tilassa. Mutta tekisin itte varmaan jonkun saarrakkeen siihen väliin, niin sitten kävis hyvin :D

Ihan ok, mihin tartvitsisit ne 10 neliöö?

Mua ei tontin koko kyllä sykähdytä, eikä se että on vuokratontti, koska vuokrilla tapaa olla taipumus nousta. Tontti tosiaan tuntuu pieneltä, mutta sehän on taas niin ihmisestä kiinni. Vaikea vaan ajatella kun asuu 5000 neilön tontilla.

Nätin näköinen koti, hinta kyllä hieman hurjalta tuntuu. Mutta sekin toki taas kiinni teidän tuloista ja säästöistä.

[QUOTE="Elli";22809601]Oliko tuolla viidelle lapselle sängyt? Aika monta on mahtunut.[/QUOTE]

Meillä on 127 neliöisessä asunnossa (rivarissa) viisi lasta, ei siis kummastuttanut ollenkaan =D

kiva, eritysesti olhuone-keittö alue... avara ja valoisa.

ainoa mikä ärsyttää on se, että pesutiloihin kuljetaan kodinhoitohuoneen kautta, vähän ikävä esim saunailloissa yms ym, muuten kiva

Kiva talo, ja pohja on toimiva (meillä lähes samanlainen, muutama neliö vain enemmän). Vaikuttaa tosin melko hintavalta, kun ei ole omaa tonttia. Mutta itse tiedätte alueen hintatason varmasti paremmin.

[QUOTE="joo";22809642]kiva, eritysesti olhuone-keittö alue... avara ja valoisa.

ainoa mikä ärsyttää on se, että pesutiloihin kuljetaan kodinhoitohuoneen kautta, vähän ikävä esim saunailloissa yms ym, muuten kiva[/QUOTE]

no riippuu vähän kodinhoitohuoneesta ja sen käyttömahdollisuudesta. meillä kodinhoitohuoneessa on vaate/pyyhesäilytys, tosi iso pohjalaissohva, jossa voi istuskella ja vaihtaa vaatteet, tilavat naulakot/hyllyköt vaatteille ja saunajuomille, kulku suoraan terassille ulos jne... ja ihan ite olen suunnitellut nämä näin, jotta olisi mahdollisimma toimiva.

Aika kiva, tykkäsin siitä, että makuuhuoneet on omassa käytävässään ja niin, ettei niitä ole joka puolella. Tuossa oli kivasta kolme makuuhuonetta toisessa päässä asuntoa ja sitten yksi toisella puolella. Piha on kamalan avoin, mutta niin valitettavasti on melkein joka talossa Suomessa. Hinta kuulostaa aika korkealta, mutta en Oulua sen pahemmin tunne niin en osaa sanoa onko ylihinnoiteltu. Mutta ihan kiva asunto.

[QUOTE="vieras";22809667]oululaista stailausta; tv pois, tilalle piano =). menee pareemmin kaupaksi.[/QUOTE]

Ei siellä ole televisiota ollutkaan. Lastensänkyjä kyllä löytyy monta. Ihan tavallista täällä näillä uusilla alueilla. tv.oululainen Ps. Voisin harkita, jos olisin okt:ta ostamassa.

[QUOTE="oululainen";22809730]Ei siellä ole televisiota ollutkaan. Lastensänkyjä kyllä löytyy monta. Ihan tavallista täällä näillä uusilla alueilla. tv.oululainen Ps. Voisin harkita, jos olisin okt:ta ostamassa.[/QUOTE]

nii sanon siksi, kun näin olen suunnittelijaystävältäni oulussa kuullut..

Osa makuuhuoneista ja tuulikaappi kovin pitkulaisia ja kapeita eli ahtaan tuntuisia. Onhan tuossa paljon huoneita noihin neliöihin tungettu, mutta k+oh varmaan ihan riittävän kokoiset kylläkin.

Sisustus muuten peruskiva, mutta keittiö mielestäni vanhanaikainen (kirsikka-valkoinen)

Piha on karu vielä, menee muutama vuosi, että saa mitään näkösuojaa.

Jos alue on hyvä ja hinta kohdillaan, niin varmasti ihan ok talo!

Tuo alue on aikamoinen kammotus: pellolle rakennettuja pakettitaloja täynnä. Matalat pensasaidat, olematon näkösuoja naapuriin ja joka pihassa tramppa. Menee monta vuosikymmentä että näyttää viihtyisältä.

Mikä tuosta talosta tekee "laadukkaan"? Samanlaista muovia kuin kaikki muutkin uudet, siis nuo väliovet sun muut.

Eli en ostaisi ainakaan itselle.

[QUOTE="vieras";22809616]Minä tuolla hinnalla odottaisin kyllä saavani myös tontin omistuksiin, en ostaisi.[/QUOTE]

Oulussa tonttien hinnat on pilvissä. Jos tuolta alueelta haluaa tontin, saa pulittaa 100000 euroa. Kaverit osti melko läheltä Oulun keskustaa tontin, maksoivat siitä 280000 euroa. Että silleen.

Meillä on saman valmistajan talo, lähes samalla pohjalla. Yks makkari jätettiin pois, niin saatiin vähän enemmän avaruutta.Itse en ko. talossa tykkää liian avarasta keittio-olohuoneesta (meillä on rakennettu saareketta/väliseinää), enkä myöskään kaappien ovista. Mutta muuten ihan ok talo - joskin minusta aavistuksen ylihinnoiteltu. (meillä kyseinen talo, siis pelkkä talo kalleilla sisustusmateriaaleilla maksoi 180000 euroa)

[QUOTE="vieras";22809667]oululaista stailausta; tv pois, tilalle piano =). menee pareemmin kaupaksi.[/QUOTE]

Meillä täällä pohjanmaalla on lestadiolaisia, jotka eivät katso telkkaria. Tuo talo lienee niiden asuttama, kun oli noin paljon lastensänkyjä.

Pihasta en ossaa sanoa mitään, kun tuntuvat tuolla oulun perällä rakentavan taloja puutomille pelloille, et tuleeko sinne näkösuojaa vai ei. Kaksi makuuhuonetta oli vähän turhan pieniä, miksi aina pitää saada niin monta makkaria vaikkei välttis tarvetta ois, nyt ne on kapeita käytäviä, joihin ei paljoa sängyn lisäksi muuta mahdu. Muuten ihan kiva talo, itse en ihan noin paljoa rupeaisi köyhtymään, mutta jokainen tehköön niinkuin haluupi...
Todella monessa uudessa talossa kuljetaan kylppäriin kodinhoitohuoneen kautta, joten siihen en kommentoi olleskaan...

Ihan perustalo sisustuksen sävyjä myöten (ne iänikuiset beessi, ruskea ja valkea).

Tuohonhan on mahdollista tehdä yläkertaan ne 10 neliötä. Mietin vaan, että mistä kohden se portaiden varaus on, olohuoneen nurkastako?

Yhteistyössä