V
vierailija
Vieras
Asun 50-luvun lopussa rakennetussa kerrostalossa ja täällä on älyttömän huono äänieristys! kuuntelen normaalin puheen voimakkuudella tv ohjelmia ja musiikkia eli en siis huudata tai omista kodissani mitään bassoja jotta koko kämppä pomppis, läppäriltä katon mun ohjelmat ja kuuntelen musiikit. Läppärin volyymit mulla on 15%/100% joten ei todellakaan voi olla mielestäni liikaa. Mutta tuntuu että tämä silti häiritsisi uusia naapureitani... Kun kuuntelen musaa, niin tämä noin 20v jätkä tulee seinän viereen laulamaan, sama myös toistuu jos katon jotain tv ohjelmaa, ilmeisesti yrittää tahalleen häiritä ja samalla viestiä miten selvästi täällä kuuluu äänet. No hän meluaa sitten omien kavereidensa kanssa, kuuluu kovaa puhetta ja naurua, ihme röhkimistä, sellasta sikailua... Tulee sellanen fiilis että hän sais kotonaan tehdä mitä lystää, mutta mun pitäis istua vaan hiljaa paikallani! eihän tämä niin mene. En mäkään oo kieltäny häneltä telkkarin katsomista tai musiikin kuuntelua, niin miksi häiriköi jos minä teen sitä??? huonosta äänieristyksestä huolimatta mun mielestä jokaisen kodista saa kuulua normaalin elämisen ääniä ja jos sitä ei kestä niin muuttakoon omakotitaloon. Oon kyllä itekkin tullu siihen tulokseen että omakotitalo on ihmiselle se parhain paikka asua, mutta en oo niin varakas että pystyisin sellaseen ainakaan nyt muuttamaan!
Joten kysymys kuuluu, teenkö jotain väärää tai rikollista kun kuuntelen tv ohjelmia ja musiikkia normaalin puheen voimakkuudella vaikka talossa huono äänieristys? ja jätkän puolelta tuota häiriköintiä tapahtuu päivälläkin, ei oo merkitystä sillä mihin aikaan katson ohjelmia tai kuuntelen musaa, yöllä en ees yleensä kuuntele musaa ja jos kuuntelen niin hiljaisemmalla.
Joten kysymys kuuluu, teenkö jotain väärää tai rikollista kun kuuntelen tv ohjelmia ja musiikkia normaalin puheen voimakkuudella vaikka talossa huono äänieristys? ja jätkän puolelta tuota häiriköintiä tapahtuu päivälläkin, ei oo merkitystä sillä mihin aikaan katson ohjelmia tai kuuntelen musaa, yöllä en ees yleensä kuuntele musaa ja jos kuuntelen niin hiljaisemmalla.