Mitä mieltä (raha asia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo kiltti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo kiltti

Vieras

joku vuosi sitten avomieheni halusi (käski) minun ottaa (järkyttävän korkee-korkoista!!) pikalaina-vippiä laskuihimme perustellen sen sillä: että koska mul oli l-tiedot kunnossa (ku jos häl ois ollu, niin ois hän itte ottanu) ja lisäsipä kun panin vastaan, että kyl ne jotenkin saadaan maksettua takas varmasti,
sekä suurinpana syynä sanoi, että koska hän oli aiemmin hankkinu meille apua pakollisiin menoihimme isovanhemmaltaan (joka jo edesmennyt) niin nyt olisi minun vuoro hankkia meille sitä raha apuu jostain (ku mul siis ollu sukuakaan keltä pyytää)!

nyt siis mua harmittanu (koska olen aina ennen, yksinkin ollessa, tätä hoitanut raha-asiani ja laskuni ajallaan ja selvinnyt) mutta nyt olen korvianni myöten lirissä niiden lainojen/vippien vuoksi. koska niinhän siinä sitten kävi, että työhommia ei ollutkaan (ja lotostakaan ei voittanu mitään).
joten jouduin ottamaan aina uutta lainaa/vippiä uusita paikoista entisten maksuun (koska meillä ei ollut mitään mitä myydäkään) ja lopulta kävi niin etten saanut lainaa ja korkoa oli tullut maksettua jo suuret summat, mutta meillä ei silti ollut mitään "näkyvää" siitä kun ei siis silti koskaan ole ollut varaa ostaa mitään, ei uusia vaatteitakaan:(

mainittakoon vielä sekin että raittiita ollaan molemmat ettei kukaan vaan luullu että menny ns.päihteisiin rahaa..

nyt siis haluisin kuulla mielipiteitä tästä, ja pliis en jaksais jos joku syyttää mua pöljyydestä, mutta olinkai liian sinisilmäinen kun uskoin miestäni että se ois vain väliaikainen "hätäratkaisu" vipata..

Joo, olet ollut pöljä kun olet miestäsi kuunnellut kun hänellä ei näköjään ole minkäänlaista tajua rahankäytön suhteen. Menet velkaneuvojalle ja alat selvittämään rästejä ja velkoja. Ei siihen ole mitään muuta keinoa nyt. Ja jos miehesi on todella tuollainen tumpelo, niin ei kannata ottaa yhteistä tiliä. Ei kannata ostella heräteostoksia, ja elää vain varojen mukaan.

Itse vastasit itsellesi viimeisessä lauseessa "olinkai liian sinisilmäinen kun uskoin miestäni". Vaikka haluat vaan päänsilittelyä, niin en voi ymmärtää tollasta toimintaa, varsinkin kun olet ottanut noita vippejä useampia pitkän ajan kuluessa.

Hei, soita ihmeessä pikivippi paikkoihin, kerro tilanteesi ja pyydä että voit maksaa ne pikku hiljaa kun saat rahan tulon "pyörimään". Varmasti ymmärtävät, kun kerrot elämäntilanteesi, vaikka turhalta kuulostaa, mutta kerron; kokemusta on! Näin vältät mahdollisesti sen, että laskut eivät ehdi mennä ulosottoon, ja sitä myöden sinunkin luottotietosi menee pika pikaan..
Vipeissä on sairaat korot, mutta jos mahdollisuus on niin maksa edes korpt pois..

Ei muuta kun meet velkaneuvojalle ja alat selvittelee noi rahasotkut. Ihmettelen vaan et miten aikuiset ihmiset saa asiansa tolla tavalla sotkettua ja nyt tästä eteenpäin ei kannata ihan kaikkeen sännätä sinisilmäsesti. Jotkut asiat oppii kantapään kautta.

Yhteistyössä