Saako kerrostalossa tai rivitalossa kuunnella musiikkia ilman kuulokkeita?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tai katsoa TV.

Jos on huono äänieristys ja melkein kaikki kuuluu naapurin puolelle.

Tähän asti oon käyttänyt kuulokkeita, mutta koska ne aiheuttaa mulle tinnitusta niin en mielellään jatkaisi niiden käyttöä.

Täällä naapuri hyppii seinille mitä pienemmistäkin äänistä, kerran kun kävin klo 22 jälkeen suihkussa niin tuli siitä pimputtaa ovikelloa. Jos kuuntelen musiikkia tai tv ilman kuulokkeita niin mikä ois sopiva tuntimäärä päivässä jottei naapuri hermostu liikaa?
 
vierailija
Älä lähde tohon.

Oikeasti, ei noilla tiedoilla.

Minäkin kuuntelen AINA kuulokkeilla ja täällä on normaalit eristeet, ei pahviseinät.

Jos siellä on naapuri sekoamassa pienimmistä kun äänistä, niin musiikki/TV saa aikaan naapuri riidan.

Helvetillisen sellaisen.

Ja joo, on normaalia elämisen ääntä - mutta onko kiva kuunnella musiikkia, kun naapuri laittaa kostoksi kohta kovempaa musaa koko päiväksi?

Kaunarit seinän taakse pauhaamaan 16 h äänet täysillä tms tms.

Sittenkö on kivaa?

Meinaan yhtään veemäisempi naapuri voi lähteä kostamaan sinulle - ja siinähän olet, ne on normaaleja ääniä...

Eli käytä kuulokkeita ja etsi uusi kämppä, jossa paremmat eristeet, siinä ainoat neuvoni.
 
vierailija
Jos naapurisi ottaa sinut huomioon ja elää suhteellisen äänettömästi noudattaen hiljaisuusaikoja, ei sinullekaan tuota ongelmia toimia samoin.
Jos naapurinasi on kanta-astuja, joka paukuttaa keittiön kaapin ovia ja antaa lasten pelata jalkapalloa ja sählyä sisätiloissa, osta tehokkaampi vahvistin ja soita norjalaista kirkonpolttoheviä aamusta iltaan.
Käytä itse korvatulppia ettet vaurioita omaa kuuloasi.
 
vierailija
Saa, mutta ei varmasti ole aloittajan tilanteessa kovin fiksua. Kuten täällä jo vastattiin, niin jos naapuri ottaa aloittajan huomioon, käytä kuulokkeita.

Soita myös taloyhtiön/isännöitsijälle. Mielellään YHDESSÄ kaikkien naapurien kanssa, valittakaa eristeitä jotka eivät täytä rakennusmääräyksiä.

Se ei ole kenenkään asukkaan vika, mutta vaatikaa korjauksia. Valitettavasti se maksaa, eli kovin helppo prosessi ei ole tiedossa.

Oman asuntosi voit eristää ilman taloyhtiötä. Jos olet aloittaja vuokralla, on helpointa ja nopeinta muuttaa. Naapurisotaa ei kannata lähteä aloittamaan, siinä kärsii itsekin.
 
vierailija
Siis ette ole tosissanne, mun pitäis tuhota oma kuuloni naapurin takia sen vuoksi että hän ei kestä normaaleja elämisen ääniä!?

Luulis naapuria hävettävän itseään, jos toinen elää normaalisti ja hän rupeaa kosto toimenpiteisiin!
 
vierailija
Ei jumalauta. Se ei ole mitään naapurin ei huomioimista jos huonosta äänieristyksestä johtuen jonkin verran kuuluu musiikki, puhe, tv tai mikä tahansa naapurin puolelle

Kun ei huudata. Nolohan se on, jos mun kanssa sotii
 
9MM
Siis mä ymmärrän ton aina jos laitan kuulokkeet ja kuuntelen musaa mun tinnitus muuttuu sirkkelin ääneksi. Nyt lepotilassa tinnitus on kohinaa koko ajan mut siihen olen vuosien mittaan tottunut. Tässä munkin talossa on tosi heikot seinät ja äänet kuuluu helposti jopa vastapäiseen asuntoon. Mut onneks tässä rapussa asuu täyspäisiä jotka ei ääniä hätkähdä. Naapurisi kuullostaa neurootikolta jonka pitäisi oppia rentoutumaan tai muuttaa ääni eristettyyn koppiin asumaan normaalit äänet ei pitäisi häiritä. Tulipa mieleen täällä yks baari joutui sulkemaan ovensa kun samassa kerroksessa siellä takana ollut naapuri valitti melusta kuka riemu idiootti muuttaa baarin naapuriin ja sit kitisee melusta kerrankin oli baari joka järkkäs melkein joka viikonlopulle live musaa ja actionia. Sanot naapurille et ostaa korva tulpat jos elämä on nuin vaikeata.
 
vierailija
Siis ette ole tosissanne, mun pitäis tuhota oma kuuloni naapurin takia sen vuoksi että hän ei kestä normaaleja elämisen ääniä!?

Luulis naapuria hävettävän itseään, jos toinen elää normaalisti ja hän rupeaa kosto toimenpiteisiin!
Jaa, olen kyllä ihan tosissani.

Mietihän vähän tilannetta näin:

Naapurisi tykkää esim iskelmästä/hevistä yli kaiken ja sinä et.

Koska alat kuunnella musiikkia ilman kuulokkeita niin naapurisi päättää tehdä samoin.

Eihän hänenkään tarvitse omaa kuuloaan vaarantaa sinun takiasi, vai mitä??

montako tuntia haluaisit päivittäin kuulla siihen huonosti äänieristettyyn asuntoosi naapurin musiikin luukutusta??

Ja sinähän halusit vain viestejä, jotka tsemppaavat sinua mutta elämä ei toimi ihan noin.

Käytä kuulokkeita oikeasti tai muuta muualle, missä on paremmat eristeet.
 
vierailija
Mulla on tässä vaan yks seinänaapuri.
Toivoisin että voitais molemmat huomioida toisiamme puolin että toisin.
Mä en pyri kiusaamaan naapuriani, siks oon käyttänyt kuulokkeita tähän asti jo useamman vuoden, mutta kerta se pahentaa mulla tinnitusta niin en viitsisi naapurin mukavuuden takia kuuroksi hankkiutua.
Luulisi naapurin tajuavan, että huono äänieristys ei oo meidän kenenkään vika ja on oikeus siitä huolimatta pystyä elämään kotonaan normaalisti.
Noudatan tottakai hiljaisuusaikoja, enkä kuuntele musiikkia ja tv päivässä maksimissaan yhteensä kuin 3h. En huudata tietenkään
Jos se mulle tuosta alkaa kostamaan, niin missä on narsistin lääkitys...

Mitä liikkuu näiden kostajien päässä, ihan oikeasti? kerta tiedätte itsekkin, että sääntöjen pitää tottakai sallia kohtuullinen musiikin ja tv kuuntelu ilman kuulokkeita myös.
Ihan v*tun pimeää tämä, että ei voida yhtään joustaa ja tulla sen verran vastaan sitä toista osapuolta että okei sulla on terveydellinen ongelma ja siitä syystä et pysty kuulokkeita käyttämään, no ei se mitään, kuuntele muutama tunti päivässä musiikkia tai tv:tä ilman kuulokkeita ja hymy päälle!!!
Näin toimisi ystävällinen naapuri.
Riittäisi ymmärrystä puolin että toisin. Toinen saa nauttia rauhasta kun ei oo koko päivää laitteet päällä ja toinen saa sen pienen piristyksensä kerta haluaa hetken kuunnella musiikkia tai tv päivässä

Ja jos joku oikeasti meluaa, puhutaan siis vaikka ihmisestä joka bilettää usein aamuyölläkin. En alkaisi edes sen kanssa naurettaviin kostotoimenpiteisiin, en asetu kiusaajan tasolle, vaan otan ensin asiallisesti yhteyttä naapuriin ja jos sekään ei toimi niin lampsin isännöitsijän luo.

On se vitun vaikeaa elää kerros tai rivitalossa. Naapurin huomioiminen ei tarkoita täyttä hiljaisuutta, vaan myös joustavuutta
 
vierailija
Mulla on tässä vaan yks seinänaapuri.
Toivoisin että voitais molemmat huomioida toisiamme puolin että toisin.
Mä en pyri kiusaamaan naapuriani, siks oon käyttänyt kuulokkeita tähän asti jo useamman vuoden, mutta kerta se pahentaa mulla tinnitusta niin en viitsisi naapurin mukavuuden takia kuuroksi hankkiutua.
Luulisi naapurin tajuavan, että huono äänieristys ei oo meidän kenenkään vika ja on oikeus siitä huolimatta pystyä elämään kotonaan normaalisti.
Noudatan tottakai hiljaisuusaikoja, enkä kuuntele musiikkia ja tv päivässä maksimissaan yhteensä kuin 3h. En huudata tietenkään
Jos se mulle tuosta alkaa kostamaan, niin missä on narsistin lääkitys...

Mitä liikkuu näiden kostajien päässä, ihan oikeasti? kerta tiedätte itsekkin, että sääntöjen pitää tottakai sallia kohtuullinen musiikin ja tv kuuntelu ilman kuulokkeita myös.
Ihan v*tun pimeää tämä, että ei voida yhtään joustaa ja tulla sen verran vastaan sitä toista osapuolta että okei sulla on terveydellinen ongelma ja siitä syystä et pysty kuulokkeita käyttämään, no ei se mitään, kuuntele muutama tunti päivässä musiikkia tai tv:tä ilman kuulokkeita ja hymy päälle!!!
Näin toimisi ystävällinen naapuri.
Riittäisi ymmärrystä puolin että toisin. Toinen saa nauttia rauhasta kun ei oo koko päivää laitteet päällä ja toinen saa sen pienen piristyksensä kerta haluaa hetken kuunnella musiikkia tai tv päivässä

Ja jos joku oikeasti meluaa, puhutaan siis vaikka ihmisestä joka bilettää usein aamuyölläkin. En alkaisi edes sen kanssa naurettaviin kostotoimenpiteisiin, en asetu kiusaajan tasolle, vaan otan ensin asiallisesti yhteyttä naapuriin ja jos sekään ei toimi niin lampsin isännöitsijän luo.

On se vitun vaikeaa elää kerros tai rivitalossa. Naapurin huomioiminen ei tarkoita täyttä hiljaisuutta, vaan myös joustavuutta
Niin, joustatko itse yhtä paljon sen naapurisi vuoksi??

Saako naapurisi kuunnella joka päivä 2-3 h musiikkia äänet päällä, vaikka olisit itse kotona???

Ja mitä tulee äänieristykseen, vaatikaa taloyhtiöitä tekemään niille jotakin.

Ja ihan oikeasti, kaikista helpoimmalla pääset jos vain muutat pois.
 
vierailija
Jaa, olen kyllä ihan tosissani.

Mietihän vähän tilannetta näin:

Naapurisi tykkää esim iskelmästä/hevistä yli kaiken ja sinä et.

Koska alat kuunnella musiikkia ilman kuulokkeita niin naapurisi päättää tehdä samoin.

Eihän hänenkään tarvitse omaa kuuloaan vaarantaa sinun takiasi, vai mitä??

montako tuntia haluaisit päivittäin kuulla siihen huonosti äänieristettyyn asuntoosi naapurin musiikin luukutusta??

Ja sinähän halusit vain viestejä, jotka tsemppaavat sinua mutta elämä ei toimi ihan noin.

Käytä kuulokkeita oikeasti tai muuta muualle, missä on paremmat eristeet.
Katsoppas kun mulla ei oo mikään ongelma tämän asian kanssa :) siinäpähän kuuntelee, mulla on lehmän hermot, osaan sivuuttaa asian ja ottaa huomioon myös muitakin ja ajatella että naapuri saa myös kuunnella haluamaansa musiikkia välillä, tottakai

Enhän minä ystävänkään luona rupee, että jos hän kotonaan kuuntelee haluamaansa musiikkia ja se sattuu soimaan siinä taustalla kun jutellaan ja ollaan, niin en ala todellakaan vaatimaan että laita tuo pois. Vaan ystävällisesti sallin hänelle asian ja ajattelen, että hän tykkää tuosta musiikista, no kuunelkoon välillä :)

Mutta joillain on tämä Minä, Minä, Minä, Minä asenne. Minä määrään. Minun säännöt. Jos et tanssi minun pillin mukaan, niin alan kiusaamaan sinua. Yhteisöasumisessakaan ei suvaita sitä että naapurista saattaa kantautua jonkin verran ääniä omaan asuntoon !
 
vierailija
Katsoppas kun mulla ei oo mikään ongelma tämän asian kanssa :) siinäpähän kuuntelee, mulla on lehmän hermot, osaan sivuuttaa asian ja ottaa huomioon myös muitakin ja ajatella että naapuri saa myös kuunnella haluamaansa musiikkia välillä, tottakai

Enhän minä ystävänkään luona rupee, että jos hän kotonaan kuuntelee haluamaansa musiikkia ja se sattuu soimaan siinä taustalla kun jutellaan ja ollaan, niin en ala todellakaan vaatimaan että laita tuo pois. Vaan ystävällisesti sallin hänelle asian ja ajattelen, että hän tykkää tuosta musiikista, no kuunelkoon välillä :)

Mutta joillain on tämä Minä, Minä, Minä, Minä asenne. Minä määrään. Minun säännöt. Jos et tanssi minun pillin mukaan, niin alan kiusaamaan sinua. Yhteisöasumisessakaan ei suvaita sitä että naapurista saattaa kantautua jonkin verran ääniä omaan asuntoon !
Voi vttu.

Kuule, kun se on naapurin koti ja hänellä on oikeus asua siellä ILMAN, että hän joutuu kuuntelemaan jonkun muun valitsemaa musiikkia joka päivä.

Oikeasti, tässä pari ideaa sinulle:

- Tee asuntoosi äänieristeet uusiksi, eli remontti jos omistat asuntosi.

- MUUTA (jos olet vuokralla) pois sieltä johonkin missä on kunnon eristeet jos vain voit, mieluiten ok-taloon.

Alan oikeasti ymmärtää naapuriasi, menisi varmasti kenellä tahansa hermot sinuun.
 
vierailija
Eikä mun kuuluisi tästä karkuun joutua muuttamaan, kerta naapuri ei kestä sellaisiakaan normaaleja ääniä kuten pesukone tai suihkussa käyminen.
Pesukoneenkaan ei tarvitse olla päällä edes klo 22 jälkeen, kun tämä on menettänyt hermonsa siihen.
Jos hänellä on ääniyliherkkyys, niin hoitakoon itsensä kuntoon tai hankkikoon paremmat hermot.
Ei kenenkään tarvitse alkaa kotonaan varomaan normaaleja elämisen ääniä jotka on kohtuullisia eli puhe, musiikki, tv, pesukone, imurointi, suihkussa käyminen, vessassa käynti, mikron kilahdus.

Eri asia on patterien hakkaaminen, tahallinen häiriköinti ja aamuöinen biletys.
 
vierailija
Tuolla asenteella ei kerros/rivitalo ole sinulle oikea paikka ap.

Muuta siihen vtun omakotitaloon, jos vain voit.

Joo, kaikki toiminta ei ole kiellettyä taloyhtiöissä mutta ne naapurit kannattaa pyrkiä ottamaan huomioon.

Naapurillasi on jo nyt selkeästi hermot kireällä (haukut häntä ääniyliherkäksi, mutta myönnän myös ettei eristeitä ole) ja tilanne tulee räjähtämään jokapäiväisen 3 h popituksen myötä.

Kai tämän järkikin sanoo..
 
vierailija
Voi vttu.

Kuule, kun se on naapurin koti ja hänellä on oikeus asua siellä ILMAN, että hän joutuu kuuntelemaan jonkun muun valitsemaa musiikkia joka päivä.

Oikeasti, tässä pari ideaa sinulle:

- Tee asuntoosi äänieristeet uusiksi, eli remontti jos omistat asuntosi.

- MUUTA (jos olet vuokralla) pois sieltä johonkin missä on kunnon eristeet jos vain voit, mieluiten ok-taloon.

Alan oikeasti ymmärtää naapuriasi, menisi varmasti kenellä tahansa hermot sinuun.
Joo, niinhän meillä jokaisella olisi oikeus asua kotonaan ilman että sinne kuuluu naapurien äänet yhtään, mutta kerta realismi on se, että asuntoihin ei rakenneta kunnon äänieristeitä ja kyse on yhteisöasumisesta, niin aina on painotettu että silloin täytyy ymmärtää että naapurista kuuluu välillä myös ääniä.

Olen miettinyt lisä-äänieristystä tuohon yhteen huoneeseen.
 
vierailija
Joo, niinhän meillä jokaisella olisi oikeus asua kotonaan ilman että sinne kuuluu naapurien äänet yhtään, mutta kerta realismi on se, että asuntoihin ei rakenneta kunnon äänieristeitä ja kyse on yhteisöasumisesta, niin aina on painotettu että silloin täytyy ymmärtää että naapurista kuuluu välillä myös ääniä.

Olen miettinyt lisä-äänieristystä tuohon yhteen huoneeseen.
HYVÄ.

Laita LISÄÄ niitä äänieristeitä ja vasta sen jälkeen ala kuunnella musiikkia siellä.

Nyt olet jo lähempänä ratkaisua.

Muista myös, että äänieristetyt ovat niin paljon asumismukavuuteen vaikuttava asia ettei niistä kannata säästää!
 
9MM
Voi vttu.

Kuule, kun se on naapurin koti ja hänellä on oikeus asua siellä ILMAN, että hän joutuu kuuntelemaan jonkun muun valitsemaa musiikkia joka päivä.

Oikeasti, tässä pari ideaa sinulle:

- Tee asuntoosi äänieristeet uusiksi, eli remontti jos omistat asuntosi.

- MUUTA (jos olet vuokralla) pois sieltä johonkin missä on kunnon eristeet jos vain voit, mieluiten ok-taloon.

Alan oikeasti ymmärtää naapuriasi, menisi varmasti kenellä tahansa hermot sinuun.
Kyllä se naapuri on jästipää jolla jotain ongelmia oman elämän kanssa täyspäistä ihmistä ei pienet äänet häiritse joku pahasti viella jatkuvasti valittavilla naapureilla. Mulkin edellisessä asunnossa naapuri valitti isännöitsiälle et kiroilen välillä joskus kun pelasin saatoin tappion hetkellä kiroilla ni tää nolife oli ottanut joka kiroilun ylös ja kirjottanu isännöitsiälle kelloa myöten. Sit isännöitsiä tuli luennoimaan mulle kaikki ne kiroilut eikä tää ollu joka päivästä. Mä veikkaan et nää kaikesta valittajat on katkeria elämälle ja kuvittelevat saavansa valittamisesta jotain vallan ja kontrollin tarvetta. Pakko myöntää et teki mieli puhkoo naapurin auton renkaat mut annoin olla😂 se oli ainoo kerta ku törmäsin valittaviin naapureihin. Tässä talossa kuulen kun naapurit pitää juhlia välillä eikä mua haittaa yhtään ja pystyn nukkumaan melussakin. Nyt on hyvät naapurit. Esim vastapäisestä huoneesta mies kysyi katoinko fudis matsii ku kuulu kiroilua ni sanoin eiku pelasin ja hävisin. Se vaan nauro ja sanoi sellasta se on välillä. Eikä se pelaaminen ja siihen uppotuminen ole joka päiväistä mut joskus tempautuu peli maailmaan ja unohtaa missä on.
 
vierailija
Tuolla asenteella ei kerros/rivitalo ole sinulle oikea paikka ap.

Muuta siihen vtun omakotitaloon, jos vain voit.

Joo, kaikki toiminta ei ole kiellettyä taloyhtiöissä mutta ne naapurit kannattaa pyrkiä ottamaan huomioon.

Naapurillasi on jo nyt selkeästi hermot kireällä (haukut häntä ääniyliherkäksi, mutta myönnän myös ettei eristeitä ole) ja tilanne tulee räjähtämään jokapäiväisen 3 h popituksen myötä.

Kai tämän järkikin sanoo..
Ei se minnekkään räjähdä, jos molemmat osaisi huomioida toisiaan

Ootko tullut miettineeksi sitä, minkä takia se on sallittua kuunnella kotonaan myös musiikkia ja tv kohtuudella ilman kuulokkeita?

Oisko sen takia että se ei ole väärin, eikä ole loukkaavaa käytöstä ja hei, minä yritin parhaani. Käytin kuulokkeita, mutta ne pahentavat mulla tinnitusta. En tee täällä mitään tahallaan
 
vierailija
Kyllä se naapuri on jästipää jolla jotain ongelmia oman elämän kanssa täyspäistä ihmistä ei pienet äänet häiritse joku pahasti viella jatkuvasti valittavilla naapureilla. Mulkin edellisessä asunnossa naapuri valitti isännöitsiälle et kiroilen välillä joskus kun pelasin saatoin tappion hetkellä kiroilla ni tää nolife oli ottanut joka kiroilun ylös ja kirjottanu isännöitsiälle kelloa myöten. Sit isännöitsiä tuli luennoimaan mulle kaikki ne kiroilut eikä tää ollu joka päivästä. Mä veikkaan et nää kaikesta valittajat on katkeria elämälle ja kuvittelevat saavansa valittamisesta jotain vallan ja kontrollin tarvetta. Pakko myöntää et teki mieli puhkoo naapurin auton renkaat mut annoin olla😂 se oli ainoo kerta ku törmäsin valittaviin naapureihin. Tässä talossa kuulen kun naapurit pitää juhlia välillä eikä mua haittaa yhtään ja pystyn nukkumaan melussakin. Nyt on hyvät naapurit. Esim vastapäisestä huoneesta mies kysyi katoinko fudis matsii ku kuulu kiroilua ni sanoin eiku pelasin ja hävisin. Se vaan nauro ja sanoi sellasta se on välillä. Eikä se pelaaminen ja siihen uppotuminen ole joka päiväistä mut joskus tempautuu peli maailmaan ja unohtaa missä on.
Aloittaja asuu ns pahvitalossa, jossa ei ole mitään eristeitä.

Niissä asuminen on kamalaa ja jos suoraan sanon, niin olisin muuttanut itse pois jo ajat sitten.

Jostain syystä aloittaja ilmeisesti nauttii kuitenkin tilanteesta?
 
vierailija
Ei se minnekkään räjähdä, jos molemmat osaisi huomioida toisiaan

Ootko tullut miettineeksi sitä, minkä takia se on sallittua kuunnella kotonaan myös musiikkia ja tv kohtuudella ilman kuulokkeita?

Oisko sen takia että se ei ole väärin, eikä ole loukkaavaa käytöstä ja hei, minä yritin parhaani. Käytin kuulokkeita, mutta ne pahentavat mulla tinnitusta. En tee täällä mitään tahallaan
Huh huh. Jos tietäisin kuka naapurisi on, lähettäisin sille osanottoni takiasi. En muuta sano.
 
vierailija
JA JOS PUHUTAAN VIELÄ MUN ASENTEESTA

Niin miten olen huono ihminen, kun haluan sallia toiselle myös mahdollisimman rennon elämisen omassa kodissaan ja en ole koskaan valittanut naapurien puheesta, musiikista, tv:stä, imuroinnista, suihkussa käymisistä jne. vaikka ne kuuluu huonon äänieristyksen vuoksi mun asunnon puolelle.

Enkö ole ystävällinen ihminen silloin?
 

Yhteistyössä