Mitä mieltä tälläsistä naapureista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Asun 50-luvun lopussa rakennetussa kerrostalossa ja täällä on älyttömän huono äänieristys! kuuntelen normaalin puheen voimakkuudella tv ohjelmia ja musiikkia eli en siis huudata tai omista kodissani mitään bassoja jotta koko kämppä pomppis, läppäriltä katon mun ohjelmat ja kuuntelen musiikit. Läppärin volyymit mulla on 15%/100% joten ei todellakaan voi olla mielestäni liikaa. Mutta tuntuu että tämä silti häiritsisi uusia naapureitani... Kun kuuntelen musaa, niin tämä noin 20v jätkä tulee seinän viereen laulamaan, sama myös toistuu jos katon jotain tv ohjelmaa, ilmeisesti yrittää tahalleen häiritä ja samalla viestiä miten selvästi täällä kuuluu äänet. No hän meluaa sitten omien kavereidensa kanssa, kuuluu kovaa puhetta ja naurua, ihme röhkimistä, sellasta sikailua... Tulee sellanen fiilis että hän sais kotonaan tehdä mitä lystää, mutta mun pitäis istua vaan hiljaa paikallani! eihän tämä niin mene. En mäkään oo kieltäny häneltä telkkarin katsomista tai musiikin kuuntelua, niin miksi häiriköi jos minä teen sitä??? huonosta äänieristyksestä huolimatta mun mielestä jokaisen kodista saa kuulua normaalin elämisen ääniä ja jos sitä ei kestä niin muuttakoon omakotitaloon. Oon kyllä itekkin tullu siihen tulokseen että omakotitalo on ihmiselle se parhain paikka asua, mutta en oo niin varakas että pystyisin sellaseen ainakaan nyt muuttamaan!

Joten kysymys kuuluu, teenkö jotain väärää tai rikollista kun kuuntelen tv ohjelmia ja musiikkia normaalin puheen voimakkuudella vaikka talossa huono äänieristys? ja jätkän puolelta tuota häiriköintiä tapahtuu päivälläkin, ei oo merkitystä sillä mihin aikaan katson ohjelmia tai kuuntelen musaa, yöllä en ees yleensä kuuntele musaa ja jos kuuntelen niin hiljaisemmalla.

Tollanen naapuri on kyl just niin perseestä ja niin syvältä kuin vaan voi :sleep:

Me muutettiin pois samanlaisen (nais) hirviön takia jolta siis kysyttiin et voisko hän mitenkään noudattaa hiljasuutta ja antaa muille mahdollisuuden nukkua yönsä. Eukko vastasi, hän on niin kamalan vähän kotona että hän on oikeutettu pitämään vähän ääntä!

Semmonen lehmuli :cautious: ei jääny ikävä.

Kundi ei ehkä tajua, että äänieristys on niin huono. Luulee siis sinun huudattavan niitä laitteita, eikä tajua oman mökän kuuluvan naapuriin.
Käy juttelemassa tai laita postilaatikkoon perisuomalainen lappu, jossa kerrot huonosta äänieristyksestä ja pyydät huomioimaan naapurit.

Ehkä ei tajua että äänieristys noin huono. Asiallisesti ensin juttelisin, ja jos ei mene perille, sitten isännöitsijän kautta.
Tottakai saat kuunnella tv:tä ja muutkin normaalin elämän äänet ok.
Omakotitalossa huonotkin puolensa...en ikävöi yhtään pihahommia, vaikka omaa rauhaa onkin ikävä (muutin okt:sta kerrostaloon).

Ittellä kanssa alkaa mennä naapurin kanssa hermot. Tämä on kanssa 50-luvulla rakennettu talo. Itse asun omistuskämpässä, naapurissa asuu yksinhuoltaja vuokralla. Muuten naapurissa on aina hiljaista (lapsien perusmöly jne mutta illat jo hiljaista), mutta sitten kun tää muija tapaa uuden miehen (näitä ollut 3-4) niin vuoroviikoin kun lapset ovat hänen eksällään niin valvovat aamuun asti ja mökyävät. Musiikkia ja puhetta. Työttömiä molemmat... siis ilmeisesti kaikki lyhytaikaiset miesystävät ovat olleet työttömiä tai sitten jostain muusta syystä pystyvät valvomaan öitä... Panoääniä ei sentään ole pahemmin kantautunut.

Nyt mietityttää että jaksaisko tosta sanoo. Toisaalta kesä tulee ja me ollaan todella vähän täällä. Varmaan syksyllä jo on tuo suhde taas ohi (tai ainakin tasaantunut) tai sitten muija muuttanut...

En haluisi aloittaa mitään prosessia. Naapuri on periaatteessa ihan ok tyyppi. Ei viitsisi aiheuttaa tarkoituksella ongelmia. Mikä neuvoksi?

Kaipa se puhuminen olisi paras vaihtoehto, mutta toisaalta kai sitä yhden kuukauden vielä jaksais.

Ap:n mainitsema kundi on just verrannollinen siihen moukkamaiseen kastiin jotka harrastaa kiusaamista maanteillä. Jarruttelevat edessä ja ohitustilanteessa kiihdyttävät. Kiilaavat metrin päästä eteen ym. Entisiä koulukiusaajia ja puruaivoja.

Mulla on asunut naapurissa somali, Soldiers of Odin-tyyppi ja amerikkalainen. Pahin oli amerikkalainen noista. Toki vaan yksittäistapaus, ei siinä sen ihmeempää. Somali oli rauhallinen, mitä nyt valvoi aamuyöhön, mut suht. ääneti. SoO-tyyppi oli kans hiljainen ja harmiton, mitä nyt silloin harvoin kun joi niin oli helvetti irti.

Nyt täällä on sitten koko päivä taas vaihteeksi laulettu oopperaa! :) ihan järkyttävän nolon kuulosta. Mulla rupes ottaa niin pahasti kupoliin, että huusin seinän takaa " nyt se turpa kiinni p*rkele! " niin meno vaan näytti yltyvän. Yritän tässä nyt tulkita tuota jätkää, tekeekö hän oikeasti tuota vaan ärsyttääkseen, vai onko tuo hänen tapansa vain elää ilman että sillä mitään pahaa kellekkään tarkottaa, onko mielenterveysongelmainen... välillä hänen elämänsä kuulostaa ihan normaalilta nuoren pojan elämältä, toisinaan taas kuulostaa siltä että hän vähän väliä yrittää ajaa minut hulluuden partaalle. Mitä oon tehny väärin että saan tällästä kohtelua? näin elellään täällä meillä, joidenkin harrastus on ilmeisesti muiden häiriköinti..... eihän tuollasen pitäis asua vielä ees omillaan, kerta ei osaa kuin joka päivä häiriköidä! pyhinäkin. s*atana. mulla soi korvissa jo sen ruma ooppera laulu, siis särkee korviin.

Mulla on ongelma naapurina osaketalossa säätiön kämpässä arabinuori homosexuaali ilm, marokon katuvosuja jota käy sitten panemassa jostain syystä etupäässä irakilaiset miehet ja ottavat häntä aika rajusti ,ulvonta on melkoista ja usein monta kertaa yössä ja erikoista kyllä huorapoika huutaa ääneen vittuuu vittuuu kun pyllyä rassataan ,ulvoo kyllä joskus vaikkei saakkaan, ilmeisesti vielä mielisairas ,miksi säätiö tekee tämmöistä veronmaksajen asunnoissa ,aika sairasta kyllä ,väitän että ko ,naapurin erottaa kuka tahansa ilman lääkärin opintoja mielisairaaksi ja hän lienee myös hyväksikäytetty . Nm. mikä neuvoksi ?

Yhteistyössä