Mitä mieltä olette nimestä Fanny Alexandra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elinaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun siskon nimi on Fanni Aleksandra ja pidän siitä ehkä tuollaisena enemmän. Jotenkin nuo x ja y ei iske. Lisäksi Fanni ei sitten ihan suoraan ole englanniksi hauska.

mun opiskelukaveri oli fanny alexandra. itse en tykkää nimestä Fanny enkä Fanni. Jotenkin typeriä nimiä molemmat, mutta alexandra on kyllä toisena nimenä kiva:)

Fanny ei kuulosta nätiltä, en kyllä omalle tytölle antaisi tuota nimee.
Alexandra taas on kaunis nimi.

Jos lapsesi päätyy kansainväliselle uralle, ei Fanny ole se paras nimi. Käännös englannista suomeksi:
"pillu, takamus, takapuoli, vagina, vittu"

Anteeksi nyt, kun näin karusti toin asian esiin. Ajattelin, että ehkä haluat olla tietoinen nimen merkityksestä noin isolla kielialueella:/

Alkuperäinen kirjoittaja khöm...;24347764:
Jos lapsesi päätyy kansainväliselle uralle, ei Fanny ole se paras nimi. Käännös englannista suomeksi:
"pillu, takamus, takapuoli, vagina, vittu"

Anteeksi nyt, kun näin karusti toin asian esiin. Ajattelin, että ehkä haluat olla tietoinen nimen merkityksestä noin isolla kielialueella:/

Eikös Englannissakin ole kuitenkin Fannyja? Fanny ja Alexander, se leffa, eikös sekin ole enkuksi puhuttu?

Kuten jo aiemmin on todettu, jos Fanny Virtanen... ei ei ei. Fanni käy. On melko kornia antaa etunimiksi jotain, joka ei sovi ollenkaan umpisuomalaisen sukunimen kanssa. Toki jos sukunimi on Svensson tms, nimi on täysin ok. :)

Yhteistyössä