Mitä mieltä olette tästä? Mielipiteitä kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöö

Vieras
Saatiin hääkutsu. Kyseessä miehen kaverin häät. Nyt sitten selvisikin, että kutsu on todellakin vain miehelle.

Ymmärrän kyllä, että häät ovat heidän juhlat ja saavat kutsua ketä haluaa, mutta onko tällainen kovin yleinenkin käytäntö? Itselleni kun ei tulisi mieleenikään olla kutsumatta puolisoja tai seurustelukumppaneita. Ymmärtäisin, jos seurustelukumppani vaihtuu kerran kuussa, niin silloin voisi ajatella, että kohdistaa kutsun vain ystävälle.

Onko tämä yleinen käytäntö? Mitä mieltä itse olisitte tällaisesta menettelytavasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Pöö:
Saatiin hääkutsu. Kyseessä miehen kaverin häät. Nyt sitten selvisikin, että kutsu on todellakin vain miehelle.

Ymmärrän kyllä, että häät ovat heidän juhlat ja saavat kutsua ketä haluaa, mutta onko tällainen kovin yleinenkin käytäntö? Itselleni kun ei tulisi mieleenikään olla kutsumatta puolisoja tai seurustelukumppaneita. Ymmärtäisin, jos seurustelukumppani vaihtuu kerran kuussa, niin silloin voisi ajatella, että kohdistaa kutsun vain ystävälle.

Onko tämä yleinen käytäntö? Mitä mieltä itse olisitte tällaisesta menettelytavasta?

Miten pitkään ootte ollu yhdessä,onko varma ettei kutsu ole avec?

No siis jotkut ei kirjoita "avec" tms, mutta voitte esim. kaasolle mainita asiasta ja näin usein otetaan seur.kumppanitkin mukaan.

Kaikki eivät tiedä kumppaneista, kaikki eivät kutsu, kaikki eivät vaan mainitse asiaa JOTEN kysykää asiallisesti, että oletko / onko muut kumppanit tervetulleita!

Ei siinä sen kummempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja dddd:
No siis jotkut ei kirjoita "avec" tms, mutta voitte esim. kaasolle mainita asiasta ja näin usein otetaan seur.kumppanitkin mukaan.

Kaikki eivät tiedä kumppaneista, kaikki eivät kutsu, kaikki eivät vaan mainitse asiaa JOTEN kysykää asiallisesti, että oletko / onko muut kumppanit tervetulleita!

Ei siinä sen kummempaa.

Siis ilmoittautumisen yhteydessä tuli selväksi, että kutsu koski vain miestä.

Niin ja jotkut joutuu oikeasti karsimaan vieraita, ottavat sitten tosiaan ne ystävät muttei heidän kumppaneita jos eivät ole itselle läheisiä. ymmärrettävää. vierasmäärä kun voi kasvaa aivan liian isoksi ottamalla kaikki puolitutut ja ei-tutut avecit mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
6 vuotta, ollaan naimisissa ja lapsikin on yhteinen. Olen varma, että kutsu ei ole avec.

No ehkä se sit tietää :D Tosi omituista! Ei voi mitään, kaikki ei osaa etikettiä. Jos niillä vaik on tupa täynnä jo sukulaisista, mutta halus vielä yhden tärkeän ihmisen kutsua? Ota selvää ennenkuin pahastut, voi olla ihan järkevä selitys :) Mutta omituista joo on.

Ei siinä sen kummempaa.

Siis ilmoittautumisen yhteydessä tuli selväksi, että kutsu koski vain miestä.

No ilmeisesti heillä liikaa vieraita, että piti karsia.
Et ilmeisesti ole kovin läheinen tämän hääparin kanssa.

itse en ole mennyt koskaan miehen kaverin häihin... mitäpä minä siellä, menkööt mies yksin. enkä ole suuttunut tms

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Typerää ja moukkamaista.

Puolisot pitää kutsua, tyttö- ja poikaystävät on eri juttu.

miten niin _pitää_ kutsua?
Eiköhän jokainen kutsu just niitä keitä häihinsä haluaa ja jostain syystä tätä ap:ta ei haluta. Sitä en tiedä onko kyseessä vieraiden karsinta vai jotkut henk.koht. syyt.

Häät on oikeesti just sellaiset ku pari haluaa ja vieraat just niitä keitä mahtuu ottamaan, eikä kenenkään pidä kutsua ketään jos ei halua eri syistä...

meille tulee PIENET häät, joten emme todellakaan kutsu ns. puolituttuja avecceja vaan todellakin vain ne läheisimmät ja niistäkin joutuu karsimaan, koska:
-ei haluta isoja häitä
-ei ole tilaa
-ei ole varaa kestittää satoja tai kymmeniä

eikä pahalla tuo kelleen...

Joo, ilmeisesti suuren vierasmäärän takia näin onkin menetelty. Ja enhän minä missään symbioosissa mieheni kanssa elä, hän voi mennä sinne ihan kutsun mukaisesti yksin. Oli vaan todellakin ensimmäinen kerta kun tällaiseen törmäsin, niin ajattelin, että onko yleistä tämmöinen "karsiminen".

Itse olisin vastaavanlaisessa tilanteessa karsinut yhden kaukaisen sukulaisen tai järjestänyt yhden paikan lisää, tai jättänyt jonkun kaverin kutsumatta, en kutsuisi puolta pariskuntaa.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Eiköhän jokainen kutsu just niitä keitä häihinsä haluaa ja jostain syystä tätä ap:ta ei haluta. Sitä en tiedä onko kyseessä vieraiden karsinta vai jotkut henk.koht. syyt.

Häät on oikeesti just sellaiset ku pari haluaa ja vieraat just niitä keitä mahtuu ottamaan, eikä kenenkään pidä kutsua ketään jos ei halua eri syistä...

No joo, saa kutsua kenet tahtoo, mutta ei pidä ihmetellä jos kaverit jättää juhlat väliin kun ei vaimoja olla kutsuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
No on toi mun mielestä silti aika törkeetä. Mun mielestä sillä ei ole väliä onko puoliso kuin läheinen hääparille vaan on kohteliataesittää kutsu molemmille.

Nii, eli viis veisaat siitä että hääpäri haluaa esim. pienet häät tai ei todellakaan ole tilaa, varaa kaikilla ja joitain sitten karsitaan.

No mutta hei, voittehan maksaa isommat tilat ja ruokatarjoilut jos varaa on kutsua ihan kaikki!! Kaikilla ei ole varaa.

Aika outoa minusta. Jos joutuisn karsimaan porukkaa, karsisin sitten ne pariskunnat joista en tnnemolempia osapuolia, läheisimpien ystävien ja tuttujen puolisot yleensä kuitenkin tunnetaan, jos kyseessä oikeesti läheinen ihminen. Serkun häissä esim siskoni sai kutsun jossa luki että voi ottaa avecin mukaan, eivät olleet varmoja seurusteleeko siskoni eivätkä kehdanneet kysyä, mut noloo olis jos vakkarikaveri olis ja sitä ei kutsuttais, kun perhejuhla kyseessä. minusta just tässä juhlassa korostuu se että mennään koko perheellä kun on kyse perheen perustamisesta,,

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja b:

No joo, saa kutsua kenet tahtoo, mutta ei pidä ihmetellä jos kaverit jättää juhlat väliin kun ei vaimoja olla kutsuttu.

Onneksi mun mies ei ole niin lapsellinen että juhlaisi välit koska itse en mene mukaan. Me kun emme koe loukkaavaksi jos avecia ei aina kutsuta koska riittää ymmärrystä siihen miksei kutsuta...

Eikös se riipu vähän siitä millainen ystävä on. Esim. työn tai harrastusten kautta tutuksi tulleiden kavereiden puolisoja ei yleensä "tarvitse" kutsua häihin, toki poikkeuksia löytyy.

Onneksi mun mies ei ole niin lapsellinen että juhlaisi välit koska itse en mene mukaan. Me kun emme koe loukkaavaksi jos avecia ei aina kutsuta koska riittää ymmärrystä siihen miksei kutsuta...

Ei meidän kohdalle oo tuollaista tilannetta tullut, mutta silti pidän moukkamaisena sitä että kutsutaan vaan toinen puolisoista. Yleensä, jos on läheisemmästä ystävästä kyse, on myös hänen vaimonsa/miehensä tuttu.

Joo, ilmeisesti suuren vierasmäärän takia näin onkin menetelty. Ja enhän minä missään symbioosissa mieheni kanssa elä, hän voi mennä sinne ihan kutsun mukaisesti yksin. Oli vaan todellakin ensimmäinen kerta kun tällaiseen törmäsin, niin ajattelin, että onko yleistä tämmöinen "karsiminen".

Itse olisin vastaavanlaisessa tilanteessa karsinut yhden kaukaisen sukulaisen tai järjestänyt yhden paikan lisää, tai jättänyt jonkun kaverin kutsumatta, en kutsuisi puolta pariskuntaa.

No kuule, tuskinpa olet ainut karsittu :headwall:
Jollain on todella laaja tuttavapiiri, ystäväpiiri, työtoveripiiri, isot suvut.
On voitu karsia sinun lisäksi kaukaiset sukulaiset, kaverit jne.

Miksi sun pitäisi olla ainut etuoikeutettu jolle varataan se yksi paikka, miksei niin voisi sitten tehdä sen kaukaisen sukulaisen suhteen?

Ja jos asia noin kiristää, sun varmaan kannattaa soittaa ja sanoa mielipiteesi!

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
No on toi mun mielestä silti aika törkeetä. Mun mielestä sillä ei ole väliä onko puoliso kuin läheinen hääparille vaan on kohteliataesittää kutsu molemmille.

Nii, eli viis veisaat siitä että hääpäri haluaa esim. pienet häät tai ei todellakaan ole tilaa, varaa kaikilla ja joitain sitten karsitaan.

No mutta hei, voittehan maksaa isommat tilat ja ruokatarjoilut jos varaa on kutsua ihan kaikki!! Kaikilla ei ole varaa.

No ei tarvi herneit vetää nenää. Mun mielestä on vaan kohteliasta kutsua parit parina. Eri asia jotkuu kaverin synttärit tai kissan ristiäiset.

Yhteistyössä