V
viiden yh
Vieras
Ihan pokkana väität, että toimariasiakkaat elää kädestä suuhun, koska heidän lapsilisät huomioidaan tulona ? Saako jo nauraa ?
Ihan pokkana.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ihan pokkana väität, että toimariasiakkaat elää kädestä suuhun, koska heidän lapsilisät huomioidaan tulona ? Saako jo nauraa ?
Jos sitä nyt voi elämiseksi sanoa. Kyse ei ole siitä onko varaa Ticketin haalariin, vaan siitä saako lapsille ylipäänsä asialliset vaatteet ja välttämättömät harrastusvälineet (ilmaisiin harrastuksiin, maksullisista ei voi haaveillakaan). Tai että onko varaa ostaa kaupasta terveellistä ruokaa (ei, minusta ei ole inhimillistä sanoa että syökää kaalia ja kaurapuuroa joka päivä).
Koko toimeentulotukihakuprosessia pitäisi muuttaa vähemmän mielivaltaiseen ja nöyryyttävään muotoon.
Tarvehankintaista toimaria voi hakea esim lapsen harrastuskuluihin.
Ja Mitähän se kallis TERVEELLINEN RUOKA on,johon ei ole varaa ? Tästä aina puhutaan, mutta kukaan ei erittele tarkemmin.
Jotenkin tuntuu, että nyt pitäs hyväksyä mukisematta se,että toimarilla elettäs kuukausitolkulla,vuositolkulla jopa, ja se olisi yksi ihan normaalitapa rahoittaa oman perheen menoja. Sori, mutta en hyväksy. En.
Toimeentulotuella elää kädestä suuhun. Jos lapsilisää ei laskettaisi tuloksi, he eivät olisi niin tiukilla. Mikä siinä on niin vaikea käsittää?
Minusta tt-tukea laskettaessa pitäisi osa lapsilisistä laskea "vapaaksi tuloksi", eli että sitä ei otettaisi huomioon. Esim. 50 /lapsi.
Tarveharkintainen = mielivaltainen. Sitä ei hyvin suurella todennäköisyydellä myönnetä.
Terveelliseen ja monipuoliseen ruokavalioon kuuluu esim. täysjyvävilja (muutakin kuin puuroa), kasvikset (muutakin kuin kaalia ja porkkanaa, joita joku seuraavaksi tulee ehdottamaan), vähärasvainen liha, maito (siitä minä ainakin olen säästänyt jo kauan) jne. Että olisi varaa pitää lapsi kotona päiväkodista lomilla: minä ainakin vien päiväkotiin myös vapaapäivinäni ihan siksi, että siellä lapsi saa kolme ateriaa. Ja pk-ruoan terveellisyydestä täällä olikin jo tänään ketju.
Tarvehankintaista toimaria voi hakea esim lapsen harrastuskuluihin.
Ja Mitähän se kallis TERVEELLINEN RUOKA on,johon ei ole varaa ? Tästä aina puhutaan, mutta kukaan ei erittele tarkemmin.
Jotenkin tuntuu, että nyt pitäs hyväksyä mukisematta se,että toimarilla elettäs kuukausitolkulla,vuositolkulla jopa, ja se olisi yksi ihan normaalitapa rahoittaa oman perheen menoja. Sori, mutta en hyväksy. En.
Aa, niin. Sossutädit on aina mielivaltaisia ja pahoja tätejä, joiden tarkoitus on vain ja ainoastaan vaikeuttaa hakijan elämää entisestään .Tämä unohdinkin
Terveellinen ruoka on halpaa, jos sitä viitsii vaan tehdä itse alusta saakka.Se, että sinä ilmeisesti matalapalkkaisena työssäkäyvänä ( ? ) saat toimaria ja silti rahasi eivät riitä esim.maitopurkkiin ; kehotan katsomaan peiliin ja miettimään, mihin ne sun rahat menee ihan aikuisten oikeesti.
Ja onko sulla suunnitelmaa miten päästä eroon toimeentulotuen piiristä .
Minä opiskelen, joten siinä on suunnitelmani. Toimeentulotukea en hae vaikka laskujeni mukaan minulla siihen olisi oikeus, sillä "pahat ja mielivaltaiset " tädit todellakin ovat jo lannistaneet minut niin etten enää halua nöyrtyä. Aikuisten oikeasti, rahani menevät esimerkiksi bensaan jotta pääsen kouluun. Sosiaalitoimiston mukaan minun pitäisi matkustaa seutulipulla, jolloin minun pitäisi olla moottoritien varressa odottamassa bussia samalla hetkellä kun päiväkoti aamulla aukeaa. Oman kokemukseni mukaan tarveharkintainen todella tarkoittaa sitä, että "eioota" tulee vastaukseksi.
Kaikki lapsiperheiden tuet pitäisi poistaa.
Jos minä saisin päättää niin Suomeen tulisi kansalaispalkka. Se olisi esimerkiksi 700 /kk. Kaiken maailman työkkärin paperinpyörittelykurssit jäisivät pois ja toimeentulotuki, työttömyysjutut ym. turhat byrokratiat jäisivät pois. Rahaa säästyisi huomattavasti. Kansalaispalkka olisi riittävän kokoinen, jotta sillä pystyisi elämään, mutta kuitenkin sen verran alhainen, että se kannustaisi hakeutumaan työhön. Ilmainen työharjoittelu (muilta osin kuin opiskeluun liittyvät harjoittelu) lakkautettaisiin ja kaikille maksettaisiin palkka tehdystä työstä.
Kansanedustajien palkkaa voidaan laskea tai ainakin heidän taksietunsa voidaan poistaa.
Lapsilisästä ei käsittääkseni voi kieltäytyä. Se tulee kaikille halusi sen tai ei. En kannata lapsilisän poistoa suurituloisiltakaan, mutta sitä kannatan, että siitä voisi kieltäytyä halutessaan.
Siinä jotain mitä tuli mieleen.
Hmm. jatkan vielä, jos siis normaalin elämisen lisäksi 5 lapsinen perhe saisi sen 700e tuloa joka kuukausi. Jo 10 kuukudessa se tekisi 7000e, sillähän teksisi joka vuosi suurempikin perhe mukavan luksusmatkan vaikka thaimaahan astiKuka enään viitsisi töitä tehdä, jos laiskottelemallakin saa?
Ok. Eli olet opiskelija . Siinä se avainsana. Se on jo itsessään niin suuri valinta, että jokainen sen tietää, että silloin on tiukkaa.
Mutta sehän on täysin väliaikaista.Joten ei sulla ole hätää. Ehdotan, että teet vaikka töitä opiskelujen ohessa, niin se auttaa jo paljon.
Pakko tämä reilu kaksi vuottakin on jollain elää, joten ei se paljon lohduta että on vain väliaikaista. Ja töitä teen niin paljon kuin ehdin, mutta silti tulot jäävät toimeentulorajan alapuolelle. Opiskeluhan on sosiaalityöntekijöiden mukaan ihan ihmisen oma vika, joten jos ei tule toimeen, niin pitää lopettaa opiskelu ja ilmoittautua työkkäriin.
Lisäksi töiden saaminen (keikkailen hoitoalalla) on aina säkästä kiinni, sillä lapset ovat minulla ja isällään vuoroviikoin, joten töitä voin tehdä vain lasten isäviikolla.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23226520:Minusta ihmisen kuuluu ensisijaisesti itse elättää itsensä ja perheensä.Mutta sehän lukee jo laissa, joten turha varmaan spekuloida sen enempää. Omille lapsilleni olen tosin kertonut, ettö koskaan ei saa luottaa yhteiskuntaan, sillä yhteiskunta muuttuu jatkuvasti eikä aina toivotulla tavalla.
Alkuperäinen kirjoittaja Hävetkää!;23226523:Täytyy sanoa, että tämä ketju on uskomaton....
Sitä vartenhan tukiverkot ovat, että ne auttavat apua tarvitsevia!
Alkuperäinen kirjoittaja Hävetkää!;23226523:Täytyy sanoa, että tämä ketju on uskomaton....
Sitä vartenhan tukiverkot ovat, että ne auttavat apua tarvitsevia!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23226576:Mä olen periaatteessa kansalaispalkan takana. Mutta pelkästään itsekkäistä syistä. Sinä päivänä, kun Suomeen kansalaispalkka tulee, mun ei kannata nousta aamulla sängystä.
Tämä on aika pirullisen totta.Yhteiskunnan tukiverkon pitäisi olla kuin trampoliini joka heittää apua tarvinneen takaisin työelämään, mutta se toimiikin kuin hämähäkin seitti: kun siihen kerran joudut et siitä ikinä irti pääse.
Yhteiskunnan tukiverkon pitäisi olla kuin trampoliini joka heittää apua tarvinneen takaisin työelämään, mutta se toimiikin kuin hämähäkin seitti: kun siihen kerran joudut et siitä ikinä irti pääse.
Ja Suomessa nämä tukiverkot auttaa jo liiankin hyvin monissa tapauksissa. Toimaria saava voi vetää samanverran rahaa kuin matalapalkkatyöläinen.
Mutta toimaria saava valittaa, kun lapsilisä katsotaan tuloksi. Pitäsköhän itse valittaa samalla logiikalla : palkkani estää toimarin saannin nyyh.