Tunteita nyt on usein aika vaikea perustella. Mutta ehkä se on se, ettei arvosta meitä ja kastettavaa lastamme sen vertaa, että tulisi ristiäisiin. Etenkään kun ei ole mitään estettä asialle ja juhliin tuleminen onnistuisi kohtuullisella vaivalla. Juhliin on kutsuttu vain lähimmät ja tämä kyllä pistää pohtimaan, että voiko siskon miestä sellaiseksi enää luokitella. Alan kallistua siihen, että ei.
Minulle on itsestään selvää, että jos jollekin läheiselleni tapahtuu jotain merkittävää olen tätä mukana juhlistamassa. Olen jopa vaihtanut tuövuoroja tai perunut sovittuja menoja sen takia, että pääsen paikalle. Ja toiset eivät sitten tule vaikkei ole mitään estettäkään.
ap
Sä siis loukkaannut koska kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuin sä? Mun mielestäni sä olet itse jopa sitä siskosi miestä pahempi tapaus. Joko sun säännöillä, tai ei millään säännöillä? Loistavaa.
Ihan kiva jos sä hypit vaikka päälläsi, jotta pääset muiden kemuihin. Mutta koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, ettei kaikki ajattele muiden kemuista ihan samoin. Eikä siinä ole mitään pahaa, tai väärää.
Saattaa olla ettei siskosi mies arvosta teitä, mutta saattaa myös olla, ettei hän vaan ole sellainen ihminen, jota sen suuremmin kiinnostaa ristiäiset, tai ne kasikymppisetkään. Eikä sen tarvitse liittyä sinuun tai perheeseesi millään muotoa.
Mä itse jäin juuri kaverini lapsen ristiäisistä pois. En siksi etteikö se kaveri ja hänen lapsensa ole kiva, vaan siksi, ettei voisi vähempää kiinnostaa seistä siellä kirkossa kestohymy päällä ja päivitellä kaikenmaailman mammojen ja pappojen kanssa miten iki-ihana se vauva on. Onhan se tietty ihana, mutta ennemmin päivittelen sitä asiaa kaverini kanssa ilman sitä sukua.
Keskustelin tästä kaverini kanssa pitkään ja hän onneksi ymmärsi kantani, eikä heittäytynyt itku-ptku-raivarit-linjalle.
Treffattiin sitten viikko ristiäisten jälkeen ja meillä oli tosi kivaa. Paljon mukavampaa, kuin mitä olisi ollut niissä tärkeilyjuhlissa, jossa olisin ehkä nähnyt vilauksen vauvasta ja ehtinyt vaihtamaan kaverini kanssa sen kaksi sanaa.