E
En käsitä...
Vieras
Sain työpaikkalääkäriltä lähetteen keskussairaalan ihotautipoliklinikalle valohoitoon, koska kortisonivoiteet eivät tehonneet enkä niitä voinut enää rikkoutuneen ihon takia käyttää.
Sain ajan, joka oli monen kuukauden päähän. Soitin poliklinikalle, että eikö aikaa voisi yhtään nopeuttaa, koska tilanteeni on sietämätön. Sihteeri vastasi, että valitettavasti vapaita aikoja ei ole. Tyydyin vastaukseen ja ilmoitin että mikäli peruutuspaikkoja tulee, olen halukas tulemaan koska vaan.
Sitten sain tietää luotettavalta taholta, että vapaita aikoja polille on runsaasti paljon aiemminkin. Soitin taas polille, ja sihteeri taas väitti, että valitettavasti kun niitä aikoja ei ole. Sanoin tietäväni, että asia ei ole niin (olen itse samaan taloon kuuluvan, mutta eri sairaalan hoitaja, joten pääsen ihan luvallakin katsomaan heidän ajanvarauskirjojaan, koska joudumme monesti kyseiseen sairaalaan aikoja omille potilaillemme antamaan).
Tähän sihteeri meni ihan hiljaiseksi ja alkoi änkyttää jotain. sanoi, ettei heillä ole oikeutta mennä vaihtamaan aikoja ilman lupaa (No kysy se lupa, saatana!!). Sanoi, että voi yrittää kysyä lääkäriltä. )Sitäpaitsi aikoja voi kyllä muuttaa, kunhan ne pysyvät lääkärin määräämän kiireellisyysluokituksen sisällä.)
Tiesin ettei hän aio sitä tehdä, joten pyysin saada minua hoitavan lääkärin nimen ja sanoin soittavani hänelle itse.
Soitin sitten lääkärille ja hän järjesti minulle heti kiireajan seuraavalle viikolle.
Asia oli siis ok... vai oliko?! Seuraavana päivänä nimittäin kyseisen polin osastonhoitaja soitti minulle ja suoranaisesti huusi ja käyttäytyi muutenkin ala- arvoisesti. Kysyin, millä oikeudella sihteeri oli valehdellut toistuvasti ettei aikoja ole, millä oikeudella hän on jättänyt esittämättä asian lääkärille asian nopeuttamiseksi ja näin ollen itse tavallaan päättänyt täysin omavaltaisesti vailla vaadittavaa ammattitaitoa, ettei vaivani ole kiirehtimisen arvoinen. Osastonhoitaja kielsi sihteerin toimineen mitenkään väärin ja sen sijaan keskittyi sättimään minua, kuinka soittelen suoraan lääkärille jne. Kun yritin kertoa oman näkemykseni asiasta, hän keskeytteli kokoajan kovaäänisesti ja sanoi monesti "nyt sinä olet hiljaa ja kuuntelet minua!"
Kysyin, saavatko teillä kaikki potilaat samaisen kohtelun? Hän oli täysin sekoitanut minun hoitajatittelini ja potilasroolini keskenään. Sanoin , että olen soittanut puhtaasti potilaan roolissa ja vain kysyäkseni voiko aikaani nopeuttaa. Hän sensijaan soittaa potilaalle kotiin ja haukkuu suoraan sanoen pystyyn.
Puhelu päättyi siihen, etten jaksanut kuunnella hänen epäammattimaista käytöstään ja katkaisin puhelun.
Asia menee ainakin omalta puoletani seuraavaksi ylihoitajan käsiteltäväksi.
Puhtaasti asiakaspalautteena.
Sain ajan, joka oli monen kuukauden päähän. Soitin poliklinikalle, että eikö aikaa voisi yhtään nopeuttaa, koska tilanteeni on sietämätön. Sihteeri vastasi, että valitettavasti vapaita aikoja ei ole. Tyydyin vastaukseen ja ilmoitin että mikäli peruutuspaikkoja tulee, olen halukas tulemaan koska vaan.
Sitten sain tietää luotettavalta taholta, että vapaita aikoja polille on runsaasti paljon aiemminkin. Soitin taas polille, ja sihteeri taas väitti, että valitettavasti kun niitä aikoja ei ole. Sanoin tietäväni, että asia ei ole niin (olen itse samaan taloon kuuluvan, mutta eri sairaalan hoitaja, joten pääsen ihan luvallakin katsomaan heidän ajanvarauskirjojaan, koska joudumme monesti kyseiseen sairaalaan aikoja omille potilaillemme antamaan).
Tähän sihteeri meni ihan hiljaiseksi ja alkoi änkyttää jotain. sanoi, ettei heillä ole oikeutta mennä vaihtamaan aikoja ilman lupaa (No kysy se lupa, saatana!!). Sanoi, että voi yrittää kysyä lääkäriltä. )Sitäpaitsi aikoja voi kyllä muuttaa, kunhan ne pysyvät lääkärin määräämän kiireellisyysluokituksen sisällä.)
Tiesin ettei hän aio sitä tehdä, joten pyysin saada minua hoitavan lääkärin nimen ja sanoin soittavani hänelle itse.
Soitin sitten lääkärille ja hän järjesti minulle heti kiireajan seuraavalle viikolle.
Asia oli siis ok... vai oliko?! Seuraavana päivänä nimittäin kyseisen polin osastonhoitaja soitti minulle ja suoranaisesti huusi ja käyttäytyi muutenkin ala- arvoisesti. Kysyin, millä oikeudella sihteeri oli valehdellut toistuvasti ettei aikoja ole, millä oikeudella hän on jättänyt esittämättä asian lääkärille asian nopeuttamiseksi ja näin ollen itse tavallaan päättänyt täysin omavaltaisesti vailla vaadittavaa ammattitaitoa, ettei vaivani ole kiirehtimisen arvoinen. Osastonhoitaja kielsi sihteerin toimineen mitenkään väärin ja sen sijaan keskittyi sättimään minua, kuinka soittelen suoraan lääkärille jne. Kun yritin kertoa oman näkemykseni asiasta, hän keskeytteli kokoajan kovaäänisesti ja sanoi monesti "nyt sinä olet hiljaa ja kuuntelet minua!"
Kysyin, saavatko teillä kaikki potilaat samaisen kohtelun? Hän oli täysin sekoitanut minun hoitajatittelini ja potilasroolini keskenään. Sanoin , että olen soittanut puhtaasti potilaan roolissa ja vain kysyäkseni voiko aikaani nopeuttaa. Hän sensijaan soittaa potilaalle kotiin ja haukkuu suoraan sanoen pystyyn.
Puhelu päättyi siihen, etten jaksanut kuunnella hänen epäammattimaista käytöstään ja katkaisin puhelun.
Asia menee ainakin omalta puoletani seuraavaksi ylihoitajan käsiteltäväksi.
Puhtaasti asiakaspalautteena.